Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

«اکرم الکعبی» دبیر کل جنبش «النجباء» عراق اعلام کرد که حملات اخیر به مواضع سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق از طریق پهپاد صورت گرفته، نه جنگنده اف-35.

الکعبی در برنامه «وجهة نظر» (دیدگاه) که از شبکه «دجله» عراق پخش می‌شد، اعلام کرد، پهپادی که در منطقه «کمربند بغداد» ساقط شد، آمریکایی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره حضور نیرهای رژیم صهیونیستی در خاک عراق نیز گفت: «اسرائیلی‌ها با گذرنامه‌های جعلی آمریکا وارد کشور (عراق) می‌شوند».

دبیر کل النجباء با بیان اینکه این جنبش از مکان حضور صهیونیست‌ها در سفارت آمریکا و پایگاه «عین الاسد» اطلاع دارد، خاطر نشان کرد که «یک زن اسرائیلی با درجه ژنرال، وارد عراق شده و در اربیل یک اردوگاه دارد».

الکعبی در بخش دیگری از اظهارات خود درباره حضور نیروهای النجباء در خاک سوریه، اظهار داشت که حضور نیروهای این جنبش در خاک سوریه، موجب به زحمت افتادن حامیان تروریسم است، نه عراق.

وی اعلام که حضور آنان در سوریه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) بوده، و این جنبش «عقب‌نشینی تاکتیکی از خاک سوریه را آغاز کرده است».

این مسئول عراقی درباره حملات اخیر به الحشد الشعبی گفت: «در نشست سران اخیر سه‌گانه با فرماندهان الحشد الشعبی(+)، آنچه علیه مواضع الحشد رخ داد، بررسی و تأکید شد که آن حملات توسط یک قدرت اجنبی انجام شده که خیرخواه عراق نیست».

الکعبی با بیان اینکه نخست وزیر عراق، به تلاش برخی طرفها برای احیای داعش پی برده، اعلام کرد که هدف از نشست اخیر، هم‌افزایی تلاش‌ها و یکسان‌سازی مواضع سیاسی و نظامی در برابر حملات خارجی به عراق است.

دبیر کل النجباء درباره بیانیه این جنبش مبنی بر پایبندی به فتوای حرام بودن حضور نظامیان آمریکایی در عراق، اظهار داشت: «این فتوا یک حکم شرعی برای تمامی مقلدین و غیر مقلدین آیت‌الله حائری است».

وی همچنین تأکید کرد که باید به این فتوا عمل شود و تهدید کرد که اگر فراکسیون‌های سیاسی، این فتوا را اجرا نکنند، النجباء درباره اجرای آن، موضعگیری خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: النجبا خاک عراق عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۴۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل بیداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، از اواسط هفته اعتراضات دانشگاهی شامل دانشجویان و اساتید دانشگاه از دانشگاه کلمبیا در نیویورک در آمریکا نسبت به جنایات صهیونیست‌ها در غزه آغاز شد و به سرعت به سایر ایالت‌های آمریکا سرایت کرد، و به سرعت جنبشی با حضور گروه‌های مختلف دانشجویان با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» تبدیل شد و بنا به گزارش رویترز، از شروع اعتراض‌ها به جنگ اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در غزه حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده اند.

این جنبش اعتراضی به اروپا و برخی دانشگاه‌های جهان کشیده است، دانشجویان فرانسوی در اعتراضاتی که بازتاب جنبش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا است، امروز جمعه، تجمع اعتراضی برگزار کرده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چرایی بدل شدن اردن به بخشی از سپردفاعی در خدمت صهیونیست‌ها
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • فصل بیداری
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است