Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، اعتراض شرکت کنندگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۹۷ جهت برگزاری اصل آزمون اصلح در این دانشگاه بعد از گذراندن مدت تحصیل یک ساله را بی‌مورد دانست.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی به دلیل علاقه مندی به شغل معلمی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت می‌کنند، این دانشجویان بعد از انجام مصاحبه و گذراندن دوره مهارتی سه ترم در دانشگاه فرهنگیان موظف به شرکت در آزمونی تحت عنوان آزمون جامع اصلح هستند درحقیقت شرکت در این آزمون و کسب تاییدیه آن نشان دهنده صلاحیت دانشجویان برای کسب شغل معلمی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  در پی اعتراضات شرکت کنندگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۹۷ به برگزاری آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان، به سراغ مسئول بسیج دانشجویی این دانشگاه رفتیم تا از دلایل اعتراضات دانشجویان با خبر شویم.   سجاد صدیقی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در این باره گفت: مجموعه دانشگاه فرهنگیان در دو دسته مجزا دانشجو می‌پذیرد، دسته‌ای از این دانشجویان از مسیر آزمون سراسری وارد دانشگاه می‌شوند و در دوره چهار ساله تربیت معلم مشغول به تحصیل هستند. برای این دانشجویان شرکت در آزمون اصلح در نظر گرفته نشده است در این فرآیند آموزشی مدرک موجود، احراز صلاحیتی برای دانشجویان محسوب می‌شود.   صدیقی ادامه داد: گروه دیگری از دانشجویان این دانشگاه فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دیگری هستند که قصد دارند به خدمت معلمی مشغول شوند. این دسته از دانشجویان مطابق با آیین نامه می‌بایست تا یک سال در دانشگاه فرهنگیان آموزش ضمن خدمت دریافت کنند و درصورتی مجاز به حرفه معلمی خواهند شد که صلاحیت آن‌ها احراز گردد. آزمون اصلح آزمونی است که این دانشجویان میبایست بعد از اتمام دوره مهارتی - آموزشی خود درآن شرکت کنند. در حقیقت این آزمون درجهت احراز صلاحیت دانشجویان غیر از دانشگاه فرهنگیان تدارک دیده شده است.   مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه اگر چه این افراد با ورود به دانشگاه عنوان دانشجو را می‌پذیرند، اما عملا دانشجو به معنای مرسوم وزارت علوم محسوب نمی‌شوند، اظهار کرد: آموزش این دسته از دانشجویان به آموزش بدو خدمت مرسوم است. آزمون اصلح برای دانشجویان ضروری است، طبیعتا اگر شخصی بخواهد وارد حرفه معلمی شود باید صلاحیت آن احراز گردد مخصوصا در شرایط فعلی که کمبود معلم وجود دارد و دانشگاه فرهنگیان به تنهایی نمی‌تواند تامین کننده معلمین مورد نیاز برای چهار سال آینده باشد، بنابرین وجود این آزمون برای جذب نیرو از سایر دانشگاه‌ها الزامی است.   وی با اشاره به اینکه دانشجویان به دو مورد اعتراض داشته اند؛ تصریح کرد: اعتراض برخی از دانشجویان به اصل موضوع اجرای آزمون اصلح بود که از نظر ما این اعتراض کاملا غلط است، زیرا برای ورود به هر شغلی می‌بایست سنجه‌های آن شغل به درستی تعریف شود و افراد طبق آن مورد سنجش قرار گیرند، اما برخی دیگر از دانشجویان به نوع و کیفیت برگزاری این آزمون همچون کیفیت سوالات، شیوه مرسوم مداد کاغذی و ... اعتراض داشتند که ما نیز با این دانشجویان موافق هستیم و اذعان داریم آزمون موجود آزمون موجهی نیست.   صدیقی با بیان اینکه اعتراض دانشجویان مبنی بر اینکه ما از وجود این آزمون اطلاعی نداشته ایم موضوعیتی ندارد؛ تاکید کرد: این آزمون قریب به شش سال می‌شود که در حال برگزاری است به طوری که از بدو پذیرش دانشجویان ضمن خدمت در دانشگاه فرهنگیان وجود داشته است.   مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه تاییدیه شورای عالی آموزش و پرورش برای برگزاری این آزمون ضرورتی ندارد؛ گفت: گروهی از دانشجویان با بیان اینکه این آزمون به تایید شورای عالی آموزش پرورش نرسیده است سعی در مخالفت با آن دارند. افرادی که وارد دانشگاه می‌شوند می‌بایست از دانشگاه تاییدیه لازم را دریافت کنند بنابراین تاییدیه شورای عالی آموزش و پرورش در رابطه با این مسئله موضوعیتی ندارد. زیرا دانشگاه می‌تواند بعد از انجام هر دوره برای احراز صلاحیت دانشجویان آزمون نهایی برگزار کند.

وی ادامه داد: گروه دیگری از دانشجویان به عدم اعلام منابع این آزمون توسط دانشگاه فرهنگیان اعتراض کردند. این آزمون با توجه به دوره آموزشی دانشجویان و کتاب‌های تدریس شده برگزار شد به طوری که از منابعی به غیر از مباحث موجود در دوره سه ترم استفاده نمی شود.   صدیقی در پایان خاطر نشان کرد: این آزمون اجتناب ناپذیر از سه قسمت فرهنگی، کارورزی و آزمون کتبی تشکیل شده است. دانشگاه سعی دارد در حد توان آموزش دانشجویان در دوره های آموزشی را با برگزاری آزمون اصلح به یک جمع بندی مناسب جهت احراز صلاحیت برساند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان اعتراض دانشجویان آزمون اصلح آزمون استخدامی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۵۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد

نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: در ۳ سال اخیر شمار جذب دانشجو در ۲ دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد وحیدی امروز _ یک شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در همایش تجلیل از معلمان برتر خراسان شمالی اظهار کرد: برکات سفر رهبر معظم انقلاب همچنان در این استان تداوم دارد به طوری که اکنون پروژه ساخت مدارس با هزار و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رهبری در دست اجرا است.

وی افزود: ۲,۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رهبر انقلاب در چهار سال گذشته برای نوسازی مدارس استان اختصاص یافته است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ترمیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: ترمیم این سند با اتکا به مدرسه و معلم انجام می‌شود.

وحیدی گفت: جهش تولید دانش بنیان از قانون‌های راهبردی در مجلس یازدهم محسوب می‌شود که ۱۰۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان را پشتیبانی می‌کند و بر این اساس ۵۰۰ هزار میلیارد ریال در بودجه سالانه به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، کمیسیون برتر مجلس یازدهم معرفی شد، افزود: رویکرد ما ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش بوده و تاکید بر این است که آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی توجه بیشتری کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شمار جذب دانشجو در این دو دانشگاه در سه سال اخیر ۳۰۰ درصد رشد دارد.

ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این مراسم اظهار کرد: ۲۹۶ نمونه سوال در مقطع متوسطه اول برگزیده شهرستانی دریافت شد که ۸۷ نمونه در دروس مطالعات اجتماعی، ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، ریاضی، علوم تجربی، قرآن و پیام‌های آسمان برتر انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه ۶۲۱ نمونه سوال در ۳۴ عنوان درسی مقطع متوسطه دوم به جشنواره ارسال شد که ۱۸۲ نمونه سوال، منتخب استانی شد، خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۷۶ نفر در دروس متوسطه اول و دوم منتخب نهایی استان بودند که ۸۵ نفر حائز رتبه شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اهداف این جشنواره باز آموزی روند طراحی بهینه سوال را افزایش توانمندی همکاران برای طراحی بهینه سوال با توجه به رویکرد راهنمای عمل طراحی سوالات مفهومی آشنایی دانش‌آموزان با سوالات بهینه با توجه به نهایی شدن دروس پایه‌های دهم و یازدهم و دوازدهم و نیز ایجاد بانک سوال معتبر برای استفاده همکاران و دانش آموزان ذکر کرد.

کد خبر 750912

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از چهارشنبه/۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان
  • اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش تا نیمه خرداد
  • ۴۰۶ هزار نفر در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش شرکت کردند
  • رقابت بیش از ۱۱ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • جهاددانشگاهی متولی برگزاری آزمون کتبی استخدام در آموزش و پرورش است/ تشریح مراحل مصاحبه و گزینش
  • برگزاری آزمون گسترده استخدامی مشاغل کیفیت بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی هرمزگان