Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرچند تنگناهای اقتصادی‌ کشور در سال‌های اخیر زندگی مردم، توسعه و پیشرفت‌ کشور را تحت تاثیر قرار داده و از شتاب آن تا حدودی کاسته، اما این شرایط باعث نشده تا مردم ایران از تلاش برای توسعه این سرزمین دست بردارند، تحولات سال‌های اخیر با وجود شرایط سخت ایجاد شده، مبین اعتقاد ملت و دولت به مسیری است که در آن قدم گذاشته و حرکت خود را با تمامی موانع در این راه ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان یزد با مردمانی سخت کوش و متدین، ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، هنری و... دارد که بخش قابل توجهی از این ظرفیت‌ها که در سال‌های گذشته مغفول مانده بود در طول چند سال اخیر به منصه ظهور رسیده است.

بخش قابل توجهی از اعتبارات اختصاص یافته با تمامی محدودیت‌هایی که برای دولت در این زمینه وجود داشته،محقق شده و به آثار عملکرد دولت را می‌توان در جای جای این خطه کویری مشاهده کرد.

بهره‌برداری از ۷۲۰ طرح در هفته دولت در استان یزد

امسال در هفته دولت، ۷۲۰ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان یزد به بهره‌برداری رسید که بخش قابل توجهی از این طرح‌ها در حوزه های زیرساختی بوده و آثار آن در بخش‌های دیگر نیز ظهور می یابد، این طرح‌ها در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی، عمرانی، گردشگری و کشاورزی است و برای ۲ هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

توسعه فرهنگی استان یزد در دولت تدبیر و امید

در ۱۸ تیر ۱۳۹۶، ۲۰۰ هکتار از عرصه بافت تاریخی شهر یزد در چهل و یکمین نشست کمیته میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در کراکوف لهستان در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید؛ موضوعی که فرهنگ و تمدن مردمان این دیار را بیش از پیش در جهان نمایان کرد و افتخاری ماندگار برای این خطه شد.

همچنین شهر میراث جهانی یزد در سال گذشته بعنوان پایتخت کتاب ایران معرفی گردید که این هم یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان محسوب میشود.

شهر میبد هم در شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهر جهانی زیلو معرفی شد.

اقدامات دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی

کشاورزی در مناطق کویری مانند استان یزد، علاوه بر نقش معیشتی و اقتصادی، به ۲ دلیل از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است؛ از یک طرف عامل اساسی استمرار حیات بشمار می رود به طوری که از بین رفتن آن، خصوصاً در روستاها، هسته‌های مقاومت در برابر گسترش کویر را نابود کرده و به تدریج استمرار حیات را در منطقه به مخاطره می اندازد و از طرف دیگر افزایش بی‌رویه و بدون برنامه ریزی آن افت شدید منابع آبی را به همراه دارد و حیات منطقه را تهدید می‌کند.

بر اساس آمار حدود ۴۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیونی استان یزد در بخش کشاورزی فعالیت می کنند و با وجود مشکل بی‌آبی اما با همت مردمان سخت کوش این دیار در بسیار محصولات کشاورزی سرآمد کشور است.

در دولت تدبیر و امید بخش کشاورزی استان یزد با وجود کم آبی، با تحولات قابل توجهی مواجه شده است، در بخش زراعت و باغبانی، در ۶ ساله اخیر رشد ۳۹درصدی در تولیدات باغی و ۴۲ درصدی در تولید محصولات زراعی در حالی حاصل شده که توسعه کمی اراضی زراعی متوقف و حتی سیر نزولی نیز به خود گرفته که مبین افزایش چشمگیر بهره‌وری از منابع محدود موجود در این بخش است.

از مهمترین برنامه‌های دولت در بخش کشاورزی استان یزد می‌توان از کاهش سطح زیرکشت محصولات زراعی پرآبخواه و جایگزینی آن با محصولات کم آبخواه و محصولات باغی و گلخانه ای نام برد.

سرمایه گذاری یکهزار و ۴۶۰ میلیارد ریالی در مکانیزاسیون ادوات کشاورزی و جایگزینی ماشین آلات فرسوده طی ۶ سال اخیر علاوه بر اینکه زمینه اشتغال یکهزار و ۴۶۳ نفر را فراهم کرده و سبب کاهش میزان مصرف سوخت در ماشین آلاتاین بخش شده است.

همچنین در اجرای سیستم نوین آبیاری در بخش کشاوری  فعالیت‌های انجام شده طی ۶ سال اخیر منجر به صرفه جویی  ۵۵ میلیون متر مکعبی آب کشاورزی و افزایش راندمان آبیاری به میزان ۹ درصد شده به طوری که راندمان آبیاری در این استان از ۳۹ درصد به ۴۸ درصد افزایش یافته است.

توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی

حجم سرمایه گذاری انجام شده در زیر بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی طی ۶ سال اخیر بالغ بر چهار هزار و ۲۴۷ میلیارد ریال بوده که این حجم از سرمایه گذاری علاوه بر اینکه ظرفیت تولید را ۶۱۳هزار تن افزایش داده، زمینه اشتغال دائم سه هزار و ۴۴۲ نفر را نیز بطور فراهم کرده و باعث افزایش ۱۳۸ درصدی ظرفیت واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی شده است.

ارزش افزوده و نرخ رشد بخش کشاورزی در اقتصاد کلان استان

سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور در سال ۹۴ بیانگر افزایش ارزش افزوده بخش کشاورزی استان نسبت به کشور می باشد، بطوریکه در سال ۱۳۹۱ حدود ۲.۲ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور به استان یزد اختصاص داشته که این سهم در سال ۱۳۹۴ نیز ۲.۲ درصد بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند ارزش ناخالص تولیدات کشاورزی استان در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۹۲ هزار میلیارد ریال برآورد شده که بیشترین مقدار آن مربوط به بخش باغبانی با  ۴۴ هزار میلیارد ریال و بعد از آن دام و طیور با ۳۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال  و کمترین بخش شیلات با  ۲۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در دولت تدبیر و امید

 بررسی روند سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان در سال‌های ۹۱ تا ۹۷ نشان می دهد که سرمایه گذاری در این بخش از یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۱ به چهار هزار و ۳۶۹  میلیارد ریال در سال ۹۷ رسیده است که نشان از رشد ۲۳۶ درصدی سرمایه گذاری در این بخش حکایت دارد و موید این مطلب می باشد که سرمایه گذاری در این بخش بطور متوسط سالانه از رشدی معادل ۳۹ درصد برخوردار بوده است.

لایروبی و مرمت یکهزار و ۱۴۶ رشته قنات بطول ۱۷۱ کیلومتر و پرداخت تسهیلات بانکی به ۶ هزار و ۶۵۸ طرح کشاورزی با اشتغالزایی  ۱۵ هزار و  ۴۰۰ نفر، افزایش ۴۶ درصدی تولید محصولات گلخانه ای و افزایش ۵۰ درصدی تولیدات دامی از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی در این مدت بوده است. 


شتاب توسعه در بخش صنعت استان  

در دولت تدبیر و امید بیش از یک هزار و ۴۰۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی جدید در استان یزد صادر شده و بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری اسمی برای سه هزار و ۲۶۲ پروانه با اشتغال اسمی بیش از یکصد هزار نفر صادر شده است.

در پنج ماهه ابتدای سال ۹۸  صدور پروانه صنعتی در استان یزد نزدیک به ۱۱ درصد رشد داشته‌ و به چهارمین استان توسعه یافته صنعتی کشور تبدیل شده، استان یزد با وجود اینکه ۱.۳ درصد جمعیت کشور را دارد ولی ۴.۴ درصد صنعت و تولیدات صنعتی کشور را به خود اختصاص داده که سه برابر بیشتر از جمعیت آن است.

از افتخارات دیگر دولت تدبیر و امید فعال سازی کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید است که ۸۶ کارگروه اصلی، ۱۱۱ کمیته تخصصی، یک هزار و ۲۸۶ جلسه کارشناسی با چهار هزار و ۳۸ مصوبه برای سه هزار و ۹۹۶ پرونده را به دنبال داشته و در ارائه تسهیلات بانکی با آمار ۸۲ درصدی استان پیشتاز در کشور بوده است.

اقدامات دولت در بخش آب و فاضلاب روستایی 

تعداد طرح‌های آب و فاضلاب روستایی استان یزد از سال ۹۲ تا ۹۸ ، ۵۱۸ پروژه با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۶۷۸ میلیارد ریال اعلام شد، همچنین میزان توسعه خط انتقال و شبکه توزیع در این استان ۲ هزار و ۱۸۸ کیلومتر ، اصلاح مرمت شبکه‌های آبرسانی ۵۳۹ کیلومتر و توسعه مخازن ذخیره آب روستایی ۱۶ هزار ۸۲۸ متر مکعب در همین مدت بوده است.

در دولت یازدهم و دوازدهم ۳۰ مجتمع آبرسانی در استان یزد ساخته شده و به ۱۳ روستای فاقد آب شرب بهداشتی، آبرسانی و ۲۱ هزار و ۸۴۱ فقره انشعاب آب به متقاضیان واگذار شده است.

در مجموع ۵۸.۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان یزد از آب آشامیدنی بهداشتی و پایدار برخوردار هستند که ۱۲.۱ درصد این میزان مربوط به دوره دولت و تدبیر و امید است.

فعالیتهای شاخص در حوزه برق 

 خدمت رسانی به بیش از ۶۸۱ هزار مشترک در سطح استان ، کسب رتبه نخست کاهش خاموشی در کشور با میزان ۶۸ دقیقه در سال به ازای هر مشترک، کسب رتبه نخست کاهش تلفات برق در کشور با میزان ۶.۱۳ درصد از فعالیت دولت تدبیر و امید در این حوزه از انرژی بوده است.

 برخورداری ۹۹.۷ درصد جمعیت روستاهای استان از نعمت برق و برقدار بودن ۹۶.۵ درصد از چاه‌های کشاورزی استان از دیگر شاخص های قابل توجه استان یزد در حوزه انرژی الکتریکی است.

 خدمات دولت در بخش بهداشت و درمانی 

طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت مشتمل بر ۱۵ برنامه اجرایی و ۱۰ برنامه پشتیبان از سال ۱۳۹۳ در کشور آغاز شد.تا قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان یزد  در مجموع ۱۹ پروژه بهداشتی، نوسازی و به بهره برداری رسید و در برنامه تحول نظام سلامت با توجه به تفاهم انجام شده، بهبود استاندارد  ۱۲۳ پروژه بهداشتی در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۵۱ پروژه افتتاح و ۱۸ پروژه دارای پیشرفت بالای ۷۰درصد است.

 با اجرای طرح تحول نظام سلامت ایجاد پرونده الکترونیک سلامت در حوزه بهداشت، برای تمام جمعیت زیرپوشش در دستور کار قرار گرفت و از سال ۱۳۹۵ با معرفی سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) ، پرونده الکترونیک سلامت برای افراد تشکیل شد و  هم اکنون از جمعیت یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۵۵۱ نفری استان یزد، ۹۸۷ هزار و ۵۰۶نفر  که معادل ۸۵.۱ درصد آن است حداقل یکبار مراقبت‌های اولیه سلامت را به صورت الکترونیک دریافت کرده اند.

افزایش تسهیلات مسکن روستایی در دولت تدبیر و امید

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای نوسازی، بهسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی گام‌های موثری برداشته و در این راستا در سال‌های اخیر اقدامات موثری برای بهبود شرایط روستاها از جمله افزایش وام‌های نوسازی و بهسازی داشته است.

با تصمیم جدید دولت تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی از ۲۵ میلیون تومان در سال گذشته به ۴۰ میلیون تومان در سال جاری افزایش یافته و با توجه به اهمیت مقاوم‌سازی منازل روستایی در برابر حوادث طبیعی ، دولت تسهیلاتی بصورت قرض الحسنه و بازپرداخت ۱۵ ساله در اختیار روستاییان قرار داده تا روستاییان از این فرصت برای مقاوم‌سازی منازل خود در برابر حوادث طبیعی بهره ببرند.

یکی از مهمترین و در واقع نخستین فعالیت‌های عمرانی بنیاد مسکن در استان اجرای طرح هادی روستایی است در طول ۴۰ سال گذشته ۲۶۲ طرح هادی روستایی در این استان اجرا شده که ۷۵ طرح آن با ۶۲ میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۷ بوده است.

دستاوردهای دولت در بخش منابع طبیعی 

آبخیزداری و آبخوان‌داری از راهکارهای مفید برای حفاظت از آب و خاک به شمار می‌رود، در سال گذشته ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با تاکید رهبری برای انجام فعالیت‌های آبخیزداری در کشور اختصاص یافت که سهم استان یزد از این میزان معادل ۱۵۹ میلیارد ریال بود که در سال ۹۸ به ۲۷۰ میلیارد ریال افزایش یافته است .

اجرای عملیات بذر پاشی، بذر کاری و کپه کاری ۲ هزار و ۵۰ هکتار از مراتع با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال ، ساخت آب انبار و آبشخور در مراتع ۱۵ مورد با اعتبار ۲۰۰ میلیون ریال ، بهسازی و تیغ ­زنی راه‌های بین مراتع ۲ هزار کیلومتر  با اعتبار ۱.۳ میلیارد ریال، تامین آب شرب دام ۶۳۰ متر مکعب با اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال ، اجرای عملیات حدنگاری و کاداستر اراضی ۸۲۰ هزار  هکتار با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال از دیگر اقداماتی است که در حوزه منابع طبیعی استان در دولت تدبیر و امید در سال گذشته انجام شد.

اجرای کمربند حفاظتی ۸ کیلومتر با اعتبار یک میلیارد ریال ، مبارزه با آفات نباتی در مراتع ۸۰ هکتار با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال ، مراقبت و نگهداری از فضای سبز و جنگلکاری‌های سنواتی ۶۵۰ هکتار با اعتبار ۷.۹ میلیارد ریال، توسعه جنگل با بذر و نهال ۲۰۰ هکتار با اعتبار چهار میلیارد ریال ، تولید و توزیع  نهال  ۳۰۰ هزار اصله ، آبیاری و مراقبت از کشت­های سنواتی در  اراضی بیابانی ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار با اعتبار ۳.۶ ، شناسایی متصرفین اراضی ملی و معرفی آنها به مراجع قضایی ۴۷۲ فقره و خلع ید از  ۴۵۲ هکتار اراضی ملی به ارزش ریالی ۴۵۲ میلیارد ریال از دیگر اقدامات مهم در این بخش بوده است.

اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه ورزش

تعداد باشگاه های ورزشی در ابتدای دولت نهم در استان یزد فقط ۱۸۰ مورد بوده که اکنون به ۵۸۰ مورد رسیده، همچنین تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان نیز در ابتدای این دولت ۳۰ هزار نفر بوده که هم اکنون به ۷۵ هزار ورزشکار رسیده است.

همچنین حضور ورزشکاران یزدی در مسابقات آسیایی از سه نفر به ۱۰ نفر و بازیکنان دعوت شده به تیم ملی هم از ۵۰ نفر به ۲۰۰ نفر افزایش یافته است که مبین ارتقاء سطح ورزشکاران استان در این دوره است.

قبل از دولت یازدهم هیچ خانه ورزشی روستایی در استان یزد وجود نداشت که تاکنون ۷۰ باب ایجاد شده و تا پایان امسال به ۱۴۰ باب می رسد.

توسعه شبکه گاز در استان یزد

در بخش شبکه‌گذاری گاز تا قبل از دولت تدبیر و امید ۵ هزار و ۹۳۹ کیلومتر شبکه‌گذاری در استان انجام شده بود و این در حالیست که در دولت یازدهم ۲ هزار و ۲۳۸ کیلومتر و در ۲ ساله دولت دوازدهم یکهزار و ۲۳۰ کیلومتر شبکه گذاری انجام شده است.

همچنین تا قبل از دولت تدبیر و امید ۱۷۵ هزار و ۷۸۲ انشعاب در استان نصب شده بود که این رقم در دولت یازدهم و ۲ ساله دولت دوازدهم به ترتیب ۴۶ هزار و ۸۷۵ و ۲۰ هزار و ۶۱۸ مشترک جدید اعلام شده است.

تا قبل از دولت تدبیر و امید فقط ۱۶۶ روستا از گاز بهره‌مند بودند و این در حالیست که در عملکرد ۶ ساله دولت ۳۳۸ روستا از نعمت گاز برخوردار شدند.

همچنین در ۶ ساله دولت تدبیر و امید حدود سه هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی، یکهزار و ۷۰۰ گلخانه و ۲۳۹ کوره به شبکه گاز متصل شده است.

دستاورد دولت در حوزه مخابرات

افزایش دایری تلفن ثابت در استان یزد به میزان ۵۰ هزار و ۷۶۶ شماره ، افزایش ۵۰۸ هزار و ۱۸۰ مشترک تلفن همراه و افزایش ۳۲ درصدی ضریب نفوذ تلفن همراه از افتخارات دولت تدبیر و امید در دولت یازدهم و دوازدهم در این استان است.

افزایش یکهزار و ۲۰۸ تکنولوژی سایت تلفن همراه و افزایش دایری ۷۷ هزار و ۵۸۳ پورت اینترنت پرسرعت و  ۱۵۲ روستای دارای ارتباط از دیگر اقدامات دولت در بخش مخابرات استان یزد در دولت تدبیر و امید بوده است.

مواردی که در این گزارش عنوان شد، تنها بخش‌هایی از اقدامات دولت تدبیر و امید در استان یزد است که با وجود تمامی تنگناهای مالی حاصل شده است، بدون شک با گذر از سختی‌های دوران تحریم، با چاشنی قناعت و سخت کوشی که در فرهنگ مردم استان یزد ریشه دار است، این استان در سال‌های آتی شرایط بهتری را تجربه خواهد کرد. 

۲۰۸۸/ ۶۱۹۷ / ۶۰۱۴/

گزارش از: کبری دانشی 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد هفته دولت ارزیابی عملکرد کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۶۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: دغدغه مردم شهرستان زیرکوه درخصوص تخریب قنوات و جاده‌ها به طور ویژه پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری؛ جواد قناعت در جریان سفر به شهرستان زیرکوه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باران رحمت الهی خوبی در خراسان‌جنوبی بارید که موجب شادی مردم شد اما در کنار این شادی، ما شاهد صحنه‌های تلخی هم بودیم.

قناعت با بیان اینکه بارش باران به شکل رگباری موجب خسارت به حاجی‌آباد و روستاهای اطراف آن شد، افزود: از همان ساعات اولیه سیل، شاهد حضور میدانی همه مدیران ستاد مدیریت بحران استان در مناطق بودیم و ارتش و نیروهای نظامی ما هم پای کار بودند و فضای همدلی خوبی بین دستگاه‌ها حاکم بود.

وی گفت: راهداری، آب منطقه‌ای، جهادکشاورزی، هلال احمر و دیگر دستگاه‌ها پای کار بودند که سبب تقلیل خسارت‌های سیل شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بازدیدی که از مناطق سیل زده زیرکوه داشت، گفت: روستای نوده، محمدآباد، معصوم آباد، شاهرخت و سایر روستاهای بخش شاسکوه از جهت سیل به باغات، قنوات و محصولات کشاورزی دچار خسارت شده بودند.

وی از اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت برای جبران خسارات در زیرکوه خبر داد و گفت: بند خاکی روستای نوده شکسته و مطالعات آن در دست تکمیل است و باید بالا دست آن سه تا چهار بند خاکی احداث شود، این مهم برای بلند مدت است و باید منابع مالی آن در سطوح ملی تأمین شود.

قناعت گفت: همه مسیرها بازگشایی شده است اما برخی پل‌ها باید لای‌رویی شود و به صورت کوتاه مدت مشکلات رفع شوند.

وی با اشاره به دغدغه مردم درخصوص قنوات تخریب شده در این مناطق گفت: باید اقدامات موقت برای تأمین آب روستاها انجام شود تا این دغدغه رفع شود و پیگیری‌های لازم برای این مهم و جاده‌ها به طور انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به جلسه استانداران در تهران طی هفته آینده افزود: حتماً موارد خسارت سیل در این جلسه بیان خواهد شد تا با برنامه‌ریزی خوب دستگاه‌های مدیریت بحران، منابع اعتباری برای جبران خسارت‌ها تأمین شود و اقدامات بلندمدت اجرایی شود.

وی ضمن قدردانی از زحمات رسانه‌ها برای انتشار اخبار در اسرع وقت، گفت: اخبار سیل در شهرستان زیرکوه در اسرع وقت و در کوتاه‌ترین زمان اطلاع رسانی شد که اثرگذار بود.

قناعت با اشاره به بازماندن تعدادی از دانش آموزان شهرستان از کنکور، به قول مساعد رئیس سازمان سنجش درخصوص برگزاری آزمون ویژه برای این افراد اشاره کرد و متذکر شد: مسئولان شهرستان زیرکوه و مردم درخواست استفاده از سهمیه پنج درصدی مناطق سیل زده را دارند که این مهم به صورت کتبی از وزیر علوم درخواست شده است.

کد خبر 750020

دیگر خبرها

  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • فوت‌وفن تهیه دلمه برگ مو / ترکیب سبزی دلمه برگ مو؛ برای نرم و ترد شدن برگ‌های مو چه کنیم؟
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است