Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماز عبادی- سیاسی جمعه، امروز هشتم شهریور همزمان با تهران در حالی در تمام استان‌های کشور برگزار شد که ائمه جمعه، به مباحثی همچون حل مسائل و مشکلات اقتصادی در کشور، حقوق بشر، فرارسیدن ایام محرم، ورود مقتدرانه قوه قضائیه به مفاسد اقتصادی، توجه به استفاده از جوانان در امور مختلف کشور و بازگویی حقایق قبل از انقلاب برای این قشر از جامعه، مناسبت‌های سیاسی داخلی و خارجی اشاره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان: باید گسل مابین نسل‌های گذشته و جوانان امروز از بین برود

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمد عبادی زاده امام‌جمعه بندرعباس ظهر امروز در جمع نمازگزاران این شهر، اظهار کرد: باید یک خدا قوت به دولتمردانی گفت که در این شرایط اقتصادی نگذاشتند چرخ‌های عمران و آبادانی در کشور و استان هرمزگان متوقف شود.

وی بر استفاده از بخش خصوصی و بهره‌گیری از آن‌ها در توسعه استان تأکید و اضافه کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، بارها دشمنان و بیگانگان به دنبال تعرض به خاک و منافع ملت ایران اسلامی بوده اما هیچ‌گاه موفق به این امر نشده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: جوانان انقلاب اسلامی امروز از گذشته اطلاع چندانی ندارند زیرا به‌خوبی مسائل از سوی گذشتگان این اطلاعات منتقل نشده و شاهد گسلی مابین نسل‌های گذشته و جوانان امروز هستیم.

وی با بیان اینکه باید وقایع پیش از انقلاب اسلامی به‌خوبی و درستی برای جوانان بازگو شود، اضافه کرد: بسیاری از مسائلی که نسل گذشته آزمودند، جوانان امروز تجربه نکردند.

عبادی زاده آینده را از آن جوانان دانست و عنوان کرد: امروز دشمنان به دنبال تحریف انقلاب اسلامی و از بین بردن حقایق هستند.

وی با اشاره به اینکه راهزنان اندیشه در جامعه امروز کم نیستند، اظهار کرد: باید حواسمان به گرگانی باشد که امروز در کمین جوانان هستند تا از هر فرصتی برای آسیب به آن‌ها بهره ببرند.

امام‌جمعه بندرعباس با بیان اینکه مناطق ممنوعه‌ای که جوانان نباید به آن‌ها نزدیک شوند باید به‌خوبی معرفی تا بتوانند به‌خوبی خود را حفظ کنند، اضافه کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جوانان نیز نقش مهمی دارند.

وی ادامه داد: امیدوارم با شناختی که از حقایق گذشته برای جوانان بیان می‌شود به سمتی برویم که نگذاریم این گسست بین نسل‌ها به وجود آید.

عبادی زاده در پایان با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، گفت: باید بهترین شرایط از سوی مسئولان برای محبان سالار شهیدان و عزاداران حسینی در این ماه فراهم شود.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: عزاداری ها باید مجلس علم و موعظه و مرثیه باشدم

به گزارش ایسنا، آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه شیراز در خطبه اول نماز جمعه هشتم شهریور شیراز با اشاره به بحث طرح شده در خصوص نشانه‌های ایمان با اتکا به نکات مطرح شده در آیات و احادیث، گفت: هفته گذشته سه نشانه را مطرح کردیم اینکه اگر خشنود باشیم باطلی را انجام ندهیم، اگر ناراحت باشیم معصیتی مرتکب نشویم و اگر قدرتمند باشیم به کسی ظلم نکنیم بلکه عفو کنیم.

وی در ادامه بحث هفته گذشته به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) اشاره و اضافه کرد: براساس این حدیث یکی از نشانه های ایمان آنست که وقتی یاد امام حسین(ع) می افتد دلش آتش میگیرد؛ به فرموده حضرت رسول(ص) اگر نشانه ایمان را جست و جو می کنیم، ببینی که حرارت عشق امام حسین(ع) در دلمان هست یا نه.

آیت الله دژکام با بیان اینکه آتش عشق امام حسین(ع) در دل مومن هیچ زمانی خاموش نمیشود، گفت: براساس این حدیث هیچ مومنی یاد حسین(ع) نمیکند مگر چشمش به اشک بنشیند. امکان دارد خیلی ظاهرها مشخص نکند، اما ریشه ایمان زمانی مشخص میشود که نام حسین را اگر بشنود، مومن چشمش اشک آلود میشود.

او گفت: اشک ریختن برای امام حسین(ع) یعنی ریشه ایمان در دل فرد خشک نشده و میتواند به آخرت و شفاعت امام حسین(ع) امیدوار باشد.

آیت الله دژکام با تاکید براینکه در ایام محرم باید ما جلوه های ایمان را از خودمان بروز دهیم به نکاتی که باید در این ایام مد نظر داشت و آنها را انجام داد اشاره و اضافه کرد: اولین موضوع در مورد جلوه شهر است، شیراز شهریست که در اسلام و به محبت اهل بیت(ع) بنا شده، هر کس که محبت اهل بیت و عشق حسین (ع) را ندارد اهل شیراز نیست.

امام جمعه شیراز گفت: از روزی که خاندان آل بویه در شیراز بوده اند تاکنون میدان، میدان عشق و محبت اهل بیت بوده است و خواهد ماند.

وی با تاکید بر اینکه جلوه اهل بیت در این شهر باشد، اعطای عنوان حرم سوم اهل بیت به شیراز توسط مقام معظم رهبری، گفت: این جلوه را باید افزایش دهیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه فاصله شرق تا غرب شیراز باید جلوه عشق امام حسین(ع) مشهود باشد، گفت: وظیفه شهرداری، مردم و همه مدیران و دستگاه های دولتی است، اینکه یک سازمان و اداره دریغ کند از نصب یک پرچم یعنی مدیر آن نمیداند که در کجا مدیریت می کند.

او با اشاره به اینکه مردم معطل گفتن ما نمی مانند و کار خود را شروع کرده و پاتوقها را برپا کرده اند، گفت: بعضی اداره ها بودجه فرهنگی دارند اما فکر می کنند فرهنگ غیر از علی و عشق علی و خاندان علی(ع) است، لذا بودجه را در جای دیگری هزینه میکنند.

آیت الله حسینی بوشهری: همه قوا باید در مبارزه با مفاسد مشارکت داشته باشند

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت الله سید حسینی بوشهری امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، عنوان کرد: اجرای عدالت اجتماعی در جامعه دینی از مصادیق بارز معروف است، یعنی کارگزاران نظام اسلامی و مردم باید به سهم خود در جهت اجرای عدالت اجتماعی تلاش کنند و این همان معروف است.

وی افزود: دو مانع می‌تواند جلوی راه اجرای عدالت اجتماعی باشد که اولین مانع به مسئولین برمی‌گردد و مانع دوم به مردم مربوط می‌شود؛ اولین مانع در اجرای عدالت اجتماعی، تحمل نداشتن مسئولین برای شنیدن حرف حق است، عامل دوم این است که مسئولین خود را برتر از دیگران بپندارند؛ و عامل سوم، غفلت از رسیدگی به امور مردم است، مسئولانی که مردم را فراموش کنند، نباید انتظار عدالت اجتماعی در آن جامعه داشت، ظن و گمان و هواهای نفسی مسئولان از موانع دیگر اجرای عدالت اجتماعی است.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: مقام معظم رهبری به دولت فرمودند که برای کارکردن، دوسال زمان کمی نیست و باید کار کنند و به مردم گزارش دهند؛ مقام معظم رهبری بر اولویت بندی کارها و عدم حاشیه سازی تاکید کردند، مردم نیاز به آرامش دارند تا بتوانند با دشمنان بجنگند و نیاز است که از هرگونه حاشیه سازی بپرهیزیم.

وی افزود: تنها یک قوه نمی‌تواند با فسادهای اجتماعی مقابله کنند و باید تمام قوا در این امر مشارکت کنند تا شاهد ریشه کن شدن مفاسد اقتصادی باشیم، اگر یک بخش با مفاسد برخورد کند و یک بخش دیگر اعتراض کند، کار پیش نمی‌رود.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: در مدت کوتاهی که دستگاه قضایی تلاش جدی برای مبارزه با فساد شروع کرده است، مردم به انقلاب اسلامی و آینده آن امیدوار شدند و این مسیر باید ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: ما تجربه خوبی از دوسال مذاکره نداریم و دشمنان به دنبال فریب و مکر هستند و ما باید گامی که در راستای کاهش تعهدات برجامی برداشته‌ایم، ادامه دهیم؛ ما مخالف مذاکره با افراد صاحب منطق نیستیم ولی نمی‌توانیم قبول کنیم که با افراد بی منطق و بدعهد مذاکره کنیم.

امام جمعه موقت یزد: محرم فرصت مناسبی برای احیای فرهنگ امر به معروف است

به گزارش ایسنا، حجت السلام سیدمحمدجواد آیت‌الهی امام جمعه موقت یزد در خطبه‌های این هفته هشتم شهریورماه نماز جمعه یزد، ضمن گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: مردم یزد از تمام مسئولان و دست‌اندرکاران دولتی و اجرایی استان و کشور درخواست دارند که منویات مقام معظم رهبری را در مقام عمل اجرایی کنند.

وی توجه به مسائل اقتصادی و فرهنگی را دو دغدغه جدی مقام معظم رهبری و مراجع تقلید دانست و افزود: تمام دست‌اندرکاران نظام در قبال چالش‌های فرهنگی و اقتصادی موجود مسئول هستند.

امام جمعه موقت یزد با بیان این‌که در نظام اسلامی ایران به عنوان نظامی دینی و ارزشی نباید گناه علنی شود، گفت: مسئولان بدانند واقعا حق مردم ایران نیست که این همه مشکل اقتصادی و فرهنگی داشته باشند.

آیت‌الهی در ادامه با اشاره به انتصاب مدیرکل جدید سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد، تصریح کرد: امیدواریم با این انتصاب شایسته اوضاع فرهنگی دارالعباده بهتر از پیش باشد.

این مسئول توجه به دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: ماه محرم فرصت مناسبی برای احیای دو فریضه الهی بین اقشار مختلف جامعه است.

وی تحقق و نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر را محور و شعار عاشورا دانست و بیان و تأکید کرد: مردم و مسئولان باید بیش از پیش ترویج این دو مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

ادامه دارد...


 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۶۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۲هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی به دهیاری‌ها

 

محمد اسکندری  با تاکید بر اهمیت روستا‌ها افزود:دولت سعی می‌کند به قتصاد روستا‌ها توجه داشته باشد و روستا‌ها از اول در خط مقدم تولید هستند.

وی با اشاره به سند تحول شورا‌ها عنوان کرد:روستا‌ها باید به ماهیت قبلی شان برگردند و تمام فعل و انفعالات همه باید منجر به این شود که روستا هویت خود را حفظ کند.
مدیرکل امور روستایی استانداری با تاکید بر تشکیل اتاق اتاق وضعیت روستا‌ها افزود:باید برآورد دقیقی از ظرفیت‌ها و آسیب‌های روستا در اتاق وضعیت موجود باشد تا تصمیمات و طرح‌ها بر اساس آنها اجرایی شود.

فرماندار شهرستان شبستر نیز گفت:شورا‌ها نماد مردم‌سالاری دینی و تجلی مشارکت آگاهانه مردم در عرصه‌های مختلف تصمیم‌گیری و مدیریت کشور هستند و باید در جهت حل مشکلات مردم قدم بردارند.

محمد مطهری  افزود: فرمان تاریخی امام (ره) و تشکیل شورا‌های اسلامی نقطه عطف مشارکت مردم در اداره امور جامعه و نمادی از وحدت و همراهی آنان در آبادانی شهری و روستایی است.

وی شورا‌های اسلامی شهر و روستا را حلقه ارتباطی مردم و دولت دانست و افزود: شورا‌های اسلامی شهر و روستا به واسطه تعامل و ارتباط تنگاتنگی که با مردم دارند در مواجهه با مردم و مشکلات و مسائل آنان در کمال احترام و رفعت برخورد نمایند.

وی با اشاره به شعار سال اظهار داشت: شورا‌ها و اهالی روستا‌ها در نقش اساسی در تحقق شعار سال و جهش تولید در روستا‌ها دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • عشق جوانان به ائمه اطهار (ع) وصف ناپذیر است
  • شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف ملی است
  • واریز ۲هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی به دهیاری‌ها
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی