Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:26:39 GMT

جنگ روانی و حیله مهمترین حربه دشمن است

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۶۴۳۷

جنگ روانی و حیله مهمترین حربه دشمن است

حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: انقلاب ما با بصیرت مردم ایجاد شد و چهل سال با همین بصیرت به راه خود ادامه داد و در گام دوم انقلاب اسلامی به بصیرت بیشتری نیاز داریم.

وی اظهار داشت: هر جامعه‌ای از پنج عنصر تشکیل شده است که باید این عناصر به درستی شناخته و ارزیابی شود، اگر لازم است اصلاح و تغییر داده شود و هر گونه اختلال در مسیر تکامل مادی و معنوی کشور نتیجه اشکال به همه این عناصر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت بیرجند گفت: باید با علم، عقل، عدل و انصاف ببینیم از این عناصر در کدام بخش قوی هستیم و در چه بخشی ضعف داریم.

وی نخستین عنصر یک کشور برای تعالی مادی و معنوی را فرهنگ برشمرد و گفت: فرهنگ مجموعه اعتقادات، اخلاقیات و گزاره‌های مورد قبول یک ملت است اما آنچه عمل می‌شود ممکن است متفاوت باشد.

حجت الاسلام مختاری افزود: در بخش فرهنگ دارای فرهنگی فاخر، غنی و افتخارآمیز هستیم و فرهنگ ما فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) است که فرهنگ ایثار، عدالت، قناعت و خوبی‌هاست و این فرهنگ امام حسین (ع) را در برابر ظلم و جور و استکبار قرار داد و حماسه عاشورا را می‌آفریند و از جان خود و خانواده و اصحابش می‌گذرد برای اینکه معارف دین تا روز قیامت زنده باشد.

وی اظهار داشت: فرهنگ اسلامی سال‌ها محجور بود و حاکمان ستمگر این فرهنگ را کنار زده بودند اما با همت مردم به رهبری امام خمینی (ره) نخستین گام به سوی تمدن اسلامی که برپایی نظام اسلامی بود، برداشته شد.

وی یادآور شد: فرهنگ ایمانی و قرآنی یک نیاز و ضرورت بی‌بدیل است و هیچ چیز جای دین را در زندگی انسان نمی‌گیرد لذا دشمن امروز روی نقطه قوت ما دست گذاشته اما بداند که آرزوی نابودی اسلام را به گور می‌برد و ما تا پای جان از اسلام و انقلاب دفاع می‌کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: نظام دومین عنصر یک کشور و قانون اساسی است که ما از نظر قانون اساسی هیچ ضعفی نداریم و مایه افتخار ماست اما ممکن است اشکالات کوچکی هم داشته باشد که باید اصلاح  و بازنگری شود اما اصل این انقلاب اسلامی است و ما به این اصول اساسی پایبندیم.

وی گفت: ایران امروز با کشور چهل سال پیش قابل مقایسه نیست چون امروز انقلاب خود را صادر کردیم و از یمن، سوریه، عراق و بحرین یک جبهه هستیم اما نباید اجازه دهیم دشمن با تحریم و فشار این فرهنگ را از ما بگیرد.

وی افزود: مردم، مسئولان و قوانین موضوعه توسط مسئولان از دیگر عناصر تشکیل دهنده جامعه است و نظام ما بهترین است اما جامعه ما کاملا اسلامی نیست و همه مسئولان ما هم صد درصد انقلابی فکر نمی‌کنند.

مختاری اظهار داشت: الان در همین دولت مسئولان کوشا و جدی داریم اما باید فضای غالب مسئولان متعهد و متخصص باشند که هنوز شکل نگرفته است.

وی هشتم شهریور سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر به دست منافقان در حادثه دلخراش انفجار دفتر نخست وزیری و هفته دولت را گرامی داشت و گفت: یکشنبه آینده آغاز ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر است که باید از فرصت محرم  و صفر برای بصیرت‌افزایی استفاده کنیم.

خطیب جمعه بیرجند در بخش دیگری از سخنانش گفت: مسئولان به فکر جوانان باشند و به فضای مجازی توجه کنند این فضا مکان فسخ و فجور است که باید مدیریت شود.

وی افزود: پذیرفته نیست که گفته شود ما نمی‌خواهیم به زور مردم را به بهشت ببریم، خداوند هم چنین چیزی از پیامبران نخواسته اما وقتی به نام اسلام، جامعه اسلامی را در اختیار گرفتیم باید راه دینداری را آماده و موانع سر راه دینداری را رفع کنیم.

۷۵۵۹*۳۰۲۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی هفته دولت نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۶۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: هدایت اعتبارات و تسهیلات بانکی و حمایت مورد نیاز از صنایع تبدیلی توسط مسئولین زمینه مشارکت بیشتر مردم در عرصه رونق تولید را فراهم می‌کند.

وی در ادامه افزود: دشمن با توهم دلسرد نمودن مردم از انقلاب اسلامی تحریم‌های گسترده و ناعادلانه‌ای را وضع و برنامه‌ریزی می‌کند.

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: دشمن درصدد ایجاد نارضایتی در میان مردم به واسطه مسائل معیشتی است.

امام جمعه بجنورد خاطر نشان کرد: تولید محصولات و خدمات مختلف که کشور را از بیگانه بی‌نیاز می‌کند، عبادت مسلم است.

حجت‌الاسلام نوری بیان کرد: کارگران و کارفرمایان سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند.

امام جمعه بجنورد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مهمان‌نواز، نماینده فقید مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان تصریح کرد: بیش از ۳۰ سال امامت جمعه شهرستان بجنورد و تلاش‌های مضاعف برای پیشرفت استان چهره یک روحانی مجاهد و مردمی را وی در اذهان مردم ایجاد نموده است.

کد خبر 6089056

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • جانشین فرمانده سپاه: دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد