Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:09:26 GMT

غلظت ذرات غبار در هوای زابل به پنج برابر حد مجاز رسید

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۸۰۹۹

غلظت ذرات غبار در هوای زابل به پنج برابر حد مجاز رسید

غلامحسین عابدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک سرعت وزش باد در زابل ۲۳ متر بر ثانیه معادل ۸۳ کیلومتر بر ساعت است که موجب کاهش دید افقی به ۶ هزار متر شده است.
وی افزود: این شرایط در حالی است که در سه ساعت منتهی به ۱۶:۳۰ امروز بیشینه سرعت وزش باد در این شهر به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را به ۲ هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره هواشناسی زابل ادامه داد: به رغم اینکه اکنون قدری از سرعت وزش باد کاسته شده اما هنوز هوا آلوده است و در سه ساعت گذشته نیز بیشینه ساعتی غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۷۴۷ میکروگرم بر متر مکعب معادل پنج برابر حد مجاز رسید.
وی افزود: از ابتدای صبح تا بعد از ظهر امروز چندین ساعت سرعت وزش باد در زابل بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شد و ساعتها هوای این شهر در شرایط ناسالم قرار داشت. 
عابدی گفت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی  و مدل های جوی همچنان وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه دارد. وزش این بادهای شدید در برخی نقاط شمال استان منجر به تشکیل توفان گردوخاک و توفان شن می شود که پیامد آن کاهش شدید دید، کاهش کیفیت هوا و اختلال در  تردد ناوگان حمل و نقل و افزایش غبار در زاهدان و سایر نقاط استان است.
رئیس اداره هواشناسی زابل تصریح کرد: توصیه می شود بیماران قلبی و تنفسی، کودکان و سالمندان از ترددهای غیر ضروری در مناطق تحت تاثیر توفان اجتناب کنند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به شدت وزش باد توصیه می شود از کار و فعالیت در ارتفاعات و ساختمان های بلند در زمان وزش توفان خودداری شود.

۹۹۰۸**۳۲۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زابل وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین و ریکاوری سرخپوشان در هوای ابری و بارانی

- تیم فوتبال پرسپولیس پس از دیدار برابر سپاهان، امروز به تمرین و ریکاوری پرداخت.

به گزارش مشرق، سرخپوشان پایتخت پس از دیدار شب گذشته برابر سپاهان، امروز (پنج‌شنبه) از ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه در ورزشگاه شهید کاظمی در دو گروه به تمرین و ریکاوری پرداختند.

تمرین امروز در هوای ابری و بارانی برگزار شد و ۷۵ دقیقه به طول انجامید.

بازیکنان ترکیب اصلی بازی شب گذشته، زیر نظر مربی بدنساز تیم ریکاوری کردند و سایر بازیکنان در اختیار کادر فنی بودند و تیم بدون مصدوم تمرین کرد.

بازیکنان در بخش‌های مختلفی شامل؛ پاسکاری‌های کوتاه و ترکیبی، حفط توپ در بخشی از زمین و مینی فوتبال، شرکت داشتند.

تمرینات گروه دوم نسبتا سنگین بود و کادر فنی بر اجرای صحیح برنامه‌های تمرینی، تاکید داشت.

تیم فوتبال پرسپولیس برای بازی هفته بیست و ششم برابر نساجی آماده می‌شود. این بازی روز دوشنبه هفته آینده در قائمشهر برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نتیجه آزمایش نسل ششم اینترنت در ژاپن: ۵۰۰ برابر سریع‌تر از ۵‌جی
  • نخستین گجت 6G با ۲۰ برابر سرعت 5G تولید شد
  • هوای اصفهان سالم است
  • هوای اصفهان سالم است/ شاخص شاهین‌شهر و زرین‌شهر بر مدار نارنجی
  • اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید
  • تمرین و ریکاوری سرخپوشان در هوای ابری و بارانی
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • دستاورد جدیدی که سرعت اینترنت را 20 برابر می‌کند!
  • هوای ۸ شهر اصفهان سالم است