Web Analytics Made Easy - Statcounter

  طی مراسمی با حضور مسئولین شهرستان زرند از نخبه بسیجی وپیشکسوت هنرمند شهرستان زرند اکبر ابراهیمی تجلیل شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان:از چهره نخبه بسیجی شهرستان زرند اکبر ابراهیمی خبرنگار دفاع مقدس وخبرنگار ویژه خبرگزاری بسیج در شهرستان زرند با حضور مسئولین شهرستان در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ وارشاد اسلامی این شهر تجلیل بعمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما عدم اطلاع برخی مسئولین و متولیان امر و بعضا رسانه‌های ارتباط جمعی در پوشش وانعکاس این گونه اخبار دررسانه مشهود است و به ویژه خبرگزاری‌ها وروزنامه‌ها بعنوان یکی از مجموعه‌های رسانه‌ای نقش بسزائی در معرفی افراد هنرمند و تاثیر گذار در زمینه اجتماعی و فرهنگی مخصوصا بیوگرافی را فراهم نموده و افراد را به نوشتن تشویق می‌کنند.   در این بین هنرمند گرانمایه آقای اکبرابراهیمی زرندی یک از از معدود هنرمندان کمتر شناخته شده دیار زر خیز زرواند است شاید رسانه‌ها کمتر به فعالیت‌های فرهنگی و هنری وی در سال‌های اخیر توجه نموده اند وی علاوه بر کار‌های فرهنگی در طول ۴۰ دهه مدت ۵ سال به عنوان خبرنگار ویژه خبرگزاری بسیج در شهرستان زرند فعالیت می‌کند واخیرا در مراسم ویژه‌ای از وی به عنوان چهره نخبه فرهنگی وچندتن از فعالان فرهنگی شهرستان تجلیل شده است .   حسین بخشی خبرنگار ومسئول روابط عمومی سپاه زرند به سراغ این پیشکسوت ونخبه فرهنگی شهرستان واستان رفته وگوشه‌ای از فعالیت‌های وی را جهت اطلاع وآشنایی مردم خصوصا نسل جوان با این نخبه به رشته تحریر در آورده تا سهم کوچکی در معرفی نخبگان در جامعه داشته باشیم.
اکبر ابراهیمی متولد دوم فروردین ماه سال ۱۳۴۲ شهرستان زرند واز خوشنویسان رشته نستعلیق، شکسته نستعلیق و ثلت سال‌های ۵۸ که دوره آموزشی خود را زیر نظر استاد جماالدین مودب کرمانی گذرانیده وموفق به کسب گواهینامه رسمی از انجمن خوشنیویسان کشور گردید وی در طول دوران دفاع مقدس با بهره گیری از این هنر اصیل اسلامی با نوشتن خطوط زیادی بر در و دیوار شهر و روستا‌های این شهرستان نقش بسزائی را در اعزام رزمندگان به جبهه‌های جنگ تحمیلی ایفا نمود . وی هچنین بمنظور اشاعه فرهنگ هنر خوشنویسی بمدت ۲ سال بعنوان معلم هنر در مدارس زرند با آموزش و پرورش شهرستان همکاری نمود وطی چندین نوبت در جبهه‌های جنگ تحمیلی حضور و سرانجام در عملیات پیروزمند والفجر ۳ منطقه عملیاتی مهران مجروح و به افتخار جانبازی نائل گردید وامروزه ازوی بعنوان جانباز هنرمند یاد می‌شود وی همچنین در زمینه عکاسی و تصویری برداری ضمن گذراندن دوره کوتاه آموزشی در صدا و سیمای مرکز کرمان بعنوان اولین گزارشگروخبرنگار تلویزیونی شهرستان زرند بمدت ۱۰ سال فعالیت نمودودر طول دوران دفاع مقدس تصاویر بیاد ماندنی از ایثاروخودگذشتگی مردم زرند به نمایش گذاشت .   این جانباز دفاع مقدس نظر به نبوغ فکری و فرهنگی وی در زمینه هنر هفتم سینما ایشان موفق به کسب گواهینامه رسمی تصویربرداری از انجمن سینمای جوانان کشور گردید ودر سال ۷۸ بنا بتقاضای مسئولین اجرائی شهرستان انجمن سینما گران جوان شهرستان را در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند پایه ریزی نمود وطی یک دهه متوالی بعنوان مدرس انجمن سینمای جوانان ایران زمینه آموزش جمع کثیری از علاقمندان به این هنر بصری را فراهم نمود وطی این دوران با تدریس کلاس‌های آموزشی توسط ایشان بیش ۱۲۰ نفر از هنرجویان این خطه از میهن اسلامی موفق به کسب گواهینامه رسمی از انجمن سینمای جوانان ایران گردیدند که نقش بسیار موثری را در اشتغال زائی جوانان جویای کاررا بدنبال داشت.
وی همچنین به منظور بالابردن اطلاعات علمی خود در سال ۱۳۷۴ به عضویت موسسه بین المللی زلزله شناسی ومهندسی زلزله وابسته به وزارت فرهنگ و آموزش عالی کشور در آمد وبا تحقیقات محلی با پژوهشکده مهندسی زلزله ایران بمدت ۵ سال همکاری نمود.
این نخبه فرهنگی همچنین با حضور در مجامع مختلف فرهنگی هنری بویژه جشنواره‌های تئاتر و سرود و فیلم و عکس استان چهره‌ای ماندگار از هنرمندان این دیار شهید پروررا به نمایش گذاشت. ساخت فیلم داستانی حدیث دشت عشق (خانوک شهر نمونه) جهت شبکه ۲ سیما و نیز ساخت فیلم مستند داستانی مه کال با همکاری هنرجویان انجمن سینماگران جوان شهرستان زرند وبرگزاری نمایشگاه‌های عکس از دیگر اثر هنری این هنرمند گرانمایه بشمار می‌رود.
این هنرمند ایثارگر همچنین در زمینه نویسندگی نیز دست بقلم بسیار خوبی دارد واخیر اً بعنوان خبرنگار ضمن تهیه گزارش از رویدا‌های مختلف سیاسی اجتماعی شهرستان با روزنامه‌های محلی (صبح کرمان، ندای اعتدال، سیمای خبر، آینده ما، صدای شهر و سایت‌های فضای مجازی صبح زرند، صدای زرند، زرند نیوز و خبرگزاری بسبج و همچنین واحد خبر سیما) همکاری صادقانه‌ای دارند وی که هم اکنون یکی از هنرمندان پیشکسوت واز محققین و پژوهشگران علوم اجتماعی این شهرستان بشمار می‌روند. طی ۲ سال متوالی با ارائه مقاله به دو زبان فارسی و انگلیسی در همایش ملی فرهنگ، گردشگری و هویت شهری که با مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشورو همکاری سرکارخانم مرجان موسوی مدیر موسسه مهر اندیشان ارفع کرمان برگزارشد، شرکت نمود ومقالات وی بشماره کد ثبت ۱۱۱۹۸۶۵۶ پذیرفته و در پایگاه اطلاعات علمی کشور درج گردید.   شایان ذکر است وی همچنین به مدت دودهه بعنوان معاون فرهنگی و پژوهشی اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان زرند مشغول ارائه خدمت به خانواده‌های معظم شهداء و ایثارگران بوده اند ودر کنار این خدمت معنوی از سال ۱۳۷۲ بمدت ۲۳ سال بعنوان عضو فعال فرهنگی با ستاد برگزاری نمازجمعه شهرستان همکاری مستمری داشتند.
وی از سال ۵۹ به عضویت بسیج مستضعفین در امده ودر این مدت فعالیت‌های مختلفی را در سطج بسیج از خود به یادگار گذاشته است ودر حال حاضر به عنوان مسئول روابط عمومی یکی از حوزه‌های مقاومت ناحیه زرند، عضو انجمن روابط عمومی شهرستان ومدت ۵ سال به عنوان خبرنگار ویژه خبرگزاری بسیج درشهرستان زرند وهمچنین به عنوان مدرس خبرنگاری فعالیت می‌کند
                                                                                                                                                               خبرنگار:حسین بخشی

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری

در آئین نکوداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و روز قشر بسیج ورزشکاران حجت الاسلام یاسر طاهری، رجبی مدیرکل ورزش و جوانان، عباد دلیری رئیس اداره ورزش و جوانان ساری، غفارپور مسئول بسیج ورزشکاران مازندران، طورسوادکوهی و باقری روسای هیات زورخانه‌ای و کبدی استان و ساری، شریفی عضو شورای شهر ساری، نادری مسئول کانون بسیج ورزشکاران و روسای هیات‌های ورزشی ساری و قهرمانان حضور داشتند.

در این برنامه از خانواده شهدای ورزشکار، مهرادعلی بابایی و علی معلم کلایی، تجلیل شد و همچنین شهید شاخص ورزشکار سال ۱۴۰۳ کشور شهید سعید شبان گورچین قلعه معرفی و از تمثال این شهید رونمایی شد.

در پایان این آئین تجلیل از پیشکسوتان، مربیان و قهرمانان مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در شهرستان ساری برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تجلیل متفاوت و بی نظیر از کارگران در شهرستان زرند
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد