Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل جمعیت هلال احمر هدف از اجرای طرح ملی نذر آب را تامین آب آشامیدنی سالم در مناطق محروم عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمودرضا پیروی دقایقی قبل در آیین رونمایی از توزیع مخازن آب شرب و اجرای طرح ملی نذر آب در یکی از پایگاه های هلال احمر شهرستان زاهدان در پاسخ به خبرنگار عصرهامون مبنی بر آخرین جزییات طرح ققنوس در آستانه بازگشایی مدارس افزود: آن چیزی که تعهد هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در راستای طرح ققنوس بود در خصوص کلاس‌های یک و دو کلاسه دبستانی و پیش دبستانی انجام شده و در مدارس دو کلاسه به بالا نیز طی روزهای گذشته مناقصه برگزار و کار در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: این طرح به سه قسمت تقسیم که قسمتی از آن به هلال احمر واگذار شد که عمده کار هلال احمر در این راستا انجام شده است.

 دبیرکل جمعیت هلال احمر ا: این مجموعه سال گذشته اقدام به اجرای کاروان سلامت با حضور ۱۹ کاروان استان معین، احداث سه دستگاه تصفیه آب به مناطق آسیب دیده از خشکسالی، راه اندازی بانک امانات پزشکی در زاهدان و زابل، تامین هزینه ۸۰ میلیارد تومان از اعضا و داوطلبان، توزیع ۵۰ هزار سبد غذایی در مناطق محروم و اجرای کاروان سلامت با حضور 653پزشک و ۴۴ هزار و 714 بهره ور کرده است.

وی هدف از اجرای این طرح را تامین آب آشامیدنی برای نقاطی که در تامین این مایع حیات دچار مشکل هستند، عنوان کرد و گفت: امروز یک تصفیه خانه در یکی از روستاهای شمال استان در شهرستان نیمروز راه اندازی شد، همچنین برای منازل مسکونی که احتیاج به ارائه طرح‌های آموزشی بهداشتی و سلامت داشتند نیز اقدام به برگزاری کلاسی شد.

...ادامه داد: بیشترین تمرکز در این طرح تامین آب آشامیدنی در نقاطی که هنوز دسترسی آسان به این مهم ندارند می باشند که تاکنون طرح نذر آب در استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان که دچار مشکل تامین آب آشامیدنی هستند در حال انجام است.

به گفته این مسئول، جمعیت هلال احمر کشور بعد از واریز پول توسط مردم در جریان سیل های اخیر اقدام به تهیه ۱۰ هزار بسته لوازم ضروری خانگی شامل یخچال، گاز، فرش و دو پتو کرده است که در پنج استان سیل‌زده و در مناطقی که دچار آسیب شدند این اقلام توزیع شده است.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۱۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب معدنی استفاده کنیم یا نه؟

کارشناس اداره کل غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با استدلال علمی گفت: نور آفتاب و انجماد، بطری‌های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند.

به گزارش مشرق، معصومه تکلو ضمن تاکید بر سلامت آب‌های آشامیدنی و معدنی بسته بندی، افزود: امکان ندارد ارگان نظارتی مهمی مثل سازمان غذا و دارو بدون مطالعه و لحاظ مسائل فنی و بهداشتی برای فرآورده‌ای مجوز مصرف و پروانه بهداشتی صادر کند کما اینکه عدول از تعهدات توسط شرکت هم می‌تواند موجب ابطال موقت یا دائم مجوز شود.

وی با اشاره به اینکه طرح مباحث فنی و علمی اصولاً در رسانه‌های عمومی نیست، تصریح کرد: گاهی ناچار هستیم برای اطمینان بیشتر مردم نکاتی را گوشزد کنیم مثل اینکه گرانول پلیمر مورد مصرف جهت بسته بندی آب‌های بسته بندی شده، پلیمر پلی اتیلن ترفنالات است که از دو منومر اتیلن گلایکون و اسید ترفتالیک تحت خلأ دما و زمان معین و با ایجاد پیوند کوالانسی بین دو منومر مذکور در راکتور پتروشیمی تولید می‌شود.

کارشناس اداره کل غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ادامه داد: این شرکت پترو شیمی تندگویان دارای گواهی مناسب برای مصرف انسان از آزمایشگاه‌های داخل و خارج کشور است، لذا قرار گرفتن بطری آب در معرض نور آفتاب و یا انجماد آن در فریز، قادر به تخریب بطری‌های یکبار مصرف آب و خروج ترکیبات فتالات از پلیمر نمی‌شود.

تکلو در پایان به مردم این اطمینان را داد که با توجه به کنترل سه سطحی سلامت آب‌های معدنی و آشامیدنی بسته بندی در سازمان غذا و دارو، با خیال راحت از آنها استفاده کنند و بدانند کوچک‌ترین تهدید سلامتی در فرآورده‌های غذای و آشامیدنی در اولین زمان ممکن به اطلاع آنها خواهد رسید.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • همدردی باشگاه هوادار با آسیب دیدگان حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • اجرای ۲۲۸ برنامه همزمان با هفته هلال احمر در گلستان
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • آب معدنی استفاده کنیم یا نه؟
  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم