Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@11:45:39 GMT

برگزاری جشنواره ملی کارتون انسان و حشرات

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۷۲۴۰

برگزاری جشنواره ملی کارتون انسان و حشرات

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برای معرفی جایگاه و نقش حشرات در زندگی بشر و آشنایی عمومی با تاثیرات این موجودات بر سلامت و بیماری در جوامع انسانی، این دانشگاه تصمیم به برگزاری «جشنواره ملی کارتون انسان و حشرات» کرده است.

کوروش عزیزی ادامه داد: حشرات و بندپایان که از کهن‌ترین موجودات روی کره زمین هستند، می‌توانند عامل انتقال بیماری‌های فراوانی همچون طاعون، سالک و مالاریا بوده و گروهی دیگر از آن‌ها نیز با تهاجم به مواد غذایی، موجب مسمومیت و همچنین خسارات اقتصادی فراوانی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد تمام رشته حشره شناسی پزشکی دانشگاه، افزود: آموزش، به عنوان محور فعالیت‌های پیشگیرانه از معضلات بهداشتی قرار داشته و یکی از بهترین روش‌های آموزش، به کارگیری تکنیک‌ها و جنبه‌های مختلف هنری، برای انتقال مفاهیم بهداشتی است.

عزیزی با بیان اینکه یک اثر هنری مانند کارتون می‌تواند تأثیر گذاری بسیار خوب و ماندگاری بر مخاطب داشته باشد، اضافه کرد: بر آن شدیم تا انتقال پیام‌ها و مفاهیم بهداشتی و درمانی را در حوزه حشرات و رابطه آن‌ها با انسان و حشره شناسی پزشکی تحت پوشش بخش ویژه‌ای در دومین کنگره بین المللی «بیماری‌های منتقله از سوی ناقلان و تغییرات آب و هوایی» و چهارمین کنگره ملی «حشره شناسی پزشکی ایران» بگنجانیم.

او با اعلام کرد: در چهارمین کنگره ملی حشره شناسی پزشکی کشور که در روز‌های ۲۲ تا ۲۴ آبان سال جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود، برای نخستین بار شاهد برگزاری بخش مسابقه این جشنواره علمی و هنری هستیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با اشاره به این موضوع که جشنواره ملی «کارتون انسان و حشرات» در دو بخش جداگانه حرفه‌ای و دانشجویی برگزار می‌شود، توضیح داد: موضوع‌های این جشنواره هنری پیرامون موضوعاتی با عنوان‌های حشره، پشه، حشره کش، انسان و حشره، حشره و بیماری، حشره و علم و بخش‌های آزاد دیگر نیز می‌شود.

عزیزی با اشاره به اینکه در این جشنواره، هر فرد مجاز به ارسال حداکثر، پنج اثر است، یادآور شد: برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مشخصات این آثار می‌توان به پایگاه الکترونیک کنگره ملی حشره شناسی پزشکی به نشانی http://issme.sums.ac.ir مراجعه کرد.

دبیر علمی چهارمین کنگره ملی حشره شناسی، حداکثر زمان ارسال این آثار را تا روز یکشنبه دهم مهر سال جاری اعلام کرد.
انتهای پیام/م

برگزاری جشنواره ملی کارتون انسان و حشرات

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در این اردو که به همت مدیریت تعالی فرهنگی دانشگاه و با هدف ارائه خدمات درمانی، آموزشی و فرهنگی به روستاییان برگزار شد، دانشجویان داوطلب در بخش خدمات آموزشی و بهداشتی آموزش هایی، چون راه‌های پیشگیری از بیماری سالک، درمان شته، آموزش به مادران باردار، اهمیت جوانی جمعیت و بحث فرزند آوری را به مردم روستا ارائه دادند.

زحمتکش افزود: درحاشیه این اردو، گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ضمن زیارت از مزار شهدا با خانواده شهید والامقام رضا دامرودی دیدار و ضمن ادای احترام به مقام شامخ این شهید با آنان گفتگو و از ایثار و فداکاری شهید تجلیل کردند.

مدیر تعالی فرهنگی دانشگاه نیز با قدردانی  از زحمات و تلاش‌های دانشجویان جهادگر، اعلام کرد که این اردو‌ها به طور مستمر در مناطق محروم شهرستان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره ملی تدریس خلاق در دانشگاه کردستان
  • برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار
  • آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • (ویدئو) خفاش‌ها نباشد دیگر از قهوه خبری نیست!
  • علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان استان