Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر محمدرضا علیان‌نژادی معاون تربیت و آموزش نیروی پدافند هوایی ارتش در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدام اخیر نیروهای مسلح کشورمان در ردیابی وانهدام پهپاد جاسوسی پیشرفته آمریکا اظهار داشت: شاید برای بسیاری از مردم عزیز کشورمان سوال باشد که هواپیمای جاسوسی بسیار پیشرفته و رادار گریز آمریکا که چندی پیش ساقط شد چگونه کشف، ردیابی و در نهایت مورد هدف قرار گرفت و چگونه عملیات درگیری پیش از انهدام با آن صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این عملیات بسیار پیچیده و حساس بود، گفت: این عملیات پیشرفته نشان می‌دهد ما به بهترین شکل می‌توانیم از ترکیب و شبکه گسترده راداری که در اختیار داریم استفاده کنیم و بتوانیم از آنها به بهترین شکل بهره ببریم.

معاون تربیت و آموزش نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: ملت ما اقدامات متعدد پدافند هوایی را در چند سال اخیر مشاهده کردند، اقداماتی نظیر نشاندن هواپیمای «آیساف» و ماجرای هواپیمای صدراعظم آلمان را افسرانی انجام دادند که از درجه افسری تا سروانی بودند. این نشان می‌دهد که آموزش‌ها به درستی انتقال داده شده و شبکه فرماندهی و کنترل را هم افسرانی جوان و کاربلد هدایت می‌کنند و مدیریت آن نیز با همین افسران جوان است.

وی تصریح کرد: در شبکه فرماندهی و کنترل پدافند هوایی حداکثر زمان تصمیم گیری دو دقیقه است. این زمان فرصت آن را به ما نمی‌دهد که از مقامات بالاتر کسب تکلیف کنیم، به همین دلیل نیاز است که نیروها به عنوان سلول هوشمند در لحظه بتوانند تصمیم گیری و اقدام کنند.

علیان‌نژادی موفقیت‌های شبکه پدافند هوایی کشور از جمله نیروی پدافند هوایی ارتش را نتیجه آموزش‌های درست و اصولی دانست و تصریح کرد: در حوزه آموزش مانند دیگر نیروهای ارتش، نیروی پدافند هوایی نیز دارای دانشگاه و مراکز آموزشی است و در این مراکز بحث آموزش به دانشجویان صورت می‌گیرد و تفاوتی ندارد این نیروی آموزشی موشکی یا سیستم راداری یا سامانه‌های فرماندهی و کنترل را ببیند. در این مراکز، آموزش‌های مورد نیاز به نیروها داده شده و بعد از آن در یک دوره متمرکز آموزش‌های تخصصی را می‌گذرانند و با یک سلاح کار می‌کنند و در نهایت به یگان اعزام می‌شوند و سطوح مختلف مهارت را می‌گذرانند.

علیان‌نژادی گفت: ما در ارتش سه فصل جداگانه داریم و آموزش را در سه حوزه دانشگاهی، تخصصی و مهارتی انجام می‌دهیم و بر خلاف دیگر موسسات آموزشی موظفیم هر سه حوزه را بسیار قوی پیش ببریم. فرقی نمی‌کند که نیروهای ورودی، افسر، درجه‌دار یا کارمند باشند. همه آنها یک دوره آموزشی تخصصی و یک دوره آموزشی مهارتی را می‌گذرانند. هیچگاه تا نیروها تبدیل به رزمنده نشوند از آموزش و تکرار دست بر نمی‌داریم. به این شکل نیست که نیرو، آموزش‌های لازم را برای استفاده از تجهیزات دیده باشد اما مهارت های لازم را نداشته باشد.

وی افزود: نیروهای نظامی بدنبال رجزخوانی و شعار نیستند و معمولا عملگرا هستند. رفتار جمهوری اسلامی ایران در حوزه رادار و پدافند نشان داد که در کجای جهان قرار داریم و اتفاقاتی که در حوزه کشف، رهگیری و انهدام صورت گرفته به خوبی ثابت کرد که جمهوری اسلامی جزو کشورهای برتر جهان در این حوزه است و هیچ قطعه ای از رادار وجود ندارد که ایران توان ساخت آن را نداشته باشد. به لطف خدا از چندین سال قبل رادار را بدون نیاز به خارج از کشور در داخل به طور کامل تولید می‌کنیم.

کد خبر 4705025 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: امريكا ایران جمهوری اسلامی ایران ارتش ایالات متحده آمریکا پدافند هوایی مجلس شورای اسلامی محمد جواد ظریف حسن روحانی وزارت امور خارجه ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران لایحه تجارت ایران محمدجواد ظریف ایالات متحده آمریکا برجام سپاه پاسداران شورای نگهبان رئیس جمهور اسلامی ایران ستاد کل نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۴۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آمریکا به ورود نیروهای روسی به نیجر واکنش نشان داد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا امروز جمعه پس از اینکه منابع خبری از ورو نیروهای روسی به پایگاه هوایی در نیامی پایتخت نیجر خبر دادند، به این موضوع واکنش نشان داد و گفت که مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: روسها در مکانی جدا هستنند و نمی توانند به تجهیزات یا نیروهای ما برسند. همواره بر سلامت نیروهایمان و حمایت از آنها تمرکز داریم. با این حال مشکلی بابت حمایت از نیروهای ما وجود ندارد.

یک مقام آمریکایی روز پنجشنبه اعلام کرد که روسیه تعدادی از نیروهایش را در حالی به یک پایگاه هوایی در کشور آفریقایی نیجر منتقل کرده که هنوز تعداد اندکی از نیروهای آمریکایی در آنجا حضور دارند. بیشتر نیروهای آمریکایی قبلاً از این پایگاه در شهر نیامی، پایتخت نیجر خارج شده بودند.

ورود مستشاران نظامی روسی به این کشور در غرب آفریقا حدود سه هفته پیش و در پی تصمیم نیجر مبنی بر خروج تمام نیروهای آمریکایی صورت گرفت. این فرمان به طور قابل توجهی بر تلاش‌های نظامی ایالات متحده در منطقه موسوم به «منطقه ساحل» تأثیر گذاشت، منطقه‌ای وسیع در پایین بیابان «صحرا» که در آن شاخه‌های مرتبط با القاعده و داعش فعال هستند.

پنتاگون اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از این کشور خارج خواهند شد اما جدول زمانی دقیقی برای آن ارائه نکرده است.

زمانی که نیروهای روسی ماه گذشته میلادی وارد نیجر شدند، مشخص نبود که در کجا اقامت دارند. یک مقام آمریکایی گفت که آنها اکنون در طرف دیگر پایگاه نیامی، معروف به (پایگاه هوایی ۱۰۱) قرار دارند و نزدیک نیروهای آمریکایی نیستند. این پایگاه در کنار فرودگاه بین‌المللی دیوری هامانی است، جایی که سایر نیروهای بین‌المللی - مانند آلمانی‌ها و ایتالیایی‌ها - نیز در آن ساکن هستند.

این مقام به شرط ناشناس ماندن درباره تحرکات این نیروها صحبت کرد. دقیقاً مشخص نیست که چه تعداد از نیروهای آمریکایی در پایگاه نیامی باقی مانده‌اند. حضور روسیه در این پایگاه در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها بین واشنگتن و مسکو بر سر حمایت مستمر ایالات متحده از ارتش اوکراین همچنان بالا است.

حدود ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی هنوز در نیجر هستند، اما بخش اعظم آن‌ها به پایگاه هوایی ۲۰۱ در نزدیکی اغادیز در ۹۲۰ کیلومتری پایتخت نقل مکان کردند.

کد خبر 6095680

دیگر خبرها

  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر/ پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • «آوار خانه‌ها» در غزه کارایی رادارهای پیشرفته اشغالگران را مختل کرده است
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش