Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امین قدمی، کارگردان مستند «روزگار یک چهل ساله» در آستانه رونمایی اثرش درباره شرایط شکل‌گیری این فیلم گفت: «حدود ۲ سال پیش در جلسه تولیدی که با آقای وحید چاووش و مسئول مرکز مستند سوره داشتیم، موضوعات مختلف را بررسی کردیم تا ببینیم چه موضوعی مبتلا به جامعه است و ساخت آن را شروع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی توضیح داد: «همانطور که می‌دانید مستند بیشتر از اینکه ساختارش و شکل روایت و نگاه فنی‌اش مهم باشد موضوعش مهم است و از این جهت با سینمای داستانی بسیار متفاوت است. سینمای داستانی جنبه سرگرم کننده و سینمای مستند بیشتر جنبه جامعه‌شناختی و علمی دارد.»

این فیلمساز تشریح کرد: «در نهایت در آن جلسه به این نتیجه رسیدیم که در حال حاضر فشار اقتصادی خیلی زیاد است و البته زمانی که این موضوع را نشان کردیم هنوز نارضایتی‌های اقتصادی دی ماه ۹۶ به وجود نیامده بود و بعد از آن هر چه بیشتر آمدیم دیدیم اوضاع بسیار بدتر شده و ما پیش‌گویی و پیش‌بینی درستی انجام داده بودیم و موضوع مناسبی را انتخاب کردیم.»

وی اضافه کرد: «در تحقیقات به این نتیجه رسیدیم که هیچ دشمن خارجی نه تنها نمی‌تواند ما را تهدید کند بلکه باعث اتحاد و اتفاق بیشتر ما می‌شود ولی فساد اقتصادی پاشنه آشیل هر حکومتی است و این فساد در صورتی که مدیریت، مهار و مقابله نشود می‌تواند باعث فروپاشی حکومت‌ها در همه جای دنیا شود و با این هشدار موضوع فیلم را جلو بردیم.»

مستند «روزگار یک چهل ساله» به کارگردانی امین قدمی و تهیه کنندگی محسن چاووش یکشنبه ۱۰ شهریور ساعت ۱۷ در تالار سوره حوزه هنری رونمایی خواهد شد.

۵۷۵۷

کد خبر 1294599

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سینمای مستند فیلم مستند حوزه هنری سازمان تبلیغات باشگاه استقلال لیگ برتر نوزدهم باشگاه پرسپولیس بازیگران سینما و تلویزیون ایران ایران و آمریکا دونالد ترامپ سینمای ایران استان چهارمحال و بختیاری تلویزیون آندره استراماچونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۴۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با یک روز استراحت بیشتر فینال را به اسپانیا نمی‌باختیم

به گزارش "ورزش سه"، جانلوئیجی بوفون، دروازه‌بان اسطوره‌ای ایتالیا، در جریان یک مصاحبه که اگر قرار باشد یک بازی از دوران فوتبالش تکرار شود، آن فینال یورو 2012 برابر اسپانیاست که با شکست 4-0 ایتالیا همراه بود. 

بوفون می گوید اگر قدرت انتخاب داشت، این بازی را برای تکرار ترجیح می داد و اینکه آنها مستحق شکست سنگین نبودند زیرا به شدت خسته بودند. ایتالیا تنها تیمی بود که توانست تیم ویسنته دل بوسکه را در مرحله گروهی شکست دهند.

او در این رابطه گفت: «من بازی اسپانیا و ایتالیا را برای تکرار انتخاب خواهم کرد، فینال جام ملت های اروپا 2012 که دوست دارم دوباره در آن بازی کنم. ما مستحق آن نتیجه نبودیم. من هرگز دنبال بهانه نمی گردم، اما یک مسابقه بزرگ را در شرایط غیرممکن روحی روانی انجام دادیم. ما بدنی و ذهنی خسته شده بودیم.»

بوفون ادامه داد: «اگر یک روز بیشتر به ما استراحت می‌دادند، می‌توانستیم بازی متفاوتی انجام دهیم، اما آن روز نمی‌توانستیم مقابل اسپانیای قدرتمند کاری انجام دهیم. ما تنها تیمی بودیم که در مرحله گروهی آنها را متوقف کردیم و دوباره نیز قدرتش را داشتیم.»

دیگر خبرها

  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • با یک روز استراحت بیشتر فینال را به اسپانیا نمی‌باختیم
  • عملیات وعده صادق موجب شکست بازدارندگی رژیم صهیونیستی شد
  • عملیات «وعده صادق» موجب شکست بازدارندگی رژیم صهیونیستی شد
  • شهید حسین اسکندرلو را بیشتر بشناسیم
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند
  • زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام شد
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد