Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:42:27 GMT

اعتبارات احیای قنوات کشور افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۳۹۷۴۰

اعتبارات احیای قنوات کشور افزایش یافت

به گزارش ایرنا حمید بنایی روز پنج شنبه در مراسم افتتاح هشت طرح هفته دولت در گناباد افزود: با هدف توجه بیشتر به قنوات فراکسیونی با حضور ۶۸ نفر از نمایندگان استان های قنات خیز کشور طی سنوات اخیر در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است و با تلاش آنها اعتبارات خوبی به بخش قنوات اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: از مجموع ۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیشنهادی برای احیاء و مرمت قنات جهانی قصبه گناباد ۳۰ میلیارد ریال طی سال گذشته مصوب شد که سه میلیارد ریال آن تخصیص یافت و با پیگیری های انجام شده قرار است که ۲۰ میلیارد ریال دیگر بدین منظور اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنایی اضافه کرد: ۱۰۰ میلیارد ریال طی یک سال گذشته برای اجرای طرح های آبرسانی با لوله در شهرستان های گناباد و بجستان اختصاص یافت و در نتیجه آن طرح های خوبی در این بخش اجرا شد که در شرایط خشکسالی و کمبود منابع آبی نقش مهمی در استفاده بهینه از آب دارد.

مدیر امور آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: ساماندهی و اجرای روش های نوین آبیاری تحت فشار به عنوان مولفه مهم در استفاده بهینه از منابع آبی در اولویت توجه این سازمان قرار دارد و با تخصیص اعتبار لازم از فعالان و متقاضیان اجرای این طرح ها حمایت می شود.

جعفر جوادی افزود: توسعه کشت گیاهان کم آب طلب و توجه به صنایع تبدیلی ضرورت افزایش ماندگاری و کاهش ضایعات و رونق و ارتقاء ارزش افزوده در بخش کشاورزی محسوب می شود.

فرماندار گناباد هم گفت: رونق بخش کشاورزی در گرو توجه به صنایع بسته بندی و بهره گیری از ظرفیت های موجود برای توسعه و اشتغال است و مسئولان ذیربط باید بستر افزایش سرمایه گذاری در این بخش را هموار کنند.

حامد قربانی افزود: دولت، سرمایه گذاری های زیادی در بخش کشاورزی و در زمینه تامین توسعه لوله کشی برای آبیاری بهینه این بخش انجام داده و دولت ۸۵ درصد هزینه تامین لوله را برای اجرای فناوری نوین کشاورزی تامین می کند و ۱۵ درصد مابقی را فعالان این بخش پرداخت می کنند ولی این مساله بیش از آن که موجب استفاده بهینه از منابع آبی در گناباد شود باعث افزایش سطح زیر کشت محصولات شده است در حالی که باید مهمترین اولویت، بهره برداری مناسب از این منابع باشد.

همزمان با ششمین روز از هفته دولت ۱۰ طرح با مجموع هزینه  ۱۲۱ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال در گناباد به بهره برداری رسید.

از این تعداد شش طرح مربوط به بخش کشاورزی شهرستان گناباد با هزینه ۱۱۲ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال از محل تسهیلات دولتی و خودیاری سرمایه گذاران بود.

این طرح ها عبارت بودند از آبیاری کم فشار و ساخت خط انتقال آب در روستاهای گیسور و بیمرغ بخش مرکزی و شهر کاخک و طرح کشت الگوی عناب و سنجد، گیاهان گلخانه ای سبزی و صیفی جات و ساخت کانال بتنی.

بهره برداری از طرح هادی آسفالت معابر روستای روچی با سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال و طرح تولید بستنی با اعتبار چهار میلیارد ریال و دو کارگاه تولید صنایع دستی در روستاهای عزیز آباد و زیبد بخش کاخک با صرف هزینه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال سایر طرح های افتتاحی هفته دولت در گناباد است.

در هفته دولت ۴۴ طرح با ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان گناباد به بهره برداری رسید.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

۲۰۹۵/‏۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قنوات هفته دولت اعتبارات کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۹۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکار‌های تامین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تامین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکار‌هایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تامین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تامین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی در روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • برگزاری امتحانان نهایی دانش آموزان در ۱۱۰ حوزه امتحانی چهارمحال و بختیاری