Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:30:29 GMT

۸۵ درصد روستاهای استان قزوین از گاز طبیعی برخوردارند

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۴۸۰۳

۸۵ درصد روستاهای استان قزوین از گاز طبیعی برخوردارند

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز جمعه در مراسمی در روستای الولک با حضور زاهدی استاندار، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار، اسماعیل مفرد بوشهری مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین، محمد شفیعی فرماندار و امیر جعفرزادگان بخشدار مرکزی قزوین، گازرسانی به ۳۱ روستای استان با ۱۷ میلیارد تومان اعتبار به مرحله بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل مفرد بوشهری در این مراسم گفت: در قبل از دولت یازدهم و دوازدهم تعداد ۲۳۰ روستای استان از گاز طبیعی برخوردار بود که امروز این تعداد به ۵۰۷ روستا رسیده و بیش از دو برابر شده است.

وی بیان کرد: این در شرایطی است که دولت با محدودیت اعتباری مواجه بوده و بسیاری از روستاهای استان در مناطق کوهستانی و صعب العبور قرار دارند که عملیات گازرسانی را سخت و دشوار و پرهزینه کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین یادآورشد: یکی از کارهای مهم صورت گرفته گازرسانی به منطقه کوهستانی الموت است که این کار با افتخار صورت گرفت و امروز هم در آخرین روز هفته دولت ۳۱ روستای استان به شبکه گاز متصل می شود.

مفرد بوشهری گفت: در منطقه الموت غربی عملیات گازرسانی در ۶۰ روستا در حال اجراست و در حال حاضر از مجموع حدود ۸۰۰ روستای استان تنها ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار باقی مانده که بدون شبکه گاز است که این تعداد هم در دستور گازرسانی قرار دارد.

وی اظهارداشت: در بخش صنعت ۳۲۰۰ واحد صنعتی دارای شبکه گاز است و امسال هم ۹۵ واحد صنعتی وارد شبکه می شود و تا پایان امسال ۲۳۰ واحد صنعتی از گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

۱۰۰ درصد شهرها و ۸۵ درصد روستاهای استان قزوین گازرسانی شده اند

مفرد بوشهری اضافه کرد: در حال حاضر ۸۵ درصد روستاهای استان و ۱۰۰ درصد شهرهای استان به شبکه گازرسانی متصل شده اند.

 وی بیان کرد: با اختصاص 17 میلیارد تومان از امروز 1414 خانوار ساکن در ۳۱ روستای استان از تسهیلات گاز طبیعی برخوردار می شوند که اجرای این طرح بالغ بر با ۱۷ میلیارد تومان هزینه داشته است.

مفرد بوشهری تصریح کرد: این طرح شامل ۲۳ روستا در متطقه الموت،  سه روستا در بخش مرکزی قزوین، سه روستا در آوج و دو روستا درطارم سفلی است.

امروز به طور همزمان همچنین گازرسانی به باغ عمران اقبالیه  با ۹۳۰ میلیون تومان اعتبار افتتاح شد.

عملیات گازرسانی به شش روستای زرشک، میزوج، کامان، هجیب، چلمبر، قلعه قره داش با ۸ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

در صورت تکمیل گازرسانی به این روستاها ۵۸۱  خانوار از تسهیلات گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

کد خبر 4706193

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت گاز قزوین گازرسانی روستایی هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان یاسوج استانداری سمنان عید غدیر خم اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد گناوه خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۴۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت:در راستای اجرای طرح ساماندهی خروج دام، احشام اهالی ۲۴ روستا و آبادی محاط جنگل در گلستان کوچ داده شده است.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، حمید سلامتی در بازدید از مناطق جنگلی گالیکش در شرق گلستان اظهار کرد: در طرح ساماندهی خروج دام، اراضی به تصرف دولت درآمده و مناطق بعد از خروج دام جنگلکاری می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای طرح ساماندهی خروج دام ۲۴ روستا و آبادی محاط جنگل در گلستان کوچ داده شده و بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار به سطح جنگل‌های استان افزوده شده است. 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: طرح ساماندهی و خروج دام از جنگل‌ها در روستای عرب کلو و خسرو آباد در سال ۱۳۷۹ شروع شده است.

سلامتی ادامه داد: در روستای عرب کلو ۳۳ خانوار دایم و ۴ خانوار موقت با ۱۹ دامدار حضور داشتند؛ در روستای خسروآباد هم، ۲۶ خانوار دائم و یک خانوار موقت با ۱۲ دامدار حضور داشتند. ۱۲۱ نفر در طرف قرارداد با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در روستا‌های این طرح کوچ داده شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در اجرای این طرح حدود ۷۰۰ هکتار جنگلکاری با گونه‌های پهن برگ و سوزنی برگ شده است که حدود ۳۰۰ هکتار زمین‌های خود روستا و ۴۰۰ هکتار جنگل‌های مخروبه در آن محدوده بوده است. 

سلامتی افزود: با اجرای این طرح بخش۷ وسیعی از جنگل‌های منطقه به دلیل حذف عوامل تخریب مثل حضور دام و خانوار‌های جنگل نشین با جنگلکاری بازسازی و احیا شده است که در توسع‌ها جنگل و حفظ منابع آب و خاک تاثیر بسیار مطلوبی داشته است. 

وی گفت: طرح ساماندهی و خروج دام از جنگل‌ها یکی از طرح‌های خوب بوده است که به دلیل عدم وجود اعتبار تداوم پیدا نکرده است.

طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این استان شمالی با مساحتی نزدیک به ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و دارای سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که ۴۵۲ هزار هکتار آن را عرصه جنگلی هیرکانی است.

دیگر خبرها

  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان