Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@00:00:15 GMT

۲۵۰ سالن سینما توسط بخش خصوصی در کشور احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۱۳۳۷

۲۵۰ سالن سینما توسط بخش خصوصی در کشور احداث می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور گفت: هم اکنون ۲۵۰ سالن سینما در کشور توسط بخش خصوصی در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، بر اساس تفاهم نامه منعقده بین شهرداری مرند و سازمان سینمایی، پردیس سینمایی امید مرند با ۴ سالن و پیش بینی ۳۵۰ صندلی در پارک لاله این شهر احداث خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حیدری خلیلی» در مراسم امضای تفاهم نامه ساخت پردیس سینمایی امید در مرند اظهار داشت: در سال گذشته تعداد ۵۹۶ سالن سینما در کشور در حال فعالیت بود که نسبت به سال 92 بیش از دو برابر شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر استقبال مردم از سینماها به شدت افزایش یافته به طوری که در سال گذشته میزان فروش سینماهای کشور ۲۵۱ میلیارد تومان بوده در حالی که این میزان در سال ۹۲ مبلغ ۳۰ میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه سالنهای سینما در کشور افزود: پردیس سینمایی امید در جهت افزایش توان زیرساختی سینمای کشور، در شهرهای فاقد سالن سینما که دارای جمعیت بیشتری هستند با محوریت شهرداری ها احداث می شود.

خلیلی ادامه داد: تامین زمین و اجرای عملیات این سالنها بر عهده شهرداری و تهیه نقشه و طراحی سازه پروژه بر عهده‌ سازمان سینمایی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور گفت: در این راستا ۷۰۰ میلیون تومان را سازمان سینمایی و ۵۰۰ میلیون تومان را سازمان شهرداری های وزارت کشور از محل اعتبارات ملی به عنوان کمک بلاعوض بابت اجرای طرح پردیس سینمایی امید پرداخت می کند.

وی اضافه کرد: سازمان سینمایی کشور حضور جدی‌ در استان‌ها داشته و تاکنون تفاهم‌نامه احداث پردیس سینمایی با شهرداران ۱۶ شهر در ۱۶ استان کشور با ظرفیت ۵۳ سالن امضا شده است.

 

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت خبرگزاری شبستان شیراز مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد روز جهانی مسجد شبستان یزد استان بوشهر بخش خصوصی سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۱۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی

عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری و وثوق نیا مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین از روند احداث توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش بازدید کردند.

توقفگاه به ابعاد ۲۷ هزار متر مربع در انتهای بلوار فرهنگ در شهرک دانش توسط سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین در حال احداث است و به زودی به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی