Web Analytics Made Easy - Statcounter

وفا ثابتی مدیر پایگاه میراث فرهنگی ثامن مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: این موضوع با شناسایی مکان‌های مستعد اجرای طرح پیاده راه‌ها و تشخیص قدمت تاریخی آن با شهرداری در دوره‌های قبل در میان گذاشته شد و با همکاری شهردار مشهد به تایید و تصویب نهایی رسید.
او تصریح کرد: رویکرد نوشهرگرایی در ارتباط نزدیک با پیاده مداری است به همین منظور محیط ساخته شده باید برای ارائه زندگی، خرید، بازدید و لذت بردن در یک ناحیه مناسب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ثابتی پیرامون اقدامات اندیشیده شده در خصوص افتتاح پیاده راه‌ها افزود: پیوستگی خیابان ها، اختلاط کاربری، تراکم مسکونی، ورودی‌ها در امتداد خیابان‌ها و جهت گیری خانه‌ها و ساختمان‌ها برای تماشای خیابان از جمله مواردی است که باید به آن دقت شود.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی ثامن مشهد در پایان با اشاره به اینکه آثار تاریخی هر منطقه به عنوان هویت فرهنگی و جغرافیایی مردمان آن منطقه است گفت: باید بکوشیم تا با رویکرد‌های جدید و جلب مشارکت‌های اجتماعی، حفاظت از میراث فرهنگی را در جامعه نهادینه کرد.

انتهای پیام//ج.ر
با جلب مشارکت‌های اجتماعی حفاظت از میراث فرهنگی در جامعه نهادینه می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری مشهد میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۳۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشستی با حضور آفرین امامی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان و مصطفی ده‌پهلوان رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، پژوهشی و مرمتی منعقد شد.

از اهداف این تفاهم‌نامه بهره گیری متقابل طرفین از منابع اطلاعاتی، اسناد، ظرفیت‌ها و فرصت‌های پژوهشی، مطالعاتی، تخصصی و انتشار گزارش اقدامات انجام شده در حوزه‌های مشترک و مورد توافق همکاری خواهند بود.

همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه طرفین نسبت به انجام همکاری‌های نظام‌مند مشترک آموزش، مشاوره، مطالعه، مستندنگاری، پژوهش، ساماندهی و اقدامات حفاظت و مرمت، مربوطه به آن مجموعه، اقدام خواهند کرد.

کد خبر 6097455 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • شواهدی از آثار تاریخی در خیابان باباطاهر همدان مشاهده شد
  • پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود
  • سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها به هر دلیلی ممنوع است
  • حفاری ۱۵ متری در منزل شخصی و دستگیری ۳ نفر
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد