Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نوشته روز جمعه روزنامه "الشرق الاوسط"، طبق بیانیه این وزارتخانه هرگونه تصمیم و اقدامی برای تغییر وضعیت شهر قدس و مرکزیت و ساختار جمعیتی آن باطل، غیر قانونی و فاقد اعتبار  است.

"سفیان القضات" سخنگوی وزارت خارجه اردن در این بیانیه تأکید کرد که تصمیم دولت هندوراس برای انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس اشغالی در ر استای به رسمت شناخت آن به پایتختی این رژیم اشغالگر است که نقض قوانین بین المللی بخصوص قطعنامه های شورای امنیت به شماره های 476 ، 478 و 2334 است که شرق قدس را سرزمینی اشغالی می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با درخواست از قضات جامعه بین المللی برای عمل به مسئولیت قانونی و سیاسی و اخلاقی خود با اتخاذ اقدامات لازم برای صیانت از وضعیت قانونی قدس، افزود: حل نزاع فلسطین و اسرائیل با تشکیل کشور فلسطینی مستقل در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی ممکن خواهد بود.

دولت هندوراس سه شنبه گذشته از تصمیم این کشور برای انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس اشغالی در خلال دیدار "خوان اورلاندو ایرناندز" رئیس جمهوری آن از سرزمین های اشغالی خبر داد.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا در ماه می سال 2018  در تصمیمی یکجانبه و جانبدرانه از رژیم اسرائیل، قدس را به طور کامل بعنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و سفارت خود را به این شهر اشغالی و مورد مناقشه منتقل کرد.

در این میان سازمان ملل از کشورهای عضو خواسته تا زمان حل شدن وضعیت قانونی شهر قدس دفاتر دیپلماتیک خود در تل آویو را به این شهر منتقل نکنند.

در جنگ شش روزه  در سال 1967، رژیم صهیونیستی سیطره خود را بر شرق قدس کامل کرد، که تحت کنترل اردن بود و بخشی از کرانه باختری به‌حساب می‌آمد که این رژیم آن را طی آن جنگ اشغال کرد و یکپارچه‌سازی دو بخش قدس و اداره آن را زیر نظر خود اعلام کرد.

بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، شرق بیت المقدس و مناطق اطراف آن، و همچنین کرانه باختری رود اردن، مناطقی اشغال شده توسط اسرائیل به حساب می‌آیند، بطوریکه قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد، این مسئله را تایید می‌کنند از جمله در  قطعنامه شماره 2253 سال 1967، قطعنامه شماره 2535 1969، قطعنامه شماره 2787 سال 1971، قطعنامه 3237 سال 1974، قطعنامه شماره  379 سال 1975، قطعنامه شماره 35/207 سال 1980، و قطعنامه شماره 7/4 در جلسه اضطراری ویژه در سال 1982، و قطعنامه‌های دیگری که هر ساله پیرامون سرزمین‌های اشغالی فلسطین صادر می‌شود،  تاکید کرده‌اند که این سرزمین‌ها توسط «اسرائیل» اشغال شده‌اند و باید از آنها خارج شود، این قطعنامه‌ها نشان می دهد که اقداماتی که رژیم صهیونیستی انجام می‌هد، و به‌ویژه قانون یکپارچه‌سازی قدس و اعلام پایتخت اسرائیل بودن آن تاثیری بر وضعیت قانونی شهر به عنوان سرزمینی اشغالی، نخواهد داشت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تل آویو هندوراس سازمان ملل متحد دونالد ترامپ فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۴۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله صهیونیست‌ها به مقر آنروا در قدس اشغالی

رئیس آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) از حمله صهیونیست‌ها به مقر این نهاد در قدس شرقی اشغالی خبر داد.

به گزارش مشرق، فیلیپ لازارینی اعلام کرد که گروهی از معترضان رژیم صهیونیستی پس از فراخوان یک مقام شهرداری این رژیم برای اعتراض به آنروا، به مقر این آژانس در قدس شرقی اشغالی حمله کردند.

رئیس آنروا در پستی در شبکه‌های اجتماعی، نوشت: این اعتراض که توسط یکی از اعضای منتخب شهرداری قدس برگزار شد چیزی کمتر از آزار، ارعاب، خرابکاری و آسیب رساندن به اموال سازمان ملل متحد نیست.

وی افزود: این اتفاق امروز در مقر آنروا در قدس شرقی زیر نظر پلیس (رژیم) اسرائیل انجام شد و باید گفت که این ربطی به آزادی بیان ندارد.

لازارینی گفت: انتظار می‌رود کشورهای میزبان و در این مورد (رژیم) اسرائیل، از اماکن، عملیات و کارکنان سازمان ملل متحد محافظت کنند.

شهرک نشینان صهیونیست پیش از این نیز به کاروان کمک‌های اردن به غزه در گذرگاه بیت حانون حمله کرده بودند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • جنایت اسرائیل در رفح با ۲۰ شهید و مجروح
  • امارات با تأخیر، حمله رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • قطر حملات رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • پادشاه اردن: کنترل اسرائیل بر گذرگاه رفح فاجعه غزه را تشدید می‌کند
  • حمله صهیونیست‌ها به مقر آنروا در قدس اشغالی
  • مصر حمله رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • ملکه اردن آمریکا را محکوم کرد/ زندگی ما بی‌ارزش است/ غزه نمونه‌ای از فروپاشی استانداردهای جهانی است
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۹/ «دوراهی تسلیم و شکست»
  • موفقیت کمپین تحریم اسرائیل در کشورهای اسلامی
  • جهاد اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در تعطیلی دفتر الجزیره را محکوم کرد