Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@11:42:43 GMT

تلسکوپ فضایی "جیمز وب" سرانجام کامل شد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۰۸۰۵

تلسکوپ فضایی 'جیمز وب' سرانجام کامل شد

خبرگزاری میزان- ناسا در بیانیه جدید خود اعلام کرد که تلسکوپ فضایی جیمز وب سرانجام به طور کامل سر هم شده و آماده است. تاریخ انتشار: 19:40 - 07 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۵۶۰۲

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، جدیدترین پروژه بزرگ ناسا بالاخره به سرانجام رسید و "تلسکوپ فضایی جیمز وب" (JWST) کاملا آماده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلسکوپ فضایی جیمز وب، یک تلسکوپ فضایی است که قرار است جانشین "تلسکوپ فضایی هابل" (HST) شود. ناسا اعلام کرده که قطعات این تلسکوپ بزرگ سرانجام به طور کامل سر هم شده و جیمز وب در حال حاضر یک رصدخانه کامل است.

"بیل اوکز" (Bill Ochs)، مدیر پروژه جیمز وب در بیانیه‌ای گفت: سر هم کردن این تلسکوپ و تجهیزات علمی و سپر حرارتی آن، دستاورد قابل توجهی برای ما به شمار می‌رود. به سرانجام رسیدن این کار، نشان‌دهنده تلاش‌های هزاران نفر از کسانی است که بیش از ۲۰ سال در ناسا، آژانس فضایی اروپا، آژانس فضایی کانادا، شرکت "نورثروپ گرومن" (Northrop Grumman) و دیگر بخش‌های صنعتی و دانشگاهی همکار ما فعالیت داشته‌اند.

مهندسان ناسا، دو بخش جیمز وب را به هم متصل کرده‌اند تا این تلسکوپ ۹.۷ میلیارد دلاری برای پرتاب در مارس ۲۰۲۱ آماده باشد. آنها با استفاده از یک جرثقیل، به آرامی تجهیزات تلسکوپ را پایین آوردند و آن را به بدنه فضاپیما متصل کردند. سپر حرارتی پیچیده تلسکوپ که قرار است ابزار به کار رفته در آن را خنک نگه دارد، در حال حاضر به فضاپیما متصل است.

مهندسان، دو بخش تلسکوپ را به صورت مکانیکی به هم متصل کردند، اما ناسا تاکید دارد که کار آنها به پایان نرسیده و هنوز باید اتصالات الکتریکی را برقرار کنند و آن‌ها را مورد آزمایش قرار دهند.

آماده‌سازی این تلسکوپ قرار بود مدت‌ها پیش انجام شود، اما این پروژه با تاخیرهای بسیاری همراه شد و هزینه‌های بسیاری را به همراه داشت. هزینه‌های مربوط به پروژه جیمز وب از سال ۲۰۰۹، دو برابر شده و تاریخ پرتاب آن تاکنون حدود هفت سال به تعویق افتاده است.

مقامات ناسا باور دارند که تلسکوپ فضایی جیمز وب، از اهمیت بالایی برخوردار است و ارزش کار دشوار و هزینه‌های صرف شده را دارد. این تلسکوپ قوی نسبت به تلسکوپ هابل، وضوح و حساسیت بسیار بالایی دارد و می‌تواند امکان پژوهش‌های گسترده را در زمینه‌های نجوم و کیهان‌شناسی فراهم کند.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ناسا تلسکوپ فضایی آژانس فضایی تلسکوپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۰۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاک شات دیدنی لبران جیمز مقابل جمال موری در دیدار دنور ناگتس و لس آنجلس لیکرز / فیلم

دیدار دنور ناگتس و لس آنجلس لیکرز با برتری 101 به 99 ناگتس به پایان رسید.

دانلود (1.4MB)

دیگر خبرها

  • تصاویر تایم لپس انفجار ستاره‌ای در کهکشان راه شیری
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • تریلر جدید و عجیب «جیمز باند» که ۳.۵ میلیون بازدید خورد
  • سفر در فضا و زمان؛ میراث ماندگار هابل
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • تلسکوپ فضایی هابل ۳۴ ساله شد
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
  • بلاک شات دیدنی لبران جیمز مقابل جمال موری در دیدار دنور ناگتس و لس آنجلس لیکرز / فیلم