Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:23:05 GMT

صنعت چاپ خراسان شمالی نیاز به نوسازی دارد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۲۲۳۵

صنعت چاپ خراسان شمالی نیاز به نوسازی دارد

به گزارش ایرنا؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی پنجشنبه شب در همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ این استان، با بیان این مطلب اظهار داشت: صنعت چاپ خراسان شمالی با توجه به دگرگونی های صورت گرفته و تغییر الگوی مصرف در عرصه چاپ، نیازمند به روز شدن تجهیزات و امکانات به تناسب بازار چاپ کشور است.

حسین فرخنده یادآور شد: بررسی های صورت گرفته در این حوزه حاکی از آن است که فعالان عرصه چاپ در استان خواستار ارائه تسهیلات کم‌بهره برای رشد و ارتقای تجهیزات و خرید ماشین آلات مورد نظر برای پوشش بخش اعظمی از نیازهای استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ارتباط موثر صنعت چاپ با توسعه استان، اظهار داشت: خراسان شمالی قابلیت های خوبی در بخش های مختلف گردشگری، کشاورزی و فرهنگی دارد که می توان با بهره گیری از صنعت چاپ در جهت معرفی آنها و ایجاد ارزش افزوده شاهد تحول خوبی در استان بود.

وی با اشاره به اهمیت روزآمد شدن صنعت چاپ، بر همکاری دستگاه های اقتصادی برای نوسازی این بخش تاکید کرد و افزود: همچنین آموزش نیروهای انسانی ماهر و دوره دیده برای استفاده از دستگاه های جدید باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به مشکلات موجود در بحث کمبود کاغذ نیز اشاره کرد و گفت: پیگیری لازم برای اختصاص یارانه کاغذ به چاپخانه ها صورت می گیرد.
یکی از چاپخانه داران خراسان شمالی نیز مالیات، عوارض و افزایش قیمت کاغذ را از مشکلات صنعت چاپ این استان برشمرد و گفت: قیمت کاغذ گاهی اوقات بین هشت تا ۱۱ برابر افزایش داشته است.
حیدرقلی ابراهیمی افزود: در حالی که این مشکلات باعث تعطیلی صدها چاپخانه در کشور شده، خوشبختانه در خراسان شمالی تعطیلی چاپخانه نداشته ایم.
وی خواستار حمایت ویژه مسئولان از این صنعت شد و افزود: فعالان این صنعت برای ماندگاری و رقابت با صنایع استان های بزرگ، نیازمند ارائه تسهیلات کم بهره برای نوسازی ادوات خود هستند.
به گزارش ایرنا؛ در تقویم رسمی ایران، ۱۱ شهریور به عنوان روز ملی صنعت چاپ نامگذاری شده است.

صنعت چاپ در ایران قدمتی بیش از ۲۰۰ سال دارد.

در استان خراسان شمالی بیش از ۷۰ واحد چاپخانه فعالیت دارند.

ط/۵۱۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان شمالی روز صنعت چاپ همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۲۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور

محمد حسین کاویانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار گمرک در ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۰۷ هزارتن پنبه وارد کشور شد.

به گفته او، با توجه به آنکه ۱۰ تا ۱۵ هزارتن محصول از سال قبل در انبارها باقی مانده است، انتظار می رود که تا شهریور ،قبل از ورود محصول جدید به بازار توسط صنعت نساجی خریداری شود.

کاویانی ادامه داد: قیمت کنونی خرید تضمینی هرکیلو پنبه ۳۵ هزارتومان است، درحالیکه بارها اعلام کرده ایم که قیمت خرید پنبه باید ۳ تا ۳‌.۵ برابرنرخ خرید تضمینی گندم باشد تا برای کشاورزان صرفه اقتصادی داشته باشد، در غیراین صورت به سبب هزینه های بالای کاشت، داشت و برداشت کشاورزان به سمت زراعت دیگر محصولات نظیر چغندر و شالی می روند.

مدیر عامل صندوق پنبه با اشاره به راهکار خودکفایی پنبه افزود: با توجه به آنکه پنبه یکی از محصولات استراتژیک محسوب می شود، از این رو وظیفه دولت است که حمایت های لازم را از زراعت این پنبه انجام دهد به طوریکه همانند کشورهای تولیدکننده پنبه یارانه تخصیص دهد.

به گفته او، براساس برنامه ریزی وزارت جهاد امسال سطح زیرکشت پنبه باید به ۱۱۷ هزارهکتار برسد، درحالیکه برآورد می شود که حداکثر به ۸۵ هزارهکتار برسد.

کاویانی با بیان اینکه سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی است، گفت: بنابر آمار تولید پنبه جوابگوی ۵۰ درصد نیاز صنعت نساجی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی
  • راز صاحب سینما می‌شود
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی