Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری عصر پنجشنبه در همایش استانی پرچمداران عاشورا(تجمع بزرگ هئیت های مذهبی استان البرز) که در کانون بسیج جوانان سپاه کرج برگزار شد، افزود:در این فضای درگیری سختی که میان جبهه مومنین و کفار در عالم هستی وجود دارد که یک جنگ فرهنگی بزرگ است، یکی از مهم ترین ظرفیت های اجتماعی و تاریخی ما همین ظرفیت های عزاداری سیدالشهدا (ع) است که باید سعی کنیم از آن استفاده حداکثری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم البرز در مجلس خبرنگاران رهبری گفت: هنوز خیلی از ظرفیت هایی که ما می توانیم در این میدان بزرگ از عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) به فعلیت برسانیم مورد استفاده قرار نگرفته است.

آیت الله میرباقری با اشاره به جلوه هایی که خدای متعال برای  امتحان انسان قرار می دهد ، گفت: اگر انسان خیال کرد که معیارهایی مانند ثروت و قدرت معیار شرافت و کرامت است به جای اینکه از این شرایط استفاده کرده و رشد یابد به سقوط می رسد و نقطه طغیان همین جاست.

وی ادامه داد: خدای متعال کرامت ها را برای امتحان به انسان می دهد که باید تقدیر الهی را در این میان دید، خداوند امکانات را می دهد که از این امکاتات به عنوان نمونه در جهت کمک به ایتام استفاده شود یا آبرو را خرج زمین خورده های جامعه کرده و دلبسته مال نباشیم.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری گفت: مستکبرین دنیا اکنون امکانات دنیا را قدرت و ثروت خود می دانند و زیرپای دیگر مردم جهان را خالی می کنند و این خطاهای محاسباتی در امت ما هم ممکن است اتفاق افتاد اما این موارد جمع می شود.

وی بیان داشت: طبق آیات قرآن کریم در سوره فجر باید در برابر طغیانگرها آرام بود و زیر پای آن ها را کشید و اجازه نداد امت اسلامی ما را ببرند که این آیات در ساحت سیدالشهدا (ع) و برای امت حضرت در آن زمان بیان شده بود.

خداوند در سوره فجر بیان موده است که ما به روشنی داده ایم و اگر از این زوایا استفاده کنید دشمن با شیطنت هایی که دارد نمی تواند راه ما را سد کند و خداوند امکانات زیادی را برای جبهه مومنین در جهان قرار داده است، دشمنی ها همیشه وجود دارد و اگر این دشمنی ها افزایش یابد بدان‌معنا است که ظرفیت ما رشد داشته است.

در معرض یک جنگ فرهنگی بسیار سنگین هستیم

نماینده مردم البرز در مجلس خبرنگاران رهبری افزود: در زمان حاضر ما در معرض یک جنگ فرهنگی بسیار سنگین قرار داریم که شاید هیچ دورانی دست شیطان به این میزان باز نبوده است به طوریکه یک دهکده واحد جهانی درست کرده اند و از یک سوی عالم شیطنت کرده اند تا قلوب را در این سوی دنیا منحرف کنند.

وی با اشاره به اینکه خیلی از امکاناتی که دشمن در اختیار گرفته است امکانات وسیعی است، توضیح داد:  خدای متعال قدرت شیطان را به حدی بالا نمی برد که مومنین قدرت مقاومت نداشته باشند، هر زمان امکانات شیطان افزایش یافت بدان معنا است که جبهه مومنین قوت یافته است تا بر شیطان غلبه کند.

آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه توانایی قدرت و شیطنت مستکبرین کنونی بسیار زیاد است، گفت: از آن سوی عالم شهوات را تحریک کرده، شعله های جهنم را در جامعه مومنین شعله ور می کنند و ما در برابر این کارها اقدامات تاریخی داریم که خدای متعال در اختیار ما قرار داده است تا دشمنان را زمین گیر کنیم.

جوشش عظیم مومنین با آغاز محرم

وی با اشاره به اهمیت واقعه عاشورا، بیان داشت: واقعه عاشورا یک ظرفیت تاریخی است که امام حسین (ع) ایجاد کرده است و هر ساله جوشش عظیمی در عالم مومنین با آغاز محرم داریم.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه یک محرم و یک عاشورا در عالم داشته ایم، گفت: واقعه عاشورا یک سرمایه مهم اجتماعی برای ما است، حیات عاشورایی در حال رشد در عالم ما است و این واقعه یکی از امکانات بزرگ است که در دفع خطر شیطان‌ باید از آن‌ استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه ورود به محرم مقدمات و مراقبت ها و مناسکی دارد، توضیح داد: محرم مانند رمضان آداب خاص خود را دارد و در دهه اول محرم اتصال به عاشورا پیدا می شود.

آیت الله میرباقری در خصوص مناسک ایام ماه محرم طبق فرموده های امام رضا(ع) گفت: روزه روز اول محرم که ورودی این ماه مبارک است راهی برای حفظ کردن نسل حسینی است.

گریه بر امام حسین (ع) خطاها را می بخشد

اگر می خواهید محرمی بمانید راهش همین است که این روز را روزه بگیرید، از دیگر مناسک دهه اول ماه محرم گریه و حزن برای امام حسین(ع) است که تمام خطاها را می بخشد و ریشه های گناه مانند تعلق به نفس و اولیای طاغوت را از بین‌ می برد.

وی تصریح کرد: اگر می خواهید خداوند متعال شما را پاک و مطهر کند امام حسین (ع) را زیارت کنید و اگر امکان زیارت از نزدیک امکان ندارید از راه دور رو به کربلا کرده و زیارت آن حضرت را به جا آورید.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرنگاران رهبری گفت: از دیگر مناسک ایام محرم برای قرار گرفتن در غرفه های بهشتی در جوار امام حسین (ع) ادا کردن عبادات ویژه آن‌ حضرت است، اگر می خواهید ثوابی مانتد ثواب شهدای کربلا داشته باشد راهش این است که هر موقع یاد امام حسین(ع) افتادید به سید الشهدا (ع) عرض حاجت کرده و التماس کنید.

وی عنوان کرد: طبق فرمایشات امام رضا(ع) برای قرارگیری در درجات بالای بهشت راهش این است که شادی و غصه هایتان با ائمه اطهار (ع)باشد و نباید دلی داشته باشیم که با امکانات مادی دچار طوفانی شود و باید تلاش کرد تا به محبت ائمه رسید.

آیت الله میرباقری تاکید کرد: در عاشورا باید حزن و شادی را مدیریت کنیم و باید به نقطه ای برسیم که بزرگ شویم؛ چون در آن‌ نقطه است که دیگر غصه نمی خوریم و وقتی قلب بزرگ شد طبق وعده های امام رضا(ع) به قله سلکوک عاشوری می رسیم.

وی خطاب به اداره کنندگان‌ هئیت های مذهبی استان البرز تشریح کرد: شما واسطه وشفیع امام حسین (ع) هستید، پول خرج کرده، زحمت می کشید و وقت می گذارید و آن هایی که از مجالس عزاداری امام‌حسین (ع) بیرون می آیند نیز تطهیر شده و یک قدم به خدا نزدیکتر می شوند.

۶۱۵۶/ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی عزاداری مجلس خبرگان رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۱۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶۰۰ یتیم تحت پوشش معلمان اردبیلی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین نژاد شامگاه دوشنبه در نشست با معلمان حامی ایتام و محسنین در اردبیل اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۸۷ نفر از معلمان اردبیلی با ثبت نام در طرح اکرام، حامی ایتام و محسنین هستند که با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود می‌کوشند آینده‌ای روشن را برای فرزندان تحت تکفل رقم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد از معلمان حامی، حمایت از ۳ هزار و ۶۲۵ نفر از ایتام و محسنین استان اردبیل را برعهده گرفته‌اند که به صورت ماهیانه کمک‌های خود را به حساب فرزندان معنوی خود واریز می‌کنند.

حسین‌نژاد بیان کرد: در سال گذشته معلمان نیکوکار در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی به کودکان و نوجوانان تحت حمایت کمک کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد ترویج فرهنگ خیر و احسان در جامعه است، گفت: معلمان تربیت کننده نسل آینده هستند که به عنوان یک فرد نیکوکار می‌توانند در تربیت نسل آینده به عنوان انسان‌هایی نوعدوست و خیرخواه، کمک حال و یاریگر کمیته امداد در رسیدگی به امور نیازمندان باشند.

حسین‌نژاد نقش ویژه معلمان در ترویج همدلی و ایثارگری اجتماعی در جامعه را یادآور شد و بیان کرد: جامعه فرهنگی و معلمان در برابر پدیده‌های اجتماعی بی‌تفاوت نبوده و همواره در هدایت جامعه به سمت فعالیت‌های خیرخواهانه، نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند.

وی از معلمان و فرهنگیان استان به عنوان سفیران مهربانی یاد کرد و گفت: قدردان یکایک معلمان و فرهنگیان نیکوکار استان هستیم که با حمایت‌های خود از ایتام و محسنین، می‌کوشند تا آینده‌ای درخشان برای آنها رقم بخورد.

کد خبر 6092585

دیگر خبرها

  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • ۳۶۰۰ یتیم تحت پوشش معلمان اردبیلی هستند
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • نقش کارگران در تولید بی‌بدیل است
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است