Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با گرامیداشت هفته دولت بهره‌برداری از زیرگذر ۸ متری راه‌آهن در ورودی شهر وایقان آغاز شد.

مدیرکل راه آهن آذربایجان روز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از این زیرگذر گفت: این طرح در راستای ایمن سازی رفت و آمد مردم این شهر و روستاهای همجوار،  ارتقای ایمنی سیر و افزایش سرعت قطارها در راه آهن آذربایجان اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاپور ارصلانی،  افزود: در یک دهه اخیر برای پاسخگویی به نیازهای ترافیک جاده ای موجود در این منطقه مشخصات هندسی راههای منتهی به زیرگذر ورودی شهر وایقان در تقاطع با راه آهن ارتقاء و بهبود یافته بود ولی زیرگذر موجود در کیلومتر ۶۵۰+۸۹۸ محور رازی با دارا بودن ۳.۳۰ متر ارتفاع و ۴.۰۵ متر عرض به عنوان یک گلوگاه ترافیکی مشکلات اساسی برای عبور و مرورهای جاده ای ایجاد کرده بود.

وی اظهار داشت: براساس درخواست های اولیه شهرداری وایقان از راه آهن برای اصلاح زیرگذر موجود عملیات احداث زیرگذر استاندارد و متناسب با حجم ترافیک جاده ای از سال ۱۳۹۲ شروع و در سال ۱۳۹۶ مطالعات مهندسی زیرگذر تکمیل شد.

مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: در محل زیرگذر موجود یک ست باکس بتنی پیش ساخته ۵/۷۰*۸ متر توسط شهرداری وایقان و با مشارکت و مساعدت راه آهن تهیه و نصب شد و به مناسبت هفته دولت به بهره برداری رسید.

ارصلانی ادامه داد: این زیرگذر به عرض ۸ متر، ارتفاع ۵.۷ متر با سازه باکس بتنی پیش ساخته،  یک رمپ اصلی دو شاخه در سمت وایقان و یک رمپ خروجی اصلی به انضمام یک رمپ دسترسی کناری در مجاورت حریم راه آهن اجرا شده اتس.

وی یادآوری کرد: کل هزینه عملیات اجرائی زیرگذر بدون احتساب هزینه های مشارکتی راه آهن ۱۰ میلیارد ریال و هزینه های جمع آوری و اتصال مجدد خط و مسدودی آن از بابت توقف قطارهای باری نیز ۲۰ میلیارد ریال بود.

وایقان یکی از شهرهای تابعه بخش مرکزی شهرستان شبستر در استان آذربایجان شرقی است که در ۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر شبستر واقع شده ‌است.
نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.
راه‌آهن آذربایجان از نواحی چهارده‌گانه راه‌آهن ایران با محورهای تبریز - تهران (تا ایستگاه مراغه)، تبریز- جلفا و تبریز- رازی و شامل ۱۹ ناحیه است و با احتساب خطوط فرعی طول آن به ۵۳۰ کیلومتر می رسد.
راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان گفت: برای ساخت این مدرسه ۶ میلیارد تومان هزینه از آورده خانواده مرحوم حبیب اله شاه ویسی و اعتبارات نوسازی مدارس استان هزینه شده است.

ابراهیم مرادی گفت: مساحت این مدرسه ۴۲۰ متر مربع است.

وی افزود: با اضافه شدن این ۶ کلاس بخشی از نیاز دانش آموزان ابتدایی شهرک بهاران بر طرف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز