Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@16:48:42 GMT

کشف جد ۳.۸میلیون ساله انسان +عکس

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۲۹۴۶

کشف جد ۳.۸میلیون ساله انسان +عکس

به گزارش اقتصادآنلاین، نشریه Nature اعلام کرد جمجمه یک مرد باستانی که در منطقه ای در اتیوپی در سال 2016 یافت شد، تقریبا سالم است. دانشمندان پس از گذشت سه سال از این کشف، به این نتیجه رسیدند که جمجمه متعلق به یک فرد بزرگسال Australopithecus anamensis می باشد که در حدود 4 میلیون سال پیش در آفریقا زندگی می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این نشریه: "این جمجمه به احتمال زیاد تبدیل به یکی دیگر از نمونه های نمادین تکامل بشر خواهد شد."

به گزارش اسپوتنیک،در این نشریه آمده است که "جمجمه یافت شده A. anamensis ، که به طور اتفاقی با شماره یاب MRD نامگذاری شده است، اطلاعات زیادی را در مورد این گونه از اجداد انسان ارائه می دهد، زیرا به وضوح فرم صورت آنها را نشان می دهد." علاوه بر این، وی "اطلاعات بسیار مفیدی در مورد مراحل تکامل انسان ارائه می دهد، با مطالعه فرم جمجمه انسان از حدود 4 میلیون سال پیش تا کنون، می توان دریافت که کدام بخش ها از جمجمه ابتدایی هستند و کدام بخش ها در پروسه تکامل شکل گرفته اند."

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انسان اولیه جمجمه کشف باستانی تکامل انسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۲۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانس بالای رم برای خرید آزمون؛ رونمایی از ۲ مشتری دیگر ستاره ایرانی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سردار آزمون که تابستان اخیر با قرارداد قرضی یک ساله از بایرلورکوزن به رُم پیوست، این فصل در این تیم ایتالیایی بازی‌های تأثیرگذاری از خود به نمایش گذاشته و همین باعث شده تا مدیران باشگاه رُم به فکر حفظ او برای فصل آینده بیفتند.

به گزارش تسنیم، چند روز پیش روزنامه ایتالیایی «گاتزتا دلو اسپورت» گزارش داده بود؛ دانیله دِروسی اولین کسی است که از احتمال ماندن آزمون در این تیم خوشحال خواهد شد، هر چند آینده این بازیکن همچنان وابسته به کسب سهمیه لیگ قهرمانان توسط جالورسی است . طبق این گزارش؛ رُم تنها در صورتی می‌تواند گزینه بند خرید 12.5 میلیون یورویی سردار آزمون 29 ساله را فعال کند که بتواند فصل آینده در رقابت‌های لیگ قهرمانان حضور داشته باشد، چرا که این موضوع آزادی مالی بیشتری را برای آنها به ارمغان خواهد آورد.

حالا روزنامه اسپانیایی «آاِس» چاپ مادرید گزارش می‌دهد؛ بعید است رُمی‌ها حاضر به پرداخت 12.5 میلیون یورو برای حفظ مهاجم ایرانی‌شان باشند. به عنوان پیش‌نیازِ حفظ آزمون، رُم باید ابتدا به لیگ قهرمانان اروپا برسد اما پایتخت‌نشینان ایتالیا هنوز از کسب رتبه پنجمی در سری A مطمئن نیستند. رُم حتی در صورت کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا، گزینه بند خرید آزمون 29 ساله را مستقیماً فعال نخواهد کرد، بازیکنی که این فصل با به ثمر رساندن تنها 3 گل در 20 بازی سری A آنقدرها هم خوب بازی نکرده که رُم برای قطعی کردن قراردادش تحت فشار باشد.

در ادامه این گزارش آمده است؛ رُمی‌ها با علم به اینکه بایرلورکوزن دیگر برنامه‌ای برای حفظ این مهاجم 29 ساله ندارد، در بدترین شرایط سعی خواهند کرد هزینه انتقال آزمون را کاهش دهند. آزمون که قراردادش با این باشگاه آلمانی تا پایان ماه ژوئن 2027 اعتبار دارد، در لورکوزن یکی از بازیکنانی است که دستمزد بالایی دریافت می‌کند. انتظار می‌رود اولین مذاکرات طرفین بر سر آزمون بعد از بازی دو تیم رُم و لورکوزن در مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا انجام شود.

در پایان گزارش آاِس آمده است؛ از آنجایی که دیگر طرف‌های علاقه‌مند از جمله سویا، لیون یا باشگاه‌های کوچک‌تر سری A که در پنجره زمستانی خواهان جذب این مهاجم ایرانی بودند، در حال حاضر قصدی برای پرداخت مبلغی برابر با مبلغ بند خرید آزمون ندارند، رُم تحت فشار نیست و در موقعیت مذاکره خوبی با بایرلورکوزن قرار دارد؛ با این حال اگر آزمون در آخرین مقطع فصل به سطح واقعی‌اش بازگردد، این وضعیت را پیچیده‌تر می‌کند اما هیچ‌کس در بایرلورکوزن نمی‌خواهد که آزمون پیش از دو بازی این تیم در مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا به فرم اصلی خود برسد.

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902324

دیگر خبرها

  • شانس بالای رم برای خرید آزمون؛ رونمایی از ۲ مشتری دیگر ستاره ایرانی
  • ماجرای گم شدن یسنا کوچولو چه بود؟
  • نقشه ژنتیکی پرواز: پستانداران چگونه تکامل یافتند تا در هوا شناور بمانند؟
  • امدادرسانی به پنج مصدوم حادثه واژگونی پژو ۲۰۶
  • دانشمندان چهره یک نئاندرتال ۷۵ هزار ساله را بازسازی کردند + عکس
  • بازسازی چهره زن عراقی از ۷۵۰۰۰ سال پیش / عکس
  • شکایت دو نشریه از مایکروسافت و OpenAI به دلیل نقض کپی‌رایت
  • دانشمندان چهره یک نئاندرتال ۷۵ هزار ساله را بازسازی کردند
  • ادعای جنجالی؛ رالف رانگنیک سرمربی بایرن مونیخ نخواهد شد!
  • جسد پیرمرد ۷۵ ساله نهبندانی در تالاب کجی نهبندان کشف شد