Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش به مهمترین اتفاقات موسیقیایی این هفته اشاره می‌کنیم.

پای رضا صادقی زیر تیغ جراحی رفت

علی جعفری مدیر برنامه رضا صادقی خواننده موسیقی پاپ، در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آسیب دیدگی این هنرمند گفت: متاسفانه رضا صادقی خواننده موسیقی پاپ کشورمان، دیروز از پله‌ها سقوط کرد و دچار آسیب دیدگی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز عمل جراحی روی پای او انجام و برای او پلاتین گذاشته شد. به نظر می‌رسد به دلیل آسیب دیدگی و جراحی سنگین، این هنرمند دوره نقاهت طولانی مدتی را بگذراند.

جشنواره موسیقی جوان در ایستگاه پایانی / وزیر ارشاد: آینده برگزیدگان در داخل جشنواره است

آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره موسیقی جوان این هفته در تالار وحدت برگزار شد.

هومان اسعدی دبیر علمی سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان گفت: به نسبت هفت دوره‌ای که در این جشنواره کار می‌کردیم، در این دوره فضایی را مشاهده کردیم که جشنواره سیزدهم را نسبت به دیگر جشنواره‌ها متمایز کرده است. حضور پرتعداد هنرمندان شرکت‌کننده، اجرای ۱۰۰ ساز در بخش‌های مختلف، شرکت هنرمندان از همه استان‌ها، درخشش هر سه گروه سنی در بخش‌های مختلف که نشان از استمرار جشنواره دارد و حضور ۱۱۰ استاد در بخش‌های مختلف، از ویژگی‌های این دوره بود.

وی افزود: این جشنواره ترکیبی از سه جشنواره بزرگ است که در قالب یک جشنواره برگزار می‌شود. من قاطعانه می‌گویم که هیچ جشنواره‌ای در دنیا به اندازه جشنواره ملی موسیقی جوان نیست. این رویداد واقعاً یک رویداد منحصر به فرد است و من این بار نمی‌گویم کم نظیر و بر این باورم این جشنواره بی‌نظیری است. قطعاً در دهه‌های آتی ثمرات این جشنواره را مشاهده خواهید کرد.

اسعدی ادامه داد: البته از اینجا دلخوری خودم را از مسئولان وزارتخانه‌های مرتبط اعلام می‌کنم که حمایت چندانی از این رویداد نکردند. من امیدی ندارم که حرف‌هایم شنیده شود، اما باز هم می‌گویم باید مرکزی برای باروری این استعداد‌ها تاسیس شود تا جوانان شرکت‌کننده به سمت موسیقی‌های دیگر نروند. این رویداد نیازمند تاسیس یک بنیاد یا یک مجموعه است که امیدوارم به این دوره‌های کوتاه محدود نماند. اگر چنین رویکردی استمرار پیدا کنند، قطعاً دعای خیر مخاطبان موسیقی را نیز به همراه خواهد داشت. این رویداد حاصل یک همکاری جمعی توسط دوستان انجمن موسیقی ایرانی و استادان ارجمند موسیقی کشورمان است که بدون هیچ چشم‌داشتی با ما همکاری کردند.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه برنامه گفت: اعتبار هر جشنواره به شخصیت‌هایی است که در آن حضور دارند. این که ما حضور و همراهی صد استاد موسیقی را در این جشنواره داریم، خود نکته مهمی است. در این حوزه ما شاهد گستردگی ساز‌ها و نوا‌هایی هستیم که واقعا اتفاقات خوبی را به همراه دارند. وقتی به پشت سرمان در این سیزده دوره نگاه می‌کنیم، اتفاقات بسیار خوبی را در این رویداد می‌بینیم که علاوه بر استغدادیابی بخشی از حفاظت موسیقی ما برعهده موسیقی نواحی بوده است.

صالحی تأکید کرد: این جشنواره گام به‌گام موسیقی نواحی را حفاظت می‌کند. خوشبختانه با تجربه قالب‌های مختلف در این جشنواره، به ما ثابت شده است که باید این موسیقی را با تمام وجود حفظ کرد. این جشنواره ایده‌ها و قالب‌های متفاوتی داشته که ارتباط میان نسلی را میان هنرمندان نوجوان و استادان برقرار کرده که به اعتقاد من یک آکادمی میان نسلی موسیقی را درست کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: این جشنواره‌ها همیشه دغدغه مدیریت پسینی داشته‌اند. اینکه بعد از جشنواره قرار است چه اتفاقی برای برگزیدگان آن بیفتد. البته که من دغدغه‌های هومان اسعدی را می‌شناسیم و نمی‌خواهم از آن عبور کنم، اما بدانید این سه نسل خردسال، نوجوان و جوان شرکت‌کننده در این رویداد، به شکل یک نسل، به دوره بعد و گروه بعد می‌روند. البته که این مسئولیت ما به‌عنوان وزارت ارشاد و نهاد‌های مسئول دیگر را کم نمی‌کند. نباید ارتباط میان نسلی را محدود به یک جشنواره کنیم تا این استعداد شکوفا و معرفی شوند. این بخشی از هویت ماست که ایران را با صدا و آوا نگه می‌دارد.

حسین علیزاده آهنگساز و عضو هیات داوران سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان هم در این مراسم گفت: می‌گویند عدد سیزده نحس است، اما خوشبختانه شما نشان دادید که جشنواره پرباری برگزار شده و عدد سیزده هم نحس نیست. این جشنواره یک رویداد دوست داشتنی است چرا که وقتی تداوم وجود داشته باشد و روندی قطع نشود، قطعا همه چیز به خوبی پیش می‌رود. متاسفانه در کشور همه موارد مقطعی پیشمی‌رود کما اینکه بسیاری از اتفاقات خوب به دلیل عدم تداوم تغییر پیدا می‌کند. به اعتقاد من این جشنواره یک ایران، به معنای واقعی است و هر مدیری که چندین بار در وزارت ارشاد حضور پیدا کرد، دست به این جشنواره نزد.

وی ادامه داد: این جشنواره به قدری پشتوانه محکمی داشت که هیچ مدیری به خود اجازه نمی‌داد که به جشنواره دست بزند به همین جهت تداوم و استمرار در این سال‌هایی که گذشت نقطه قوت جشنواره بوده است. البته توجه اصلی را مردم باید داشته باشند، چون این بچه‌ها هنرمندان قابلی هستند. این جشنواره سمبلی از ملت ایران است که از تمام اقوام و گونه‌های مختلف موسیقایی در آن هنرمندی می‌کنند و هر کسی که بخواهد آن را تغییر دهد، در واقع خود را کوچک کرده است.

این مراسم با اجرای هنرمندان برگزیده موسیقی جوان و نیز معرفی برگزیدگان دوره سیزدهم به پایان رسید.

دعوت حوزه هنری از دو صدای آینده دار در عصر جدید

مرکز موسیقی حوزه هنری با انتشار اطلاعیه‌ای درخشش پارسا خائف خواننده نوجوان اردبیلی و آرمان امیدی هنرمند نوجوان بختیاری را در برنامه تلویزیونی «عصر جدید» تبریک گفته و برای حمایت از این دو استعداد کشور اعلام آمادگی کرد.

در اطلاعیه مرکز موسیقی حوزه هنری آمده است: «آواز پارسا خائف، بار دیگر آوازه موسیقی سنتی و ظرفیت شگفت آن را در جذب مخاطب یادآور شد و نماینده اصیلی بود از رویش‌های جوان موسیقی انقلاب اسلامی که طلیعه فردا‌های هنر ایران‌زمین‌اند. از آنجا که این هنرمند نخستین زمزمه‌های آواز را در کلاس‌های حوزه هنری داشته است، مرکز موسیقی حوزه هنری در ادامه این مسیر حامی و همراه ایشان خواهد بود.

مرکز موسیقی حوزه هنری همچنین از هنرمند نوجوان بختیاری، آرمان امیدی، که آواز اصیل بختیاری و فرهنگ دیرسال این قوم ایرانی را خوش‌آوازه‌تر ساخت، قدردانی کرده و برای حمایت از این پسر دوست‌داشتنی بختیاری نیز اعلام آمادگی می‌کند.»

ثابت نیا دبیر اجرایی جشنواره موسیقی فجر شد

در حکمی از سوی محمد اله یاری فومنی مدیر کل دفتر موسیقی و رئیس سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر علی ثابت نیا به عنوان مدیر اجرایی این جشنواره منصوب شد.

در حکم مدیر کل دفتر موسیقی برای علی ثابت نیا آمده است:

با عنایت به آیین نامه جشنواره موسیقی فجر و با توجه به تعهد و سوابق مثبت جناب عالی در انجمن موسیقی ایران و برگزاری رخداد‌های موسیقایی، به موجب این حکم به عنوان مدیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر منصوب می‌شوید.

امید است همکاری صمیمانه جناب عالی و همکارانتان با اینجانب و دبیر محترم جشنواره و همچنین تعامل با هنرمندان ارجمند حوزه موسیقی و بهره مندی از تجارب دوره‌های گذشته موجب شود تا جشنواره‌ای پرنشاط، با مشارکت گسترده گروه‌های هنری و برخوردار از شاخصه‌های هنری و اجرایی مورد قبول در پیش داشته باشیم.

علی ثابت نیا مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، موسیقی ردیف دستگاهی و مقامی شرق خراسان را می‌شناسد و مدیریت اجرایی دوازدهمین و سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/

مهمترین اخبار حوزه موسیقی در هفته گذشته

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فرهنگی موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۸۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود

نمایش «آلاء» در ادامه اجرا‌های بین‌المللی خود از سوی مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری، در هفته دوم اردیبهشت ماه در جشنواره مونودرام کارتاژ تونس به روی صحنه می‌رود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم تبار، پیش از این در چهاردمین جشنواره بین‌المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه رفته بود اینبار در هفته دوم اردیبهشت ماه با حمایت مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری در ششمین جشنواره مونودراما در شهر نابل تونس به روی صحنه می‌رود.

شیما جعفرزاده به عنوان بازیگر و همچنین فرهاد قائمیان و محمدرضا آزادفرد با صدای خود در این نمایش محمد کاظم‌تبار را یاری خواهند داد.

از دیگر عوامل نمایش «آلاء» می‌توان از: مربی اریال یوگا: سپیده صمد پور، طراح حرکت: امیر آقاجان، طراح لباس: سمیه پسندیده خواه، طراح صدا و موسیقی: علی خاتمی، مدیر تولید: حامد گودرزی، دستیار تولید: محسن صفری، طراح نور: حسین نادری، دستیار کارگردان: محمد قیاسی، علیرضا افیونی، مبین آریا، مشاور طراحی صحنه: سینا ییلاق بیگی، منشی صحنه: رضوان مقدسی، طراح پوستر و بروشور: رامین رستمی، مشاور رسانه: ناصر ارباب نام‌برد.

در خلاصه نمایش آمده است:چیزی تا سحر نمانده، لحظه‌ی وداع گاه اندوهگین نیست. هنگامه‌ای که شوق رسیدن در آن باشد. اکنون که جدایی بینمان جاری است. من به طلوع خورشید وصالمان ایمان دارم. به خنده‌های ممتد کنار هم. به دستانی که دوباره هم قسم خواهند شد و عشق، تبلور وجودیمان می‌شود.

دیگر خبرها

  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود