Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@23:14:56 GMT

انرژی گاز محور توسعه و آبادانی کشور است

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۵۱۶۸

انرژی گاز محور توسعه و آبادانی کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی پیش از ظهر امروز جمعه در مراسم افتتاح گازرسانی به ۳۱ روستای استان که در روستای الولک از توابع شهرستان قزوین برگزارشد اظهار داشت:  شاید در گذشته نگاه عمومی به انرژی گاز فقط برای رفع نیازهای خانگی بود و این که برای سیستم گرمایش و پخت و پز در شهرها و روستاها مورد استفاده باشد اما باید پذیرفت امروز «گاز محور توسعه و آبادانی است» و بدون آن نمی توان بسیاری از طرح ها را عملیاتی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین تصریح کرد: امروزه از انرژی گاز در بخش های تولیدی، خدماتی، صنعتی و کشاورزی در گلخانه ها استفاده می شود و بخش اعظم صنعت و بویژه نیروگاهها به این انرژی نیاز مبرم دارند.

وی بیان کرد: در بخش خدمات و گردشگری هم انرژی گاز اهمیت دوچندان دارد و می تواند به توسعه این صنعت کمک کند.

زاهدی گفت: ابتدای انقلاب تنها یک خط انتقال گاز از استان بوشهر به تهران ایجاد شده بود که فقط برخی شهرهای مسیر از خدمات آن برخوردار بودند اما امروز هزاران شهر و روستا حتی در مناطق کوهستانی و صعب العبور از تسهیلات آن برخوردار شده اند.

وی اظهارداشت: انرژی گاز می تواند تا صدها سال بسیاری از نیازهای کشور را تامین کرده و توسعه و پیشرفت مناطق مختلف را تسریع کند.

مدیرعامل شرکت گاز قزوین موفق عمل کرده است

استاندار قزوین تصریح کرد: آقای بوشهری مدیرعامل شرکت گاز استان از مدیران توانمند و پرتلاش است که بسیار موفق عمل کرده و با سرعت بخشیدن به طرح های گازرسانی توانسته مناطق مهمی چون الموت را از گاز برخوردار کند که برای ما ارزشمند است و انتخاب ایشان در جشنواره شهید رجایی در کشور انتخاب شایسته ای است.

وی گفت: در هفته دولت صدها پروژه در استان به بهره برداری رسید تا مردم طعم شیرین خدمات دولت را احساس کنند و امیدواریم این خدمات با تلاش مدیران ادامه یابد.

زاهدی اظهارداشت: آنچه امروز از امنیت و آسایش و آبادانی نصیب کشور شده به برکت خون شهداست و همه باید از آن صیانت کنیم.

استاندار قزوین همچنین از صبر و حوصله روستاییان در اجرای طرح های عمرانی بویژه گازرسانی تشکر و قدردانی کرد.  

در آخرین روز هفته دولت با اختصاص ۱۷ میلیارد تومان از امروز ۱۴۱۴ خانوار ساکن در ۳۱ روستای استان از تسهیلات گاز طبیعی برخوردار می شوند که اجرای این طرح بالغ بر با ۱۷ میلیارد تومان هزینه داشته است.

این طرح شامل ۲۳ روستا در متطقه الموت،   سه روستا در بخش مرکزی قزوین، سه روستا در آوج و دو روستا درطارم سفلی است.

امروز به طور همزمان همچنین گازرسانی به باغ عمران اقبالیه  با ۹۳۰ میلیون تومان اعتبار افتتاح شد.

عملیات گازرسانی به شش روستای زرشک،  میزوج، کامان، هجیب، چلمبر، قلعه قره داش با ۸ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

در صورت تکمیل گازرسانی به این روستاها ۵۸۱  خانوار از تسهیلات گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

کد خبر 4706235

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالمحمد زاهدی استانداری قزوین گازرسانی روستایی هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان استانداری سمنان یاسوج عید غدیر خم اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد گناوه خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۵۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جاده‌ها/ جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ سرهنگ سیاوش محبی درباره آخرین وضعیت جاده‌های کشور گفت: در حال حاضر در اکثر جاده های مواصلاتی کشور تردد جریان دارد فقط در استان کرمان یک محور اصلی راور-دیروک به دلیل بارش شدید باران مسدود شده اند.

بیشتر بخوانید؛ کندوان یک‌طرفه شد

همچنین ده محور غیرشریانی نیز در سایر استان هایی که باران شدیدی را داشتند؛ مسدود است؛ اما همکاران ما و عوامل راهداری در تلاشتند این مسیرها هرچه زودتر بازگشایی شوند.

وی با اشاره به تعطیلی روزهای اخیر و سفر عده زیادی از مردم به استان های زیارتی و سیاحتی مانند شمال کشور، افزود: با توجه به تموم شدن تعطیلات، امروز پیش بینی می‌کنیم ترافیک پرحجمی را در اکثر جاده‌های کشور خواهیم داشت.
جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد

جانشین پلیس راه کشور ادامه داد: در محورهای پرتردد مخصوصا استان‌های شمالی کشور، محدودیت هایی در نظر گرفته‌ایم که شرایط مدیریت شود. از ساعت ۹:۳۰ امروز در محور جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال از مرزن آباد به سمت تهران مسیر یک طرفه خواهد بود تا بار ترافیکی تخلیه شود و این محدودیت‌ها فعلا ادامه خواهد داشت.

محبی گفت: در محور هراز، با توجه به حجم ترافیک از شمال به جنوب محدودیت یک طرفه شدن اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی افزود: بر اساس هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی کشور، از امروز تا هجدهم اردیبهشت، اکثر جاده‌های کور شرایط مناسبی برای سفر ندارند و سطح آنها لغزنده است. بنابراین از رانندگان درخواست می‌کنیم سرعت مجاز را رعایت کنند.
ریزش سنگ در آزادراه تهران-شمال

جانشین پلیس راه کشور با اشاره به ریزش سنگ در آزادراه تهران-شمال ادامه داد: در آزادراه تهران-شمال شب گذشته از ساعت ۲۲:۴۵ دقیقه، چند مورد ریزش سنگ داشتیم و تا ساعت ۵ صبح امروز، جنوب به شمال این محور مسدود بود، اما در حال حاضر مسیر باز است.

محبی گفت: پلیس با آمادگی کامل در محورها حضور دارد؛ اما از رانندگان درخواست می کنیم پس از هر دو ساعت رانندگی،حداقل ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

وی افزود: هموطنان در صورت بروز هرگونه مشکل می توانند با شماره ۱۲۰ پلیس راهور تماس بگیرند. همچنین رانندگان قبل از شروع سفر می توانند آخرین وضعیت ترافیکی جاده های کشور را از طریق شماره تلفن ۱۴۱ راهداری مطلع شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229377 برچسب‌ها ترددهای جاده ای

دیگر خبرها

  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • ترافیک فوق سنگین در محور رشت - قزوین
  • آزادراه تهران ـ شمال بازگشایی شد
  • جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد/ریزش سنگ در آزادراه تهران-شمال
  • وضعیت جاده‌ها/ جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد
  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان