Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:24:47 GMT

راه دسترسی ۸ واحد معدنی در چاراویماق افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۷۷۸۹

راه دسترسی ۸ واحد معدنی در چاراویماق افتتاح شد

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی روز جمعه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در حاشیه بهره برداری از این طرح ها افزود: جاده معدنی حد فاصل سه راهی دوزایجی و سه راهی عمو اوغلی در شهرستان چاراویماق به طول ۷.۵ کیلومتر و با هزینه‌ای افزون بر یک میلیارد تومان در مدت ۴۵ روز از محل اعتبارات وصول حقوق دولتی معادن به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حبیب امین زاده با اشاره به ظرفیت‌های معدنی آذربایجان شرقی به‌ویژه شهرستان چاراویماق و تلاش برای بهره مندی حداکثری از ظرفیت‌های منابع معدنی استان گفت: مزایده واحدهای معدنی نیمه فعال از طریق گردآوری و تطبیق اطلاعات با رعایت ضوابط مصوب برگزار می‌شود.

وی افزود: رعایت ضوابط و استانداردهای فنی در احداث راه‌های معدنی و همچنین ایجاد شرایط استفاده عمومی ضروری است.

امین زاده با اشاره به اهمیت موضوع فرآوری مواد معدنی در محل معدن، افزود: فرآوری منابع استخراجی معادن در محل معادن با ایجاد زیرساخت‌های لازم می‌تواند در کاهش هزینه‌های حمل ونقل، ترددهای جاده ای و جلوگیری از تخریب راه‌ها موثر باشد.

وی امکان استفاده از ضایعات معادن سنگ‌های تزئینی در پروژه‌های عمرانی استان و همچنین حمایت از بهره برداران در تولید محصول نهایی، بازاریابی و فروش را از دیگر اقدامات پیش روی حوزه معدن در استان عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، شهرستان چاراویماق دارای پتانسیل های معدنی مختلف شامل فلزات، طلا، سرب و روی و معادن کائولن، خاک صنعتی و گچ است.
از ۵۷ معدن موجود در این شهرستان، ۳۲ معدن دارای پروانه بهره برداری و ۱۴ مورد از آنها در حال استخراج است.  
شهرستان چاراویماق دارای ۲ بخش به نام‌های مرکزی شامل دهستان‌های چاراویماق مرکزی،  چاراویماق جنوب غربی، ورقه و قوری چای شرقی و شادیان شامل دهستان‌های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب شرقی، یک نقطه شهری به نام قره‌آغاج و ۲۴۸ آبادی است.
این شهرستان با حدود ۳۱ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
۹۸۸۰/۳۰۷۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح هفته دولت چاراویماق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۷۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: دسترسی بزرگراه همت غرب از بزرگراه چمران شمال تا خرداد به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، هادی حق‌بین امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌_ در حاشیه بازدید از پروژه‌های حوزه فنی و عمرانی غرب تهران، اظهار کرد: با توجه به حجم گسترده فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر و استفاده شهروندان از مزایا و آثار بهره‌برداری، اجرای عملیات پروژه‌ها در حداکثر ظرفیت ضروری است.

وی با اشاره به پروژه دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه شهید چمران شمال افزود: این پروژه با ۹۵ درصد پیشرفت به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: پروژه تکمیل دسترسی‌های تقاطع بزرگراه شهید همت، بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی، بزرگراه حکیم- بلوار تعاون و بزرگراه شهید آبشناسان- جنت‌آباد، گلوگاه‌های اجرایی، به تفکیک بررسی و تصمیم‌های لازم اتخاذ شد.

در جریان بازدید از پروژه دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه شهید چمران شمال، صالحی شهردار منطقه ۲ تهران نیز در محل پروژه حضور پیدا کرد و درباره احداث فضای سبز پروژه به منظور بهره‌برداری قریب‌الوقوع از آن، بحث و تبادل‌نظر شد.

کد خبر 751134

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق