Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ششمین دفتر «تسهیل گری و توسعه محلی» کرمانشاه با هدف توسعه محلات دولت آباد، دیزل آباد، دره دراز و اسلامیه به همت سازمان جهاد دانشگاهی و حمایت استانداری در محله دولت آباد کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش  خبرنگار ما ، در مراسم  افتتاح این دفتر که با حضور جمعی از مسئولان و مردم محله دولت آباد برگزار شد؛ رییس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه با اشاره به تاثیر این دفاتر در توسعه محلات حاشیه نشین، گفت: این دفاتر با تمام‌شماری جمعیت محلات و شناسایی ظرفیت‌ها، بستری مناسب برای توسعه مناطق حاشیه نشین را فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرام بادکو با اشاره به حضور کارشناسان در این دفاتر افزود: توفیق این دفاتر در خدمات رسانی مطلوب زمانی خواهد بود که مردم محلات حاشیه نشین نیز پای کار آمده و همکاری موثری با کارشناسان داشته باشند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت های خوب دفاتر تسهیل گری در توسعه محلات حاشیه نشین، گفت: اکنون هشت مرکز تسهیل گری در سطح استان فعال است که از این تعداد پنج دفتر در شهر کرمانشاه، 2 دفتر در اسلام آبادغرب و یک دفتر در شهرستان هرسین فعالیت می‌کند.

علیرضا گودرزی افزود: امروز شاهد افتتاح نهمین دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در استان با مشارکت جهاد دانشگاهی هستیم که ششمین دفتر در سطح شهر کرمانشاه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی 13 محله حاشیه نشین در شهر کرمانشاه، گفت: هر یک از این محلات به یک دفتر تسهیل گری نیاز دارد، بنابراین توسعه این دفاتر در دستور کار قرار دارد.

گودرزی با اشاره به رشد ناموزون شهرها از سال 1350 گفت: این امر موجب ایجاد محلات حاشیه نشین در اطراف شهرها شده و با وجود راهکارهای بسیاری طی سالیان گذشته در جهت رفع مشکلات این مناطق اندیشیده شده، اما هنوز هم بسیاری مشکلات این مناطق به قوت خود باقی است و امیدواریم راه اندازی دفاتر تسهیل گری بتواند تا حد زیادی از مشکلات این مناطق کم کند.

او موفقیت عملکرد این دفاتر را منوط به همکاری همه جانبه مردم دانست و افزود: زمانی می توان طرح ها و پروژه ها را در مناطق حاشیه نشین پیش برد که مردم پای کار بیایند.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری در پای کار آوردن مردم در مسیر توسعه اشاره کرد و افزود: ایشان بسیار تاکید دارند که مردم باید در مسائل توسعه ورود کنند و برای همین محور فعالیت دفاتر تسهیل گری نیز مشارکت و حضور مردم خواهد بود.

فرماندار کرمانشاه نیز در این مراسم فرهنگ را بسترساز توسعه عنوان کرد وافزود: اگر هر اقدام مثبت عمرانی و اقتصادی انجام دهیم اما فرهنگ و اجتماع را در آن نادیده بگیریم، قطعا به توفیقی که باید نخواهیم رسید.

وی افزود: هر اقدام اقتصادی و عمرانی باید یک پیوست فرهنگی و اجتماعی هم داشته باشد و برای هر کاری که انجام می دهیم باید مطالعات علمی و فرهنگی پیرامون آن صورت گیرد.

فضل الله رنجبر گفت: یکی از اقدام فرهنگی موثر پای کار آوردن مردم و استفاده از ظرفیت خود آنها در پیشبرد امور است و امیدواریم دفاتر تسهیل گری بتوانند این اتفاق مهم را رقم زده و با استفاده از ظرفیت خود مردم در جهت توسعه گام بردارند.

ماموستا مرادی امام جمعه دولت آباد نیز در این مراسم با اشاره به جمعیت بالای این محله و امکانات اندک آن گفت: هم اکنون دولت آباد با جمعیت چند 10 هزار نفری خود با بسیاری شهرستان های استان به لحاظ جمعیتی برابری می کند و این امر می طلبد که امکانات این منطقه نیز در حد یک شهرستان در نظر گرفته شود.

وی افزود: تنها واحدهای مسکن مهر دولت آباد با استقرار پنج هزار خانوار در آن در حد یک شهر است که به دولت آباد اضافه شده اما با اضافه شدن آن در بحث امکانات و خدمات آب از آب تکان نخورد و اعتبار و امکانات خاصی به دولت آباد اختصاص پیدا نکرد.

امام جمعه دولت آباد خاطرنشان کرد: مرکز بهداشت این منطقه حتی یک پزشک متخصص ندارد و این جمعیت کثیر مجبور می شوند تا مرکز شهر تردد کرده و خود را به پارکینگ شهرداری برسانند.
وی افزود: کلانتری این منطقه نیز تنها با چند نیرو اداره می شود، حال آنکه این جمعیت که به اندازه یک شهرستان است به یک فرماندهی انتظامی نیاز دارد.

وی به استفاده تبلیغاتی کاندیداهای شورای شهر و مجلس شورای اسلامی از مردم این منطقه اشاره کرد وافزود: زمان انتخابات دولت آباد در صدر است، اما بعد از پایان گرفتن آن نمایندگان منتخب سراغی از این مردم نمی گیرند.

امام جمعه دولت آباد با قدردانی از مجموعه جهاد دانشگاهی و استانداری در راه اندازی دفتر تسهیل گری در این منطقه، ابراز امیدواری کرد راه اندازی این دفتر بتواند بستری مطلوب برای توسعه منطقه دولت آباد فراهم کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۳۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود

حسین حیدری در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شورا‌های اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: بازآفرینی شهری در واقع یکی از رویکرد‌ها و ره‌یافت در موضوع شهری بود و دنیا در ادامه تفکرات نوسازی به آن رسیده است.

وی بیان داشت: تمام تلاش بازآفرینی و خلق فضا‌ها و مکان‌های شهری برای این است که مردم زندگی استاندارد و با کیفیت داشته باشند.

شهردار بوشهر افزود: توجه به اجتماعات محلی در قالب ایده‌های بازآفرینی تلاش می‌شود بر خلاف روال سابق در ایده بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد.

حیدری بیان داشت: اگر با منطق بازآفرینی به این فضا‌ها نگاه شود می‌توان به رفع کمبود مسکن و ایجاد فرصت‌هایی برای زندگی از طریق بازگرداندن مکان زیست و زندگی در زیستگاه‌های شهر کمک شود.

وی گفت: همچنین نابرابری‌های فضایی ترمیم، و اشتغال و کار ایجاد و آسیب‌های اجتماعی در این مناطق کنترل و در نهایت استاندارد و کیفیت زندگی ارتقا پیدا می‌کند.

شهردار بوشهر با بیان اینکه بازآفرینی شهری بدون مشارکت مردم به نتیجه مورد نظر نمی‌رسد اظهار داشت: مردم بهره بردار نهایی و اصلی هستند و بازآفرینی با سه رکن سازمان‌ها، سمن‌ها و جامعه محلی و بخش خصوصی قابل اجراست.

وی گفت: مهمترین مشکل در فرآیند بازآفرینی شهری عدم هماهنگی و نگاه شهری سازمان‌ها به عنوان ذی مدخل در کشور است، همین عدم هماهنگی مشکلات عدیده را به وجود آورده است.

حیدری بیان داشت: وقتی سازمان‌ها هماهنگ عمل نمی‌کنند و منافع سازمانی خود را بسیار مد نظر قرار می‌دهند، همین امر باعث می‌شود که پروژه‌ها زمان بر و هزینه بر باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند
  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری