Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، غفور قاسم پور در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه  در مسجد جامع محمدشهر کرج افزود: : در این شرایط خطیر،  اتحاد دولت و ملت به استحکام نظام قوت می بخشد.
وی همچنین سیاست توسعه شبکه دولت الکترونیک را نیز گامی  برای جلوگیری از فساد اداری در استان عنوان کرد که توسط استاندار به جد در دستور کار اجرایی شدن قرار دارد و در شهرستان کرج نیز در زمره اولویت ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاسم پور اضافه کرد: دولت اهتمام ویژه ای برای رفع مشکلات اقتصادی دارد و  تلاش می شود  به ثبات مطلوب دست پیدا کنیم.
فرماندار شهرستان کرج در ادامه «مقاومت ملت» را رمز پیروزی کشور قلمداد و اظهار داشت:‌ اوایل سال، نوسانات ارزی با دستور مقام معظم رهبری  و تشکیل کمیته ای ویژه مورد پیگیری قرار گرفت، در این شرایط از مردم عزیز که در جنگ اقتصادی همانند دوران دفاع مقدس ایستادگی می کنند، تقدیر و خداقوت می گویم.
وی افزود: قطع به یقین، همانگونه که در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس ایستادگی کردیم و پیروز شدیم در این جنگ اقتصادی نیز  با پیروی از مقام معظم رهبری و سیاست های دولت  پیروز میدان خواهیم بود.
قاسم پور همچنین «وحدت» و «انسجام ملی» را ۲ مولفه مهم در شرایط فعلی دانست  وگفت:  در این شرایط که با تهدید دشمن مواجه هستیم با وحدت و انسجام و بهره مندی از ظرفیت های داخلی می توانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

فرماندار شهرستان کرج در ادامه با تحلیلی بر شرایط منطقه تاکید کرد و افزود: دشمن به دنبال نا امن کردن منطقه است تا رژیم صهیونیستی از طریق درگیری و نفاق در کشورهای همسایه همانند عراق،سوریه و یمن  اهداف شوم خود را اجرا کند در این شرایط که هدف دشمن ایجاد ناامنی داخلی است سیاست ما مقاومت و ایستادگی و ثبات و پایداری منطقه است.
قاسم پور عنوان کرد: امریکایی ها شاید بتوانند نفت ما را تحریم کنند اما فکر و اندیشه جوانان ما تحریم شدنی نیست.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت های علمی و نخبگان کشور و شنیدن درد دل مردم و مشکلات آنها، موجب تقویت همبستگی و وحدت و عبور از شرایط فعلی خواهد بود.
معاون استاندار البرز در محور دیگری از سخنان خود در جمع نمازگزاران محمدشهر به انتخابات اسفندماه و ضرورت افزایش مشارکت حداکثری مردم در این رویداد سیاسی نیز اشاره کرد و گفت: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و با برگزاری یک انتخابات آزاد، شفاف و قانونی و  مشارکت جویانه ، دشمنان را مایوس خواهیم کرد چرا که حضور حداکثری مردم تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند.
فرماندار شهرستان کرج با بیان اینکه انتخابات حیثیت و آبروی نظام است و برای این شور سیاسی تلاش خواهی کرد، تاکید کرد: وظیفه ما صیانت از آرای مردم و ملاک ما در برگزاری انتخابات نیز کتاب قانون است که با تعامل هیات نظارت شهرستان انتخاباتی‌ آبرومندانه و بی طرفانه را برگزار می کنیم.
قاسم پور همچنین به فضای وحدت و همدلی حاکم در استان نیز اشاره کرد و گفت: با محوریت استاندار  البرزفضای همدلی و وحدت در استان حاکم است و اعتقاد داریم هر گاه وفاق و همدلی وجود داشته است کارهای بزرگی را انجام داده ایم با همین روحیه نیز سیاست های نظام و دولت را در شهرستان کرج اجرایی می کنیم.
 معاون استاندار البرز در ادامه سه رکن از اولویت های شهرستان کرج را برای مردم برشمرد و گفت: امروز دغدغه کشور و مقام معظم رهبری و دولت، حل مشکل اقتصاد و معیشت و توسعه اقتصادی است و در این مسیر کارگروه های مربوطه  با نگاه ویژه ای که به اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری وجود دارد پیگیری و اجرا می شود.
وی کاهش آسیب های اجتماعی را اولویت دوم در شهرستان کرج برشمرد و گفت: سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری را در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و کاهش حاشیه نشینی دنبال خواهیم کرد و گام های جدیدی را در این بخش برخواهیم داشت.
فرماندار شهرستان کرج توسعه سیاسی و شور و نشاط را در برگزاری انتخابات شکوهمند مجلس شورای اسلامی از دیگر اولویت های فرمانداری شهرستان کرج برشمرد.
قاسم پور با اشاره به ظرفیت های محمدشهر و وجود شهدای گرانقدر، نخبگان و علمای معزز، تلاش برای رفع دغدغه های زیرساختی در حوزه های آموزش – درمان – تفریح – امور فرهنگی و ورزشی را از دیگر مسائلی برشمرد که باید مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار شهرستان کرج پایان بخش سخنان خود را در پیش از خطبه های نماز جمعه محمد شهر به درخواستی از مسئولان اختصاص داد و گفت: از دستگاه های اجرایی و مدیریت شهری، اعضای شورای اسلامی و شهردار بعنوان نمایندگان دولت در شهرستان میخواهم درد دل مردم را بشنوید و مشکلات شان را حل کنید تا مردم احساس کنند با مسئولان فاصله ای ندارند.
وی ضمن گرامیداشت یاد و  خاطره آن شهدا شاخصه های شخصیتی الگوهای مدیریتی کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: شهیدان رجایی و باهنر،  الگوی ساده زیستی و تواضع بودند و پاکی این دو شهید فراموش شدنی نیست، مردم  نیز آنها را از یاد نخواهند برد و برای دولتمردان جمهوری اسلامی الگو و اسوه همیشه جاویدان خواهند بود.
فرماندار شهرستان کرج همچنین خاطرنشان کرد:‌ امسال در این شهرستان به رغم شرایط اقتصادی کشور، طرح ها و پروژه های ارزشمندی مورد بهره برداری و کلنگ زنی قرار گرفت که بخشی از آنها  نیز با حضور وزاری دولت انجام شد.
وی افزود:‌ در مقایسه سال گذشته، پروژه های شهرستان کرج هفته دولت در بخش دولتی ۱۰۰ درصد رشد و در طرح های بخش خصوصی ۱۱۲ درصد رشد سرمایه گذاری را داشته است.
۸۰۲۹/۶۹۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۶۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است

فرماندار شهرستان نایین گفت: گردشگری اولین رکن و اولویت اول سند توسعه و پیشرفت و یکی از پیشران‌های اصلی توسعه شهرستان نایین است.

محمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در نائین با بیان اینکه با وجود ۱۲۰۰ اثر تاریخی باید پیشرفت نائین را در گردشگری دنبال کنیم، اظهار کرد: با جدیت پیگیر توسعه گردشگری و تکمیل زیرساخت‌های آن در شهرستان نائین هستیم زیرا موضوع گردشگری با توجه به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی شهرستان، به‌عنوان اولین رکن و اولویت اول سند توسعه و پیشرفت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تمام تلاش ما در مجموعه اداری شهرستان نائین حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری و صنایع دستی و تسهیل امور در جهت رفع مشکلات حوزه گردشگری و میراث فرهنگی است.

فرماندار شهرستان نائین عنوان کرد: بر همین مبنا جلسات کمیته تخصصی میراث فرهنگی با فواصل زمانی معین برگزار و در این جلسات به صورت مصداقی با حضور مدیران مربوطه و بعضاً شخص سرمایه‌گذار موضوعات و درخواست‌های این حوزه مورد بررسی و تصمیماتی در این راستا اتخاذ می‌شود که امیدواریم بتوانیم به‌عنوان خدمتگزار مردم، زمینه ایجاد سرمایه‌گذاری و به تبع آن ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان را در مبحث مهم گردشگری پیگیری کنیم.

کریمی با اشاره به برگزاری منظم جلسات این کمیته تخصصی گفت: بسیاری از مشکلات و مسائل این حوزه که بعضاً چندین سال متوقف بود با ارائه راهکار و تعامل بین دستگاهی و همکاری مدیران شهرستان مرتفع شد و شاهد اقدامات خوبی در حوزه مرمت آثار تاریخی، تسریع در صدور مجوزها و ایجاد واحدهای بوم‌گردی و گردشگری و پیگیری ثبت آثار ملموس و میراث ناملموس فرهنگی بودیم که با مجموع این اقدامات، حوزه گردشگری و میراث فرهنگی را به‌عنوان یکی از پیشران‌های اصلی توسعه شهرستان تقویت کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی بافت تاریخی نائین خصوصاً محوطه پیرامونی نارین قلعه، بررسی مسائل و مشکلات مجموعه‌های بوم‌گردی و گردشگری در شهرستان، بررسی نحوه معرفی جاذبه‌های گردشگری در ورودی‌های شهر نائین و جذب مسافران عبوری، احیای مغازه‌های بازار تاریخی نائین از مسائل و مشکلات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در نائین است که نیاز به بررسی دارد.

فرماندار شهرستان نائین با اشاره به بیش از هزار اثر تاریخی که حدود ۱۰۰ اثر از آن ثبت ملی شده است، گفت: وجود بیش از ۱۰۲ هکتار بافت تاریخی در شهر نائین موجب شده است تا این شهرستان جز ۹ شهرستانی در کشور باشد که برای بافت تاریخی آن مشاور ویژه تعیین شده است؛ مطالعات بافت تاریخی در حال انجام است و حوزه احیای بافت تاریخی نائین باید با رعایت ضوابط و هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط عمل کند.

کد خبر 749098

دیگر خبرها

  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار خانواده خود تجربه کند