Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@04:31:49 GMT

راه‌اندازی عمره مفرده به صورت محدود

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۶۷۴۵

راه‌اندازی عمره مفرده به صورت محدود

به گزارش جهان نيوز، ایران پس از به جریان افتادن این پرونده قضایی و محکوم شدن آن ماموران، از دو سال پیش برقراری دوباره عمره را مشروط به تامین امنیت و حفظ عزت زائران ایرانی، مطرح کرده است. به گفته مقامات حج کشورمان، برآورده کردن این خواسته در شرایطی که دفاتر نمایندگی سیاسی و کنسولگری ایران در عربستان تعطیل شده، دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر حج عربستان در آخرین دیدار با رییس سازمان حج و زیارت که در روز چهارشنبه (۶شهریورماه) انجام شد، گفته بود: ما برای راه‌اندازی عمره آمادگی کامل داریم و می‌توانیم در اسرع وقت آن را اجرایی و عملیاتی کنیم.

علی‌رضا رشیدیان - رییس سازمان حج و زیارت - نیز سه راهکار برای برقراری عمره پیشنهاد کرده بود: یکی از آن‌ها افتتاح کنسولگری مستقل ، دیگری پیگیری مباحث از طریق دفتر حافظ منافع و سومین راهکار هم اتخاذ شیوه‌ای است که در موسم حج امسال اجرایی شد و در جریان آن هیات کنسولی ایران در عربستان حضور یافت.

او گفته بود: هیات کنسولی ایران می‌تواند در موسم عمره در عربستان حضور داشته باشد و در صورت لزوم به حل مشکلات کنسولی عمره‌گزاران بپردازد که در این خصوص باید میان وزارت امور خارجه ایران و عربستان هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

وزیر حج عربستان نیز با استقبال از سومین پیشنهاد ایران گفته بود: هیاتی از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به عنوان هیات کنسولی می‌تواند در موسم عمره در عربستان حضور داشته باشد و در صورت لزوم به حل مشکلات کنسولی عمره‌گزاران بپردازد که در این خصوص باید میان وزارت امور خارجه ایران و عربستان هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

اینک براساس خبری که پایگاه اطلاع رسانی حج منتشر کرده است، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب - سرپرست حجاج ایرانی - در دیدار جمعی از روحانیون استان‌های آذربایجان غربی و شرقی از راه اندازی عمره مفرده به صورت محدود خبر داده است.

او بدون آنکه به جزئیات تصمیم ایران و توافق با عربستان درباره عمره اشاره کند، درباره برقراری عمره برای ایرانی‌ها به شکل «محدود» توضیح داد: دلیل این محدویت فراهم نبودن زیرساخت‌های ارتباطی بین دو کشور ایران و عربستان است که امیدواریم این مشکل در آینده نزدیک برطرف شود و شاهد حضور زائران بیشتری در سرزمین وحی باشیم .   منبع:ایسنا کپی متن خبر برچسب ها: حج عمره حجاج مکه

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: حج عمره حجاج مکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۶۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود


به گزارش تابناک از ایسنا، علیرضا عنایتی سفیر ایران در ریاض ضمن ابراز خرسندی از سفر اولین کاروان عمره‌گذاران ایرانی به عربستان گفت: امیدوارم آمار زائران ایرانی برای انجام حج عمره به بیش از ۷۰۰ هزار نفر در سال برسد، همانگونه که قبل از قطع روابط به این آمار رسیده بودیم.

وی با ابراز خرسندی از ورود عمره گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

سفیر ایران با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به لطف الهی و با تلاش های مستمر نهادهای ذیربط  این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی ایران هفته آینده برای مشارکت در نشست‌های ۲۰۲۴ بانک توسعه اسلامی به ریاض می‌رود و جشن ۵۰ سالگی تاسیس این بانک نیز برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اولین کاروان حج عمره مفرده از استان سمنان راهی سرزمین وحی شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • اعزام ۸۵ نفر از استان همدان به سرزمین وحی
  • اعزام کاروان ۸۵ نفره از استان همدان به سرزمین وحی