Web Analytics Made Easy - Statcounter

چراغی با بیان اینکه گفتار و رفتار مسئولين هيئت ها بايد به گونه ای باشد كه تبديل به الگویی برای برای جوانان و نوجوانان شوند، گفت: نقش تربيتی هيئت های مذهبی در اين ايام بايد پررنگ تر و برجسته تر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، نشست هماهنگی و برنامه ریزی مسئولین هیئت های مذهبی شهر پاتاوه امروز (8 شهریور) با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دنا، بخشدار و جمعی از مسئولان شهرستان و بخش در دفتر امام جمعه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«حجت الاسلام ابراهیم چراغی» در این نشست فرا رسيدن ماه محرم و شهادت امام سوم شيعيان را تسليت و از لزوم توجه به ساختار و محتوای هيئت های عزاداری سخن گفت.

 

امام جمعه پاتاوه با تأكيد بر جايگاه و نقش مسئولین هيئت ها، اظهار داشت: مسئولین هيئت های مذهبی بايد به نشان ها و علائم عزاداری مانند پرچم ها، شعارها و... توجه ويژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه گفتار و رفتار مسئولين هيئت ها بايد به گونه ای باشد كه تبديل به الگویی برای برای جوانان و نوجوانان شوند، اضافه کرد: نقش تربيتی هيئت های مذهبی در اين ايام بايد پررنگ تر و برجسته تر باشد.

 

چراغی خاطرنشان کرد: هدف هيئت های مذهبی بايد تربيت جوانان و نوجوانان برای خدمت و پرچمداری حمايت از اسلام و نظام ولايت فقيه باشد.

 

امام جمعه پاتاوه محرم را كلاس درسی برای انتقال فرهنگ عاشورا و حماسه كربلا به نسل حاضر دانست و گفت: این نسل امروز تشنه معنويت است و اين هيئت ها و مراسمات بايد به پايگاه آموزشی و تربيتی برای آنها تبديل شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امام حسین (علیه السلام) زمانی قیام کردند که اگر هر امام دیگری بود همان کار را انجام می داد، گفت: اهل بیت (علیهم السلام) به موقع وظایف خود را انجام و اقدام می کردند، به همین دلیل گل سرسبد کائنات هستند.

 

چراغی ضمن تاکید بر زمان شناسی امام حسین (علیه السلام)، یادآور شد: ما به عنوان مریدان و پیروان اهل بیت (علیهم السلام) باید مشکلات را بشناسیم و به موقع عمل کنیم.

 

رئیس‌ شورای فرهنگ عمومی شهر پاتاوه اذعان داشت: به برکت امام حسین (علیه السلام) بسیاری از بیراهه برگشته اند و ما که دم از حسین این علی (علیه السلام) می زنیم، باید سیره و روش این امام بزرگوار را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 

وی با بیان اینکه نماز خواندن صرف باعث بصیرت افزایی نمی شود، اظهار داشت: هدف امام حسین (علیه السلام) اصلاح جد امت پیغمبر بود و هدف ما باید این باشد، اگر غیر از این باشد، خلاف راه، روش و منش امام حسین (علیه السلام) حرکت کرده ایم.

چراغی با اشاره به اینکه ما باید پیام امام حسین (علیه السلام) را دریافت و به عالم اعلام کنیم، گفت: مسئولین هیئت ها در روستاها با همکاری روحانی روستا کمک کار مردم و در اصلاح امورات مردم پیشگام و برنامه ریزی داشته باشند.

 

«باقر قائمی» در این نشست هم گفت: اهميت و قداست اين ماه در جامعه به گونه ای است كه از ديرباز خود مردم به صورت خودجوش اقدام به برگزاري اين مراسم نموده اند و با تشكيل هيئت ها و وجود جوانان مؤمن و مشتاق به سرور و سالار شهيدان هر ساله به صورت باشكوه برگزار شده است.


بخشدار پاتاوه گفت: باید از موازی کاری فرهنگی در این گونه برنامه ها پرهیز کنیم.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت شبستان یزد شیراز خبرگزاری شبستان مسجد پیرغلامان حسینی روز جهانی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد پاتاوه موازی کاری عزاداری هیئت های مذهبی امام جمعه محرم معنویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه فرا رسیدن ایام شهادت ششمین امام شیعیان و رییس مکتب جعفری حضرت امام جعفر صادق علیه السلام سوگواره شعر «صادقانه ها» با حضور شاعران برجسته و مطرح آیینی کشور و استان قم در مسجد اعظم برگزار می شود.

در این سوگواره استاد محمد علی مجاهدی، استاد علی انسانی، حجت الاسلام جواد محمد زمانی، احمد علوی، محسن ناصحی، فراز ملکیان، مجید تال و سید حمیدرضا برقعی در رثای صادق آل محمد (ص) به شعرخوانی خواهند پرداخت.

این برنامه با اجرای نجم الدین شریعتی. مداحی امیر کرمانشاهی از مداحان اهل بیت علیهم السلام همراه خواهد بود.

این سوگواره روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه بعداز اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093621

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!