Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@23:42:54 GMT

ضرورت نگاهی همه جانبه به پدیده دستفروشی در مترو

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۷۳۱۳

ضرورت نگاهی همه جانبه به پدیده دستفروشی در مترو

به گزارش خبرگزاری مهر، فرنوش نوبخت در مورد پدیده دستفروشی در مترو بیان کرد: دستفروش مسافری است که وارد شبکه مترو می‌شود و در این شبکه حمل و نقلی به فروش وسایل خود می‌پردازد.

وی ادامه داد: به علت حساسیت موضوع و نگاه جامع شناسانه، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز وارد موضوع شده است چراکه در کنار خدمت رسانی به مردم، مسائل امنیتی و تردد مسافران، باید نگاهی اجتماعی به موضوع دستفروشی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با تأکید براینکه دستفروشان مترو از مردم و مسافران هم از مردم هستند، گفت: همه‌ی موارد و مشکلات باید در کنار یکدیگر با یک نگاه همه جانبه به مسافران مترو، دستفروشان و شهرداری تهران حل شود.

نوبخت با بیان اینکه شهرداری در این مسئله با شهروند (فروشنده کم سرمایه یا دستفروش) طرف است، تصریح کرد: باید برای این بخش از جامعه تصمیمات مناسبی گرفت تا به هیچ کدام از طرفین آسیبی نرسد. مسافران در صورت نارضایتی می‌توانند از دستفروشان خرید نکنند. به هرمیزانی که از این افراد خرید شود به مرور زمان تعدادشان هم افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در پایان عنوان کرد: مدیران شهری مرتبط با این مسئله، نگاه مثبت و عمیقی به این موضوع خواهند داشت. درحال حاضر نمی‌توان درباره تصمیمات در این خصوص صحبت کرد.  امیدوارم که در نهایت تصمیمات خوبی توسط شورای شهر تهران برای این موضوع اتخاذ شود.

کد خبر 4706422 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: مترو ساماندهی دستفروشان شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه اربعین حسینی حج تمتع 98 سید جواد حسینی نیروی انتظامی سازمان حج و زیارت بنیاد شهید و امور ایثارگران وضعیت معابر پلیس راهور محسن هاشمی پیروز حناچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۷۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد

 به گزارش تابناک، رکنا نوشت: سرهنگ علی قاسم پور، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی ماموران پلیس در مترو در دو عملیات جداگانه موفق به دستگیری یک نفر سارق جیب بر حرفه ای و یک نفر کلاهبرداد حرفه ای با 60 هزار دلار شدند.

سرهنگ علی قاسم پور رئیس پلیس پیشگیری پایتخت عنوان کرد: افسران زبده پلیس مترو، متهم اول را در هنگام جیب بری از یکی از شهروندان مشاهده و شناسایی و او را غافلگیر و حین سرقت دستگیر نمودند و چهار دستگاه تلفن همراه مسروقه که به تازگی سرقت نموده بود در بازرسی از وی کشف شد و هر چهار نفر مالباخته شناسایی شدند.

وی افزود: متهم دوم در ایستگاه مترو با رفتارهای مشکوک توجه پلیس را به خود جلب کرد که با نزدیک شدن پلیس به متهم جهت بررسی، با رویت ماموران قصد متواری شدن را داشت که با هوشیاری و درایت ماموران بلافاصله دستگیر شد.

سرهنگ قاسم پور افزود: در بازرسی از متهم دوم از کیف او تعداد 600 قطعه اسکناس 100 دلاری تقلبی (60 هزار دلار) کشف شد که متهم اعتراف کرد قصد کلاهبرداری و فروش دلار های تقلبی در بازار آزاد به افراد کم تجربه و نا آشنا در شناخت ارز خارجی را داشته که با هوشیاری ماموران غافلگیر و دستگیر شد.

سرهنگ قاسم پور در پایان خاطر نشان کرد: متهمان 30 و 32 ساله دارای سابقه کیفری بودند که برای هر دو نفر پرونده تشکیل و به مرجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • چگونه به نمایشگاه کتاب برویم؟ | تدابیر حمل و نقل عمومی برای دیدار با یارمهربان
  • آغاز عملیات اجرایی خط ۹ مترو تهران
  • قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول
  • خدمات‌رسانی مترو در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب
  • ویژه برنامه‌های فرهنگی مترو تهران در نمایشگاه بین المللی کتاب
  • سرانجام احداث پایانه و پارکینگ ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو
  • همراهی متروی تهران با نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد
  • نگاهی به پدیدهٔ جدید اجتماعی: بِلایند دِیت یا ملاقات کور/ میل سوزان به تجمل خواهی بیمارگونه
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟