Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس علوم قرآنی گفت: در ماه محرم و عزاداری «سید الشهدا (ع)» انتظار برای ظهور «امام زمان (عج)» بسیار دلنشین‌تر خواهد بود؛ لذا باید تلاش کنیم تا در گام اول با نیت خوب برای عزادرای و ایجاد محرمی متفاوت و درس‌های جدید از قیام عاشورا حرکت کنیم تا بتوانیم به رشد و تعالی دست یابیم. تاریخ انتشار: 09:00 - 08 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۵۳۹۳

محمد انصاری کارشناس علوم قرآنی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان در خصوص ارزش روز‌های جمعه گفت: روز جمعه که در اسلام از آن با نام سید الایام «سر آمد روزها» یاد می‌شود روزی است که در آن عبادت مورد تاکید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضیلت روز جمعه از هنگام غروب آفتاب در روز پنجشنبه آغاز می‌شود، در این زمان عبادات و راز و نیاز ارزشمندتر از سایر روز‌ها شناخته می‌شود.

وی در خصوص ذکر روز جمعه اظهار کرد: یکی از مهمترین اعمال روز جمعه ذکر «صلوات بر محمد و آل محمد» است اهمیت این ذکر به حدی است که آیت الله بهجت نیز در خصوص این ذکر گفته اند «ما گشتیم و هیچ ذکری ارزشمند‌تر از ذکر شریف صلوات پیدا نکردیم»، این ذکر در بهترین روز هفته یعنی جمعه ثواب فراوانی خواهد داشت.


انصاری پیرامون سایر اعمال روز جمعه ابراز کرد: زیارت «امام زمان (عج)» از جمله اعمالی است که برای منتظران در روز جمعه مورد تاکید است، همچنین غسل بسیار مورد تاکید قرار گرفته تا حدی که «پیامبر (ص)» به «امیرالمومنین (ع)» تاکید کردند که اگر آب در دسترسشان برای غسل جمعه وجود نداشت بهتر است تا آب را خریداری کنند و غسل روز جمعه را بجا بیاورند چراکه بسیار فضیلت دارد. در برخی روایات آمده است کسی که ۴۰ جمعه غسل روز جمعه را بجا بیاورد بدن او در قبر نخواهد پوسید.

وی پیرامون جایگاه و ارزش نماز جمعه بیان کرد: نماز جمعه یکی از اعمال مهم در روز جمعه محسوب می‌شود، با توجه به اینکه در سوره جمعه به برگزاری نماز جمعه تاکید شده لذا به جرات می‌توان گفت که برگزاری نماز جمعه ثواب فراوانی را برای مومنان در پی دارد.

این کارشناس علوم قرانی با اشاره به آیات و روایت مطرح شده از سوی خداوند و «پیامبر (ص)» ابراز کرد: پیامبر (ص) در خصوص ارزش نماز جمعه می‌فرمایند «هرکسی ایمان به خدا و ایمان به روز قیامت دارد باید در روز جمعه به نماز جمعه برود»، این نشان می‌دهد اهمیت و جایگاه نماز جمعه بسیار مهم است.

وی در خصوص تعطیلی روز جمعه بیان کرد: روز جمعه به معنای تعطیلی نیست و هیچ روایاتی در این زمینه نیامده است تنها تاکید بر عبادت و نماز جمعه بوده به عبارت دیگر فعالیت کردن در کنار عبادت ارزشمند است و انسان‌ها مومن باید به این نکته توجه داشته باشند. برخی نیز معتقدند جمعه فراغ شدن مومنان از کار روزمره برای اقامه نماز جمعه است و در زمانی کوتاه برای جمع شدن مومنان در کنار هم خواهد بود. از آنجا که مومنان همیشه فعال هستند و هیچگاه از فعالیت باز نمی‌ایستند لذا می‌توانند در کنار کار به عبادت نیز بپردازد. نماز جمعه و عبادت در این روز وقت زیادی را از مومنان و افرادی که می‌خواهند به قرب اللهی نزدیک شوند نمی‌گیرد.


انصاری خاطرنشان کرد: در ماه محرم و عزاداری «سید الشهدا (ع)» انتظار برای ظهور «امام زمان (عج)» بسیار دلنشین‌تر خواهد بود؛ لذا باید تلاش کنیم تا در گام اول با نیت خوب برای عزادرای و ایجاد محرمی متفاوت و درس‌های جدید از قیام عاشورا حرکت کنیم تا بتوانیم به رشد و تعالی دست یابیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محمد انصاری جمعه امام حسین امام زمان محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۳۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)/ محدودیت‌ها در قدس اشغالی برای نمازگزاران

درگیری بین جوانان و نیروهای اشغالگر صهیونیست در بامداد روز جمعه در شرق شهر نابلس در شمال کرانه باختری اشغالی در حالی روی داد که آنها در حال تامین امنیت شهرک نشینان برای هجومشان به مقبره حضرت یوسف (ع) به مناسبت عید پسح یهودی بودند.

به گزارش ایسنا، شاهدان عینی گفتند: نیروهای بزرگی از ارتش اشغالگر به منطقه شرقی نابلس هجوم بردند تا از ورود شهرک نشینان به آرامگاه یوسف (ع) محافظت کنند.

آنها تاکید کردند که درگیری بین ده‌ها شهروند و ارتش رخ داد که در آن ارتش از گلوله‌های واقعی و بمب‌های گازی استفاده کرد.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نیروهای اشغالگر به تعدادی از محله‌های شرقی نابلس نیز یورش بردند و قبل از عقب نشینی، خانه‌ها را تفتیش کردند.

خبرنگار الجزیره نیز گفت: ارتش اشغالگر به اردوگاه بلاطه در شهر نابلس یورش برد و خانه‌ای را محاصره کرد.

منابع محلی از زخمی شدن یک جوان فلسطینی در درگیری‌های مسلحانه پس از هجوم به این شهر خبر دادند.

«آرامگاه حضرت یوسف (ع)» در ضلع شرقی نابلس واقع است که تحت کنترل فلسطینیان است و شهرک نشینان ادعا می‌کنند که از زمان اشغال کرانه باختری توسط اسرائیل در سال ۱۹۶۷، این مکان مقدس برای آنها است.

همچنین از سوی دیگر، نیروهای رژیم صهیونیستی با تشدید اقدامات خود در ورودی مسجد الاقصی و شهر قدیمی قدس اشغالی، ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی را در بامداد روز جمعه محدود کردند.

منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر از ورود ده‌ها جوان بیت المقدس و فلسطینی‌هایی از داخل اراضی اشغال شده در سال ۱۹۴۸ برای اقامه نماز صبح به مسجد الاقصی جلوگیری کردند.

هزاران نمازگزار با وجود محدودیت‌های صهیونیست‌ها توانستند خود را به مسجد الاقصی برسانند و در نمازخانه‌ها و صحن‌های آن نماز صبح را بخوانند و تا نماز جمعه در آنجا بمانند.

ده‌ها مرد و زن تبعیدی مستقر در مسجدالاقصی، علی‌رغم تهدیدها و محدودیت‌های اشغالگران، نماز صبح را در مجاورت مسجد الاقصی و در خیابان‌های شهر قدیمی در نزدیک‌ترین نقطه‌ای که می‌توانستند به جا آوردند.

همزمان با جشن موسوم به «پسح عبری» در چهارمین روز متوالی، نیروهای اشغالگر همچنان شهر اشغالی قدس را به پادگان نظامی تبدیل کرده‌اند.

نیروهای اشغالگر به شدت در شهر قدیمی قدس مستقر شده‌اند و ادعا می‌کنند که جشن‌های شهرک نشینانی را که در روزهای گذشته یورش‌های تحریک آمیز انجام داده‌اند، تامین می‌کنند.

روز پنج شنبه بیش از ۱۶۷۹ شهرک نشین تحت حفاظت شدید امنیتی نیروهای اشغالگر به مسجد الاقصی هجوم بردند و در آنجا مراسم تلمودی برگزار کردند و نیروهای اشغالگر از حضور ساکنان و نمازگزاران در محل جلوگیری کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)
  • حجاب و عفاف؛ مهمترین محور سخنان خطیبان نماز جمعه شهر‌های گلستان
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)/ محدودیت‌ها در قدس اشغالی برای نمازگزاران
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان