Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد.

مراسم قرعه‌کشی مرحله‌ گروهی بیست‌وهشتمین دوره لیگ قهرمانان اروپا (شصت‌و پنجمین دوره مسابقات سطح اول قاره اروپا) از ساعت 20:30 امشب (پنجشنبه) با حضور مسئولان یوفا، نمایندگان باشگاه‌های راه‌یافته به این لیگ و جمعی از اهالی فوتبال در شهر موناکو آغاز شد و در نهایت تیم های حاضر رقبای خود را شناختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

32 تیمی که در فصل پیش رو به رقابت خواهند پرداخت به ترتیب در 4 سید یا پات دسته‌بندی شدند. قهرمانی لیورپول در فصل گذشته به منزله سید اولی شدن این تیم (سرگروه بودن) در قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل پیش رو بود. طبق قوانین یوفا، قهرمانان لیگ قهرمانان و لیگ اروپا به صورت خودکار در سید یک قرعه‌کشی مرحله گروهی فصل آینده قرار گرفت. به این ترتیب لیورپول و چلسی که با شکست آرسنال فاتح لیگ اروپا شد، هر دو سرگروه بودند. علاوه بر این 2 تیم، 6 قهرمان لیگ‌های مهم فوتبال اروپا (براساس رده‌بندی لیگ‌های یوفا) نیز در سید یک قرار گرفتند. بر این اساس، تیم‌های بارسلونا از لالیگای اسپانیا، یوونتوس از سری A ایتالیا، منچسترسیتی از لیگ برتر انگلیس، بایرن مونیخ از بوندس‌لیگای آلمان، پاری‌سن‌ژرمن از لوشامپیونه فرانسه و زنیت از لیگ برتر روسیه دیگر سرگروه‌های مرحله گروهی بودند. به این ترتیب لیگ برتر انگلیس امسال سه نماینده در سید یک داشت. دیگر نماینده این کشور، تاتنهام هم در سید دوم قرار گرفت.

توزیع تیم‌ها در سید‌های دوم تا چهارم نیز بر اساس ضریب امتیاز آنها در رده‌بندی یوفا صورت گرفت، به نحوی که تیم‌های باسابقه‌تر این رقابت‌ها که در یک بازه زمانی پنج ساله نتایج بهتری در رقابت‌های اروپایی گرفته‌اند، در رده‌‌های بالاتر و در نتیجه در سید‌های بالاتر قرار گرفتند.

سید‌بندی قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان به شرح زیر است:

سید یک: لیورپول، چلسی، بارسلونا،‌ منچسترسیتی، یوونتوس، بایرن مونیخ، پاری‌سن‌ژرمن و زنیت
سید دو: رئال مادرید، اتلتیکومادرید، بوروسیا دورتموند، ناپولی، شاختار دونتسک، تاتنهام، آژاکس و بنفیکا
سید سه: ، لیون، بایر لورکوزن، سالزبورگ، المپیاکوس، کلوب بروژ، والنسیا، اینتر و دینامو زاگرب
سید چهار: لوکوموتیو مسکو، خنک، گالاتاسرای، لایپزیگ، اسلاویا پراگ، ستاره سرخ، آتالانتا و لیل

قوانین قرعه‌کشی فصل بیست‌و هشتم لیگ قهرمانان اروپا عبارتند از:

* دو تیم از یک کشور در یک گروه قرار نمی‌گیرند.
* نمایندگان کشورهای روسیه و اوکراین به دلیل مشکلات سیاسی در یک گروه قرار نمی‌گیرند.
* کشورهایی که بیش از 2 نماینده دارند، در صورتی که 2 تیم از آنها در 4 گروه اول قرار بگیرند، 2 تیم بعدی به صورت اتوماتیک در چهار گروه دوم قرعه‌کشی می‌شوند.
* برای کشورهایی با بیش از 2 نماینده، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (2 روز مختص برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان) بیش از 2 بازی از نمایندگان یک کشور برگزار نمی‌شود.

گروه‌بندی فصل 20-2019 لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است:

گروه A: پاری‌سن‌ژرمن، رئال مادرید، کلوب بروژ و گالاتاسرای
گروه B: بایرن مونیخ، تاتنهام، المپیاکوس و ستاره سرخ
گروه C: منچسترسیتی، شاختار دونتسک، دینامو زاگرب و آتالانتا
گروه D:یوونتوس، اتلتیکو مادرید، بایر لورکوزن و لوکوموتیو مسکو
گروه E: لیورپول، ناپولی، سالزبورگ و خنک
گروه F: بارسلونا، بورسیا دورتموند، اینتر و اسلاویا پراگ
گروه G: زنیت سن‌پترزبورگ، بنفیکا، لیون و لایپزیگ
گروه H: چلسی،‌ آژاکس، والنسیا و لیل

بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا 20-2019  از تاریخ 17 سپتامبر 2019 ( سه‌شنبه 26 شهریور) آغاز می‌شود و فینال این دوره از رقابت‌ها 30 مِی 2020 (9 خرداد 1399) در ورزشگاه المپیک آتاتورک شهر استانبول ترکیه برگزار خواهد شد.

ورزشگاه المپیک آتاتورک؛ محل برگزاری فینال فصل 20-2019 لیگ قهرمانان اروپا

/ تسنیم

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۱۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیبی که بارسا را حذف کرد آماده نبرد در دورتموند!‏

به گزارش "ورزش سه"، پاری سن ژرمن چند ساعت بعد از آنکه ‏دیشب با شکست موناکو قهرمانی‌اش در لیگ فرانسه قطعی شد ‏امروز توسط لوئیس انریکه به تمرین فراخوانده شد تا برای دیدار ‏چهارشنبه مقابل دورتموند در لیگ قهرمانان آماده شود. ‏

انریکه و شاگردانش فردا شب راهی آلمان می‌شوند تا چهارشنبه در ‏دور رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان در سیگنال ایدونا پارک به مصاف ‏دورتموند برود. ‏

پاری سن ژرمن و انریکه شناخت خوبی از دورتموند دارند چرا که در ‏مرحله گروهی چمپیونزلیگ با آنها دیدار کرده‌اند. دیدار دو تیم در ‏سیگنال ایدونا پارک با تساوی 1-1 به پایان رسید و پاریسی‌ها در پارک ‏دو پرنس 2-0 پیروز شدند. در نهایت دورتموند به عنوان تیم اول گروه ‏مرگ راهی مرحله یک‌هشتم شد، پی‌اس‌جی به عنوان تیم دوم صعود ‏کرد، میلان به عنوان تیم سوم راهی لیگ اروپا شد و نیوکسل حذف ‏شد. ‏

نشریه اکیپ می‌گوید به نظر می‌رسد لوئیس انریکه چهارشنبه ترکیب ‏یازده‌نفره‌ای را به میدان می‌فرستد که در دیدار برگشت مقابل بارسا در ‏مونتچوئیک روانه زمین کرده بود. انریکه هفته پیش در دیدار مقابل ‏لوهاوور، دوناروما، لوکاس هرناندز و نونو مندس را نیمکت‌نشین کرد ‏تا برای دیدار با دورتموند استراحت کنند. ‏

او در عین حال از امباپه، دمبله، اشرف حکیمی، مارکینیوش، ویتینا، ‏زئیر امری و بردلی بارکولا به صورت کامل استفاده نکرد. تا مشخص ‏شود چه ترکیبی را برای بازی با دورتموند در نظر دارد. بر این اساس ‏ترکیب اصلی احتمالی پاری سن ژرمن در سیگنال ایدونا پارک به این ‏ترتیب خواهد بود: دوناروما، اشرف حکیمی، مارکینیوش، لوکاس ‏هرناندز، نونو مندس، زئیر امری، ویتینا، فابین روئیز، دمبله، امباپه و ‏بارکولا. ‏

دیگر خبرها

  • با پیروزی مقابل والنسیا؛ حضور بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا 25-2024 قطعی شد
  • پیش بازی بایرن مونیخ - رئال مادرید؛ ال کلاسیکوی واقعی اروپا و بازی بزرگ نسل ما
  • ترکیبی که بارسا را حذف کرد آماده نبرد در دورتموند!‏
  • کارلو آنچلوتی: هرگز نباید رئال مادرید را در لیگ قهرمانان اروپا دست کم گرفت
  • خاوی مارتینز: بایرن مونیخ - رئال مادرید بزرگ‌ترین جنگ تاریخ فوتبال است
  • تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا
  • ماتئوس: بایرن خوشحاله چون سیتی از رئال قوی‌تره!
  • یوسوا کیمیش: رئال مادرید اغلب تیم برتر زمین نیست اما در آخر صعود می‌کند
  • صعود اینتر به فینال لیگ قهرمانان اروپا و حذف بارسلونا در نیوکمپ (2010/4/28) / فیلم
  • بریس لیونل مسی و برد 2-0 بارسلونا در خانه رئال مادرید (لیگ قهرمانان اروپا - 2011/4/27) / فیلم