Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر بالای یک میلیارد تومان پول برای خرید ماشین دارید این گزارش را از دست ندهید. با وجود بیش از ۱۰ مدل شاسی‌بلند صفر و کارکرده در بازار کراس‌اوور‌های پریمیوم و کوچک، به نظر می‌رسد دست خریداران برای انتخاب خودرو‌های دلخواه در این رده باز است، منتها این عزیزان حتما باید بین ۷۵۰ میلیون تا ۵ میلیارد تومان پول داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش فهرستی از خودرو‌های میلیاردی که در کف خیابان‌های ایران جولان می‌دهند جمع‌آوری شده است.

کلاس کراس‌اوور‌های نیمه‌لوکس و کوچک در ایران را سال‌هاست دو برند «ب. ام. و» و «لکسوس» مال خود کرده‌اند؛ موفقیت بزرگی که بی‌دلیل به دست نیامده و این دو برند آن را به بهای پیروزی بر طیف وسیعی از رقبا به دست آورده‌اند. اما چرا خودرو‌هایی مانند «ب. ام؛ و x ۳» و «لکسوس NX» به ترند بازار خودرو‌های لوکس داخل ایران تبدیل شده‌اند و بیش از حد در خیابان‌ها دیده می‌شوند؟ در ادامه به ویژگی‌های چند اتومبیل لوکس گران‌قیمت که می‌توانید برای خرید آن‌ها اقدام کنید پرداخته شده است. تمام اتومبیل‌های گنجانده شده در ویترین این گزارش، بالاترین استاندارد‌های روز جهان از نظر مهندسی، ایمنی و کیفیت ساخت را پاس کرده‌اند و بسیار خوش رکاب هستند.

خودرو لوکس ارزان‌قیمت

ارزان‌ترین خودرو لوکس که به شدت سریع و ایمن و مجهز است ولوو ۶۰ XC است. این خودرو سوئدی نمای داخلی گیرایی ندارد، اما استهلاک آن مناسب و با استاندارد‌های روز دنیا تطابق دارد. موتور آرام این خودرو پسرک جسور سوئدی در کنار جعبه دنده شش سرعته دو کلاچه و سیستم چهار چرخ محرک از این خودرو یک گزینه کم‌مصرف و کم هزینه‌تر از رقبا ساخته که ابعادی هم‌اندازه ب. ام؛ و دارد. قیمت ولوو XC ۶۰ که ۶۰ هزار کیلومتر راه رفته است، حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان است. ظرفیت این خودرو ۵ نفره است. قدرت موتور این خودرو ۲۴۰ اسب بخار است و مصرف سوخت آن به ۴.۸ لیتر می‌رسد. همچنین موتور آن از نوع ۲۰۰۰ CC است.

حلقه قدرت ژرمن‌ها

آئودی Q ۵ محبوب‌ترین آئودی به شمار می‌رود که در یک دهه اخیر در بازار خودرو ایران گُل کرده است. این خودرو لوکس نسبت به بنز و ب. ام؛ و استهلاک کمتری دارد و هزینه نگهداری پایینی برای مالکش به همراه دارد. ماشین‌های اروپایی و مخصوصا آلمانی‌ها، همیشه حرف اول را در تجهیزات و امکانات رفاهی و ایمنی می‌زنند و در این مقوله هم آئودی Q ۵ کم نیاورده و اکثر سیستم‌های صنعت خودرو را درون خود گنجانده است. آئودی Q ۵ از زمان عرضه در سال ۲۰۰۸ یکی از پرفروش‌ترین ساخته‌های این برند آلمانی در بازار‌های دنیا بوده است. این خودرو با قیمت حدود یک میلیارد تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

لاکچری با اصالت

کمپانی خودروسازی لکسوس با مشاهده فروش بسیار موفق مدل محبوب سری RX تصمیم گرفت مدل جمع و جورتر و شهری‌تری از برند لکسوس را در قالب سری NX تولید کند تا فروش محصولات خود را به‌طور چشمگیری ارتقا دهد و به نظر می‌رسد در این امر هم موفق بوده است. خودرو لکسوس Lexus NX ۲۰۰ دارای طراحی خشن، جدی، با خطوط تیز و مدرن است. بهترین عملکرد فروش لکسوس در کارنامه ۲۵ ساله حضور این برند در ایران، همین سری NX ۲۰۰ T است. هر چه می‌خواهید در رابطه با ظاهر لکسوس بگویید، اما قطعا به دلیل شجاعتش امتیاز می‌گیرد. نوع F Sport مشکی شیشه دودی شبکه‌ای، چراغ‌هایی با نور پراکنده، سپر مشکی و چراغ‌های عقب، آینه‌های مشکی و چرخ ۱۸ اینچی موافقان و مخالفان بسیاری را کسب کرده است. نظر‌ها بسیار متفاوت است، اما بسیاری از ما موافقیم که بدنه بهتر شکل داده شده است و F Sport بهتر از NX ۲۰۰ t استاندارد به نظر می‌آید. در واقع این خودرو از آن ماشین‌هایی است که بدنه‌ای عالی با قیافه‌ای خوب دارد.

محبوب‌ترین شاسی‌بلند

بعد از لکسوس پرفروش‌ترین خودرو این کلاس است و البته سابقه حضورش در ایران به بیش از ۱۵ سال قبل برمی‌گردد. ب. ام؛ و ایکس ۳ که محبوب‌ترین خودرو شاسی بلند و لوکس بازار ایران در دو دهه اخیر از نظر میزان استقبال بازار است، در مدل‌های ۲۰۱۶ یکی از استانداردترین سطوح رفاهی، ایمنی، آفرود، گنجایش و آپشن را یکجا با هم به خریدارانش ارائه می‌کند. طراحی مناسب و به روز اتاق هم مزید بر علت شده تا یکی از بهترین انتخاب‌ها با سطح متوسط پرداخت باشد. این خودرو با قیمتی بین یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون در بازار خودرو فروخته می‌شود.

مخوف‌ترین اشراف‌زاده

مخوف‌ترین عضو گروه که خود را زیر پوست لطیفش پنهان کرده و بسیار سریع و قدرتمند است، مرسدس بنز GLK ۳۵۰ نیوفیس است. البته این خودرو خیلی زود از بازار ایران حذف شد. از جمله دلایل این موضوع هم ظاهر زمخت، داشبورد پلاستیکی و ابعاد جعبه‌ای GLK بود که مشتری را در نسخه اولیه پس می‌زد. در مدل نیوفیس این نقیصه برطرف شده است. فرزند خلف بنز، کاملا در سطح ب. ام؛ و و ایکس ۳، لکسوس NX ظاهر می‌شود. از جمله ویژگی‌های برجسته این خودرو توان آفرود بالای آن است. این خودرو هم‌اکنون با قیمتی حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

اسپورت دلربا

پورشه ماکان GIS، اسپورت‌ترین عضو گروه از نظر توان رانندگی است. در بخش فضای داخلی هم، اتاق ماکان در حدود ۱۵۰۰لیتر جا دارد که به معنی کمبود حدودا ۱۰۰ لیتر فضا در مقایسه با ب. ام؛ و ایکس ۳ است. البته همین خودرو در مقایسه با کانتری من یا ایووک فضای بیشتری دارد که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودرو‌های گروه، چندان امتیاز بالایی نیست. ماکان با قیمتی دو برابر آئودی و یک و نیم برابر ب. ام؛ و و لکسوس، جایگاهی ورای محصولات پریمیوم دارد و واقعا لوکس است. این خودرو ۲ میلیارد تومان قیمت دارد.

گران‌ترین خودرو

این انگلیسی مغرور تقریبا جزو ضعیف‌ترین محصولات این رده از بازار ایران است. رنجروور ایووک‌هامان که از یک پیشرانه کوچک چهار سیلندر، دو لیتری و توربو بهره می‌برد، به جعبه دنده ۹ سرعته خودکار مجهز بوده که این امر راننده را قادر می‌سازد با فشردن پدال گاز ظرف هشت ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. جدا از زیبایی و عملکرد خوب ایووک، هزینه نگهداری و استهلاک بالای این خودرو یک بحران واقعی است. این خودرو در بازار ایران با قیمتی حدود ۵ میلیارد تومان خرید و فروش می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خودرو گران قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۰۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ تداوم کاهش قیمت خودرو در بازار

فرارو- کاهش قیمت خودرو که از ابتدای اردیبهشت امسال آغاز شد، کماکان ادامه دارد و امروز اغلب محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد پنج یا ۱۰ میلیون کمتر از دیروز قیمت دارند.

تارا تیپ V۴ که یکی از گرانقیمت‌ترین سواری‌های فعلی است، امروز یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان یعنی ۱۰ میلیون کمتر از دیروز به‌فروش می‌رسد.

تارا V۲، پژو پارس و دنا پلاس شش‌دنده نیز به‌همین کمتر از دیروز قیمت دارند و مدل‌های دیگری مثل پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما، ۲۰۷ دنده‌ای ارتقایافته و تارا دنده‌ای با افت قیمت پنج میلیونی روانه بازار شده‌اند. قیمت روز محصولات ایرانخوردو در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو

دهم اردیبهشت 1403

11 اردیبهشت 1403

سورن پلاس دوگانه‌سوز EF7 مدل 1403

820 میلیون تومان

820 میلیون تومان

سورن پلاس بنزینی EF7 مدل 1402

635 میلیون تومان

635 میلیون تومان

دنا پلاس شش‌دنده‌‌ ارتقایافته مدل 1403

970 میلیون تومان

960 میلیون تومان

دنا پلاس اتوماتیک آپشنال مدل 1403

یک میلیارد و 180 میلیون تومان

یک میلیارد و 170 میلیون تومان

پارس سال XU7p مدل 1402

675 میلیون تومان

665 میلیون تومان

207 با موتور TU3 مدل 1403

680 میلیون تومان

675 میلیون تومان

207 دنده‌ای ارتقایافته مدل 1403

810 میلیون تومان

805 میلیون تومان

207 اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مدل 1403

یک میلیارد و 80 میلیون

یک میلیارد و 80 میلیون

رانا پلاس ارتقایافته مدل 1403

650 میلیون تومان

650 میلیون تومان

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته مدل 1403

690 میلیون تومان

690 میلیون تومان

تارا دنده‌ای V1 مدل 1402

820 میلیون تومان

815 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V2 مدل 1403

985 میلیون تومان

975 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V4 مدل 1403

یک میلیارد و 200 میلیون تومان

یک میلیارد و 190 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 3 پانوراما مدل 1402

665 میلیون تومان

660 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین بازیگران افزایش تورم کدامند؟
  • قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ تداوم کاهش قیمت خودرو در بازار
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • پتانسیل بازار آفریقا برای خودروهای اقتصادی سایپا
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو