Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین عابدی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  هم اکنون سرعت وزش باد در زابل ۲۳ متر بر ثانیه معادل ۸۳ کیلومتر بر ساعت است که موجب کاهش دید افقی به ۶ هزار متر شده است.

او  افزود: این شرایط در حالی است که در سه ساعت منتهی به ۱۶:۳۰ امروز بیشینه سرعت وزش باد در این شهر به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را به ۲۵۰۰ متر کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره هواشناسی زابل ادامه داد: به رغم اینکه اکنون قدری از سرعت وزش باد کاسته شده است، اما در سه ساعت گذشته بیشینه ساعتی غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۷۴۷ میکروگرم بر متر مکعب معادل ۵ برابر حد مجاز رسید.

عابدی اضافه کرد: از ابتدای صبح تا بعد از ظهر امروز چندین ساعت سرعت وزش باد در زابل بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شد و ساعت‌ها هوای این شهر در شرایط ناسالم قرار داشت.

او گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی همچنان وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه دارد. وزش این باد‌های شدید در برخی نقاط شمال استان منجر به تشکیل طوفان گردوخاک و طوفان شن می‌شود که پیامد آن کاهش شدید دید، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل و افزایش غبار در زاهدان و سایر نقاط استان است.

رئیس اداره هواشناسی زابل تصریح کرد: توصیه می‌شود بیماران قلبی و تنفسی، کودکان و سالمندان از تردد‌های غیر ضروری در مناطق تحت تاثیر طوفان اجتناب کنند. همچنین با توجه به شدت وزش باد توصیه می‌شود از کار و فعالیت در ارتفاعات و ساختمان‌های بلند در زمان وزش توفان خودداری شود.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۸۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین و ریکاوری پرسپولیسی‌ها در هوای بارانی

پرسپولیسی ها در دو گروه تمرین کردند.

طرفداری | تیم فوتبال پرسپولیس پس از دیدار برابر سپاهان، امروز به تمرین و ریکاوری پرداخت.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، سرخپوشان پایتخت پس از دیدار شب گذشته برابر سپاهان، امروز (پنج‌شنبه) از ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه در ورزشگاه شهید کاظمی در دو گروه به تمرین و ریکاوری پرداختند.

تمرین امروز در هوای ابری و بارانی برگزار شد و ۷۵ دقیقه به طول انجامید.

بازیکنان ترکیب اصلی بازی شب گذشته، زیر نظر مربی بدنساز تیم ریکاوری کردند و سایر بازیکنان در اختیار کادر فنی بودند و تیم بدون مصدوم تمرین کرد.

بازیکنان در بخش‌های مختلفی شامل؛ پاسکاری‌های کوتاه و ترکیبی، حفط توپ در بخشی از زمین و مینی فوتبال، شرکت داشتند.

تمرینات گروه دوم نسبتا سنگین بود و کادر فنی بر اجرای صحیح برنامه‌های تمرینی، تاکید داشت.

تیم فوتبال پرسپولیس برای بازی هفته بیست و ششم برابر نساجی آماده می‌شود. این بازی روز دوشنبه هفته آینده در قائمشهر برگزار خواهد شد.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • نتیجه آزمایش نسل ششم اینترنت در ژاپن: ۵۰۰ برابر سریع‌تر از ۵‌جی
  • نخستین گجت 6G با ۲۰ برابر سرعت 5G تولید شد
  • هوای اصفهان سالم است
  • هوای اصفهان سالم است/ شاخص شاهین‌شهر و زرین‌شهر بر مدار نارنجی
  • تمرین و ریکاوری سرخپوشان در هوای ابری و بارانی
  • تمرین و ریکاوری پرسپولیسی‌ها در هوای بارانی
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • دستاورد جدیدی که سرعت اینترنت را 20 برابر می‌کند!
  • هوای ۸ شهر اصفهان سالم است