Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: بیش از ۷۰ درصد از دانش آموختگان این دانشگاه شاغل هستند، تا ۲ سال پیش ۲۰ درصد و اکنون ۳۸ درصد از دانش آموختگان این دانشگاه در رشته‌های خود مشغول به کار هستند. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمد حسین امید رییس دانشگاه علمی کاربردی در خصوص آخرین آمار ثبت نام دانشجویان این دانشگاه برای پذیرش مهر ماه گفت: گرچه امسال کاهش شدید دانشجویان را در کل دانشگاه‌ها شاهد هستیم، ولی دانشگاه ما به دلیل اینکه دانشگاهی مهارتی است و رشته‌هایی با  اشتغال پذیری مناسب دارد، پذیرش مناسبی را نیز داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امید افزود: ثبت نام داوطلبان دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقطع کاردانی تا پایان این هفته و کارشناسی تا پایان هفته آتی ادامه دارد.

وی، بیکاری را معضل خانواده‌های ایرانی دانست و تصریح کرد: راه کاهش آمار بیکاری و افزایش اشتغال، آموزش‌های مهارتی است که بیش از دو سوم این آموزش‌ها بر عهده دانشگاه جامع علمی کاربردی قرار دارد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه اغلب رشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی بازار کار مناسبی دارند اظهار داشت: رشته‌های مختلف در دانشگاه جامع علمی کاربردی وجود دارد و دانشجویان علاقه مند می‌توانند به سمت این رشته‌ها سوق یابند تا بتوانند به اهدافشان برسند.

وی افزود: مهمترین رکن آموزش‌های مهارتی و ظرفیت کافی برای پذیرش را داریم و مشکلی در این خصوص نداریم و براساس سوابق تحصیلی دانشجویان را جذب خواهیم کرد به گونه‌ای که مدرک این دانشگاه در خارج از کشور نیز در درجه اعتبار بالای است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اضافه کرد: رشته‌هایی در دانشگاه داریم که به محض فارغ التحصیل شدن دانشجو، فرد می‌تواند مشغول به کار شود و افراد دیگر را نیز به کار بگیرد.

وی با بیان اینکه در دانشگاه جامع علمی کاربردی رشته‌های تخصصی داریم تصریح کرد: این رشته‌ها با بازار کاری که دارد، اشتغال تضمین شده‌ای برای فارغ التحصیلان آن دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰درصد از دانش آموختگان این دانشگاه شاغل هستند و تا دو سال پیش ۲۰ درصد از دانش آموختگان در رشته‌های خود مشغول به کار بودند، ولی امروز به ۳۸ درصد رسیده است.

وی انعطاف پذیری را یکی از ویژگی‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی دانست و تصریح کرد: نکته قابل توجه در خصوص دانشگاه جامع علمی کاربردی این است که می‌تواند به راحتی طی شش ماه یک رشته جدید راه اندازی و به همین ترتیب رشته‌هایی که مورد استقبال قرار نمیگرند را حذف کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آمار بیکاری اشتغال دانش آموختگان علمی کاربردی دانشگاه علمی کاربردی آموزش های مهارتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۹۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد

فرشید کرمی در جلسه هماهنگی ویژه مهارت آموزی رشته های ورزشی با محوریت طرح شنا در استان گفت: این طرح در راستای شادابی و نشاط برای چهار هزار و ۳۱۳ دانش آموزان پایه ششم ابتدایی از هشتم اردیبهشت ماه در استان اجرا می‌شود.   معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه آیین افتتاح این طرح از هشتم اردیبهشت برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه در شهرستان بویراحمد رسما آغاز می شود گفت: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده و در پایان طرح گواهی مهارت شنا داده خواهد شد.   همچنین مهدی یزدان منش رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی نیز گفت: در طرح مهارت آموزی رشته های ورزشی دوره دوم ابتدایی دانش آموزان پایه های چهارم، پنجم و ششم به ترتیب رشته های ورزشی طناب زنی، تنیس و روی میز، شنا و دوومیدانی را آموزش می‌بینند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی