Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:15:41 GMT

مسئولان با مدیریت جهادی گرانی را مهار کنند

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۶۶۵۹

مسئولان با مدیریت جهادی گرانی را مهار کنند

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه ساری افزود: مردم به خاطر گرانی های بی حد و حساب و بیکاری در رنج و عذابند و مسئولان وظیفه دارند تا برای حل این مشکل بزگ اقدام کنند.
وی از مردم به عنوان ولی نعمتان مسئولان یاد و تاکید کرد: کار گزاران نباید فراموش کنند که مسند و منصبشان را از این مردم دارند و به شکرانه این نعمت همواره باید در خدمت شهروندان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خطیب جمعه ساری ضمن تبریک هفته دولت گفت: تمام دولت ها در عرض ۴۰ سال اخیر خدمات شایان توجههی کردند و دولت فعلی که ۲ سال از عمرش باقی مانده باید از حواشی پرهیز کرده و همانند گذشته در خدمت مردم باشد.
او تلاش در مقوله فرهنگ را به موازات اقتصاد ضروری دانست و افزود: ای بسا که در برخی از موارد مشکلات اقتصادیمان به دلیل غفلت از امور فرهنگی بوده است.
قاسمی گفت: تلاش در امور فرهنگی و اقتصادی نیازمند عزم ملی است که در این راستا مردم و مسئولان باید با همکاری و همدلی در این عرصه ورود کنند.
وی تبیین ابعاد زندگی ایرانی - اسلامی، تقویت فرهنگ قرآنی و مقابله با هرگونه ناهنجاری ها را از مصادیق فعالیت فرهنگی دانست و افزود: برای موفقیت در این امور همواره باید از رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب بهره ببریم.
او با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم و صفر، امر به معروف و نهی از منکر را بزرگترین هدف قیام خونین امام حسین (ع) دانست و گفت: این امام همام با شهادت خود و اسارت خانواده اش درس آزادگی و پرهیز از منکرات را به امتش داده است.
خطیب جمعه ساری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما تقریبا تعطیل شده، افزود: خطبا، مداحان و روحانیون باید اهداف عاشورا را بدرستی برای مردم تببین کنند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی بر اساس فرهنگ عاشورایی تشکیل شده و هرگز با جنایتکارانی مثل آمریکا و همپیمانانش دست دوستی نمی دهد.
قاسمی گفت: مردم نیز بدانند که آمریکا به دنبال دوست و دوستی نیست بلکه خواهان خدمتگزارانی است تا در مقابل زیاده خواهی هایش سر تعظیم فرود آورد.
۹۹۱۹/۱۶۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری مازندران نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۶۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، نشست ویدئو کنفرانسی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در استان ها با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین احمدی رئیس این کمیته و مسئولان کمیته فرهنگی در استان ها امروز سه شنبه(11 اردیبهشت) در تهران برگزار شد.

در این نشست که با محوریت سیاست ها و برنامه های فرهنگی اربعین 1403 و آخرین تحولات در خصوص مراسم پیاده روی اربعین برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین نواب در سخنانی بر لزوم تثبیت معارف دین در اربعین تاکید کرد و بهره گیری از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب را در برنامه ریزی های آینده ضروری خواند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت شور و شوق مردم برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی را گسنرده و وصف ناشدنی توصیف و تصریح کرد: این شور و هیجان باید با معنویت و معارف دینی کامل گردد تا نشاط و لذت همراهی در این مراسم عظیم همچنان در میان مشتاقان حفظ و تقویت شود.

وی در ادامه به تشریح دلایل حضور افراد با دیدگاههای مختلف در مراسم اربعین پرداخت و درعین حال تصریح کرد: این همایش عظیم بایستی درجهت خالص سازی انگیزه ها پیش برود و کلاس درسی برای اربعینی ها باشد.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: شماری از افرادی که در اربعین حضور می یابند در طول سال به این اندازه وقت برای شرکت در اجتماعات دینی نمی گذارند و این بهترین فرصت است که آنها با معارف و مسایل دینی آشنا شوند و در راستای اهداف آمام حسین(ع) محتواهایی که برای اربعین و اربعینیان مفید است به آنها منتقل شود. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به محورهای هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و برخی از آنها از جمله اخلاق و معنویت ، عدالت و مبارزه با فساد ، استقلال و آزادی ، عزت ملی و سبک زندگی را از محورهایی دانست که می تواند در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های آینده اربعین مورد توجه قرار گیرد. 

وی افزود: بعنوان خادم فرهنگی اربعین پیشنهاد می کنیم هر یک از این محورها در یک سال در اولویت فعالیت های ستاد مرکزی اربعین قرار گیرد و برجسته شود.

وی خطاب به حاضران گفت: شما بعنوان پرچمدار فعالیت های فرهنگی اربعین در سراسر کشور خدمت و فعالانه در این عرصه ها تلاش نمایید ، امام حسین(ع) هم افرادی را که دراین مسیر گام بر می دارند در دنیا دستشان را می گیرد و در آخرت هم مورد توجه سیدالشهداء و فرزندانش خواهد بود.

بر پایه این گزارش، دراین جلسه، حجت السلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین گزارشی از برنامه ها و سیاست های فرهنگی اربعین 1403 ارائه کرد و افزود: پیشنهادها و توصیه های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در برنامه ریزی ها مورد توجه و استفاده قرار خواهد گرفت.

درپایان این جلسه ، آخرین اقدامات ، برنامه ها و سیاست های فرهنگی اربعین پیش رو ارائه و بحث و بررسی شد و حاضران نقطه نظرات و دیدگاه خود را در خصوص نکات مطرح شده بیان کردند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند