Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@02:14:40 GMT

سرعت باد در زابل به 120 کیلومتر رسید

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۵۵۳۲

سرعت باد در زابل به 120 کیلومتر رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: لحظاتی قبل بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۱۱۹ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل دید افقی را به شدت کاهش داد.

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: صبح امروز بر سرعت وزش بادهای 120 روزه در شمال سیستان و بلوچستان افزوده شد به طوری‌که تا ساعت 10:30 صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد در زابل به 119 کیلومتر بر ساعت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزش این باد دید افقی در محدوده ایستگاه فرودگاهی زابل را به 2 هزار و 500 متر کاهش داد و سبب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به 1247 میکروگرم بر مترمکعب یعنی 8 برابر حد مجاز برسد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شرایط در زهک بدتر از زابل است، گفت: وزش باد شدید در زهک تبدیل به توفان گردوخاک شد و شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهر را به 600 متر کاهش داد.

وی ادامه داد: وزش توفان در شمال استان موجب کاهش شدید دید افقی در برخی محورهای مواصلاتی این منطقه نظیر زهک-زابل، زهک-هیرمند، هیرمند-زابل و بخش هایی از محور زاهدان-زابل شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های عددی وزش بادهای شدید 120 روزه و گاهی توفان گردوخاک تا اواخر هفته آینده در شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

حیدری اضافه کرد: انتظار می رود سرعت وزش باد صبح ها از شدت بیشتری برخوردار باشد.اثرات این بادها علاوه بر منطقه سیستان، نواحی مرکزی و مرزهای غربی و شرقی سیستان و بلوچستان را نیز با شدت کمتر در برخواهد گرفت.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: زابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۵۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)

به گزارش صدای ایران از ایسنا،پس از باران‌های سیل‌آسا چند هفته اخیر در استان سیستان و بلوچستان و فروکش کردن آب در بیشتر مناطق، ساکنان روستا‌های آسیب دیده با خسارات پس از سیل از جمله بسته بودن راه‌های ارتباطی، آب گرفتگی منازل و غیر قابل استفاده شدن وسایل خانه دست و پنجه نرم می‌کنند؛ روستای پزم تیاب از توابع بخش مرکزی کنارک این استان، یکی از مناطقی است که هنوز با تبعات سیل دست و پنجه نرم می‌کند.

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • هواشناسی سیستان و بلوچستان همزمان ۲ هشدار زرد صادر کرد
  • پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • صدور دو هشدار زرد جوی و دریایی در سیستان و بلوچستان
  • کشف تاریخ ۴۵۰۰ ساله در زابل
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل