Web Analytics Made Easy - Statcounter

در میان تازه‌های پزشکی امروز از شربتی اشتها آور و مفید برای کودکان خواهیم گفت و اینکه چرا نباید مرغ را با آب داغ بشوییم.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

انبه و این همه خواص؟

انبه شاه میوه هاست و از چاق کننده ترین میوه ها برای کودکان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای وزن گیری کودک انبه را دریابید. بهترین شربت اشتها آور و هوش افزا برای کودکان آب انبه است. انبه برای تب، آب روی آتش است و به طور عجیبی به سرعت تب رو پایین می آورد. مخلوط انبه با عسل و یک نوک قاشق نمک برای سرماخوردگی و اسهال تابستانی حکم کیمیا رو دارد. برای افراد دیابتی انبه قند خون رو کنترل می‌کند. ضد سنگ کلیه است و عطش تابستانی و گرمازدگی را رفع می‌کند. به جای داروی اشتهاآور صنعتی به بچه ها انبه بدهید. اگه انبه دوست ندارند، شیر انبه بدهید (عین شیر موز) چراکه به شدت اشتهاآوره است. ویتامین Aو C و E بدن کودک راتامین میکند و کم خونی(عامل بی اشتهایی) را از بین می‌برد.

اگر خواب کامل نداشته باشید، چه اتفاقی می افتد؟ اگر یک شب به طور کامل نخوابید، توانایی استدلال و عملکرد مغزتان به مدت ۴ روز مختل خواهد شد. خواب عمیق زخم ها و بیماری را بهبود می‌بخشد. در مرحله‌ خواب عمیق، پروتئین داخل بدن برای از بین بردن هر گونه آسیب مانند سموم و مواد مضر فعالیت خواهد کرد و همین سبب می‌شود که زخم‌هایتان سریع‌تر بهبود بیابند.داشتن خواب عمیق می‌تواند حساسیت انسولین را افزایش دهد و به بدن کمک کند که قند خون را در خود کاهش دهد؛ در نتیجه اگر خوب می‌خوابید احتمال کمی دارد که دیابت بگیرید. اما اگر به اندازه کافی نخوابید احتمال این است که به مدت چند روز کسل باشید.

بیشتر بخوانید: این خوراکی بدن شما را مقاوم دربرابرسرطان می‌کند/اینترنت چه بلایی سرمغزتان می‌آورد؟

بهترین روش  برای باز کردن یخ مرغ زمانی که دما از ۱۰ درجه سانتیگراد بگذرد، همه‌ باکتری‌هایی که از قبل درون مرغ جا خوش کرده اند، شروع به تکثیر شدن می‌کنند. روش درست این است که از یخچال استفاده کنید. این روش زمان بیشتری می‌برد، بنابراین باید از قبل برای آن برنامه ریزی کنید (مثلاً یخ ۵۰۰ گرم گوشت قرمز یا مرغ بدون استخوان، یک روز کامل طول می‌کشد تا آب شود.) جلوتر از فریزر در بیاورید و در یخچال بگذارید تا به آرامی یخ آن مایع شود.

از آب سرد استفاده کنید. مرغ را به هیچ وجه نباید در تماس مستقیم با آب قرار دهید. برای این کار، مرغ را درون یک کیسه‌ پلاستیکی غیر قابل نفوذ بگذارید و آن را درون یک کاسه یا تشت پر از آب سرد شیر فرو ببرید. این آب را باید هر ۳۰ دقیقه عوض کنید تا میکروب‌ها به راحتی از بین برود.
هرگز نبات زرد نخرید

اکثر نبات‌هایی که به رنگ زرد یا زعفرانی در بازار موجود هستند با جوهر زعفران رنگ می‌شوند، که ماده‌ای بسیار خطرناک و سرطان زا است. مصرف این ماده بیماری‌هایی از قبیل بیش فعالی در کودکان، معضلات گوارشی و آسمی، تومورهای تیروئیدی، تشدید میگرن، تاری دید، حساسیت ها و مشکلات پوستی نظیر پورپورا به همراه خواهد داشت. 

نبات‌های رنگی بیشتر جنبه تزیینی دارند و هرگز برای مصرف روزانه اسفاده نکنید. مواد رنگی این نبات‌ها برای کودکان، زنان باردار خطرناک است و سبب اختلال در عملکرد ۲ عضو سم زدای بدن یعنی کبد و کلیه شده و زمینه بروز سرطان، رفتار‌های تهاجمی و بیش فعالی را فراهم می‌کند. متخصصان توصیه می‌کنند از نبات سفید برای مصرف روزانه استفاده کنید و اگر تاکید دارید زعفرانی باشد خودتان به نبات زعفران اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: شربتی برای کنترل دردهای مفصلی/ عطش و طب بدنتان را با ترکیب خیار و سکنجبین پایین بیاورید

ورزش کردن با صورت پر از آرایش، اشتباه است

پیش از شروع به ورزش حتما صورت خود را به خوبی بشویید و آن را از هر گونه آلودگی و مواد آرایشی پاک کنید. اگر این کار را انجام ندهید، همه این آلودگی ها با عرق صورتتان ترکیب می شوند و منافذ پوست را مسدود می کنند. در این صورت، وقتی بعد از ورزش صورت خود را بشویید، با این کار فقط آلودگی، چربی و عرق بیشتری را به پوست تان می مالید، مسأله ای که ممکن است منجر به مشکلات پوستی شود.

در هنگام ورزش کردن، با دستمال عرق صورت خود را پاک نکنید چون با این کار باعث می شوید آلودگی ها به درون منافذ پوست برگردند. به جای آن، یک حوله نخی را آهسته به صورت خود بمالید. بعد از اتمام ورزش صورت خود را به آرامی بشویید. خودتان موجب باز شدن منافذ پوستتان نشوید.

روغن لیمو چیست؟

لیموترش و روغن لیمو ترش حداقل ۱۰۰۰ سال در پزشکی آیورودا برای درمان طیف گسترده‌ای از وضعیت‌های سلامتی استفاده شده است. مرکبات به دلیل کاربرد فراوانشان در غذا و دارو منبع اصلی روغن‌های ضروری هستند و روغن لیمو ترش به دلیل تطبیق پذیری و ویژگی‌های آنتی‌اکسیدان قوی اش، یکی از مهم‌ترین روغن‌های مرکبات به شمار می‌رود.

فواید سلامتی روغن لیمو ترش به طور علمی مشخص شده است. توانایی لیمو ترش برای تصفیه سموم از بدن، علت شناخته شدن آن بوده و به طور گسترده از لیمو ترش برای تحریک تخلیه دستگاه لنفاوی، احیای انرژی، پاکسازی پوست و مبارزه با باکتری‌ها و قارچ‌ها استفاده می‌شود. در حقیقت روغن لیمو یکی از ضروری‌ترین روغن‌هایی است که برای بسیاری از اهداف از جمله سفیدکننده طبیعی دندان، پاک کننده خانگی و خشبو کننده لباسشویی استفاده می‌شود. البته باید نکاتی را به آن توجه کنید.روغن لیمو می‌تواند هنگام استفاده موضعی به نور حساسیت نشان دهد؛ بنابراین مهم است که بعد از استفاده از روغن لیمو بر روی پوست خود، از نور مستقیم خورشید به مدت ۱۲ ساعت اجتناب کنید.

بعضی از افراد ممکن است به روغن لیمو ترش حساسیت داشته باشند، بنابراین قبل از استفاده از آن به صورت موضعی، بر روی قسمتی از دست و یا پای تان کمی روغن لیمو بمالید تا از حساسیت داشتن یا نداشتن به آن مطمئن شوید. بهتر است هنگام استفاده از روغن لیمو بر روی پوست، آن را با یک روغن مفید مانند روغن نارگیل رقیق کرده و بر روی پوست مخصوصا پوست صورت استفاده کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۳۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید؛ مضرات حمام طولانی چیست؟

اگر از خشکی پوست رنج می‌برید و به دنبال راهی برای جلوگیری از التهاب و تحریک پوست هستید، مدت زمان استحمام خود را به حداقل برسانید.

دوش‌های کوتاه ممکن است آنطور که باید و شاید در نگاه شما قدرت تمیزکنندگی نداشته باشند، اما در مقابل این نکته را هم در نظر داشته باشید که دوش‌های طولانی‌تر می‌توانند پوست شما را کم‌آب کنند. افزون بر تعیین مدت زمان مناسب برای حمام، باید دمای آب را نیز در نظر بگیرید.

دوش گرفتن چقدر باید طول بکشد؟

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های امریکا (CDC)، میانگین زمان دوش گرفتن ۸ دقیقه است و اگر بیش از ۱۵ دقیقه زیر دوش می‌مانید، باید به فکر تغییر روتین حمام خود باشید.

پوست نیز مانند اندام‌های داخلی بدن به آب نیاز دارد و به گفته متخصصان پوست، حداکثر زمان توصیه‌شده برای دوش گرفتن حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه است؛ در واقع این زمان برای پاکسازی و آبرسانی پوست کافی است.

طبق استانداردهای پزشکی و علمی، اگر پوست خشکی دارید یا به اگزما دچار هستید، دوش‌های کوتاه‌تر با آب ولرم به شما توصیه می‌شود. علاوه بر این، اجتناب از دوش آب گرم در فصول سرد بسیار مهم است، زیرا گرما می‌تواند به سطح پوست آسیب برساند و می‌تواند منجر به التهاب و افزایش علائم اگزما شود.

معایب دوش‌های طولانی

هدف از دوش گرفتن، آبرسانی و تمیز کردن پوست است، اما بد نیست بدانید دوش آب گرم برای مدت طولانی، چربی‌های طبیعی پوست را از بین می‌برد، منافذ پوست را باز می‌کند و اجازه می‌دهد رطوبت از آن خارج شود؛ که مجموعه‌ی این عوامل در درازمدت سبب خشکی شدید پوست می‌شوند.

برای حفظ رطوبت، معمولاً استفاده از مرطوب‌کننده و لوسیون بدن بعد از دوش گرفتن توصیه می‌شود زیرا باعث می‌شود رطوبت در پوست بماند و از آن خارج نشود.

معایب دوش‌های کوتاه

دوش‌های کوتاه نیز به نوبه خود مشکلاتی را ایجاد می‌کنند؛ به طور کلی می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین ایراداتی که به دوش‌های کوتاه‌مدت وارد است، این است که شاید به طور کامل پوست را تمیز نکنند. اگر پوست به درستی تمیز نشود، ممکن است باعث عفونت‌های پوستی شود.

با استناد به شواهد و داده‌های موجود، همه ما یک‌سری باکتری‌ها و ارگانیسم‌های طبیعی داریم که روی پوست زندگی می‌کنند و ما از این مورد با عنوان «فلور طبیعی» پوست یاد می‌کنیم.

فلور طبیعی از پوست ما در برابر آسیب‌ها و صدمات محافظت می‌کند. اگر این تعادل در اثر استحمام زیاد و طولانی به سمت رشد بیش از حد فلور طبیعی متمایل شود، ممکن است خطر عفونت پوست افزایش یابد و اگر کوتاه و کم حمام کنیم، این فلور به سمت ناسالم بودن میل می‌کند و بوی بدی را روی بدن به جا می‌گذارد.

نحوه صحیح دوش گرفتن

روند استحمام به اندازه دفعات و مدت‌زمان آن اهمیت دارد. راه‌های زیادی برای حمام کردن وجود دارد، اما ساده‌ترین و ملایم‌ترین راه استفاده از دست‌هایتان است. مراحل یک دوش اصولی عبارتند از:

بدن را با آب گرم (نه داغ) خیس کنید. از صابون یا شامپوی بدن استفاده کنید و با کفِ دستان خود بدنتان را بشویید. پس از آن به سراغ شست‌وشوی موها بروید.

سعی کنید به‌گونه‌ای زمان‌بندی کنید که این کارها را در طول مدت ۱۰ دقیقه الی یک ربع انجام دهید. در آخر و پس از خروج از حمام، با حوله بدنتان را کامل خشک کنید و بعد از خشک شدن از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید؛ با این کار از بروز خشکی و احساس کشیدگی در پوست جلوگیری می‌کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • لیست مرکز کاشت دندان در تهران
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید؛ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • بهترین سفید کننده دندان؛ معرفی ۲ راهکار + مقایسه