Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه اسرائیل در روز چهارشنبه (6 شهریور 98)  از بریتانیا خواست تا با دنبال کردن خط مشی آمریکا، سپاه پاسداران ایران را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

به گزارش عصر ایران به نقل از "اسرائیل تایمز"، "ئسرائیل کاتس" وزیر خارجه اسرائیل از "دومنیک راب" همتای بریتانیایی خود به دلیل به رسمیت شناختن "حزب‌الله لبنان" به عنوان یک سازمان تروریستی -در اوایل سال جاری- تشکر کرد و با فشار از وی خواست  تا "سپاه پاسداران ایران" را نیز در  لیست سیاه دولت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر امور خارجه بریتانیا درخصوص اوضاع منطقه و تداوم همکاری مشترک میان تل‌آویو و لندن با وی به بحث و رایزنی پرداخت.

اسرائیل تایمز نوشت:کاتس با اشاره به فعالیت‌های ایران در منطقه گفت: تروریستی خواندن سپاه پاسداران "پاسخ مناسب و عادلانه‌" در برابر حملاتی است که توسط "قاسم سلیمانی" هدایت می‌شوند.

راب، اظهار نظر همیشگی خود را در خصوص را تکرار نکرد. او پس از ملاقات با کاتس تصویری دونفره از دیدارشان را توئیت کرد و افزود: اسرائیل "دوست و شریک نزدیک بریتانیا" باقی می‌ماند.

دیدار وزیران خارجه بریتانیا و اسرائیل در لندن/ این عکس توسط "دومنیک راب" وزیر خارجه بریتانیا توئیت شد/ اسرائیل تایمز

دویچه وله در این باره نوشت: در ماه آوریل و یک روز پیش از روز پاسدار در ایران، آمریکا سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد. در آن زمان ترامپ در بیانیه‌ای گفت این تصمیم با هدایت وزارت خارجه آمریکا بوده و "این واقعیت را به رسمیت شناخت".

اندکی پس از این اتفاق شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی، با انتشار بیانیه‌ای این تصمیم را "غیرقانونی و خطرناک" خواند و اعلام کرد و "این اقدام بی‌اساس خطر عمده‌ای برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و نقض آشکار قواعد حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است."

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اسرائیل بریتانیا وزیران خارجه تروریستی سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۳۹۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به چین که به دنبال حل‌وفصل مسائلی است که می‌تواند روابط تازه بهبود یافته این دو کشور را به خطر بیندازد، امروز – پنجشنبه – از چین خواست تا «رفتار عادلانه‌ای» در برابر شرکت‌های آمریکایی در پیش بگیرد.

به گزارش ایسنا، سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به چین تازه‌ترین دیدار سطح بالا میان این دو کشور است و آنها درباره مسائلی نظیر تجارت جهانی و ارتباطات نظامی گفت‌وگو و رایزنی کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که روابط واشنگتن و پکن به طور فزاینده‌ای بر سر مشکلاتی مثل چگونگی فعالیت شرکت‌های آمریکایی در چین، صادرات چین و ظرفیت تولید و هم‌چنین حمایت پکن از مسکو در جنگ اوکراین به مشکل برخورد کرده و اختلافاتی به وجود آمده است.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به نشستی که با مقام رسمی چینی در شانگهای برگزار شده، گفت که بلینکن نگرانی‌هایی را در رابطه با «سیاست‌های تجارت» عنوان کرده است.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: «ایالات متحده به دنبال رقابت اقتصادی سالم با جمهوری خلق چین است و می‌خواهد رفتار عادلانه‌ای در قبال کارگران و شرکت‌های آمریکایی فعال در چین اتخاذ شود.»

چین «انتقادات بی‌اساسی» را مبنی بر اینکه ظرفیت تولیدش «بیش از حد» است، رد کرده و افزود که صنایع این کشور، از وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا پنل‌های خورشیدی، «رقابتی و نوآور» هستند.

آنتونی بلینکن فردا جمعه جهت دیدار با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و احتمالا دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور این کشور به پکن سفر خواهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • تنش مستقیم میان ایران و اسرائیل تمام شد اما فعلا