Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دانشمندان بر اساس جمجمه کامل ۳.۸ میلیون ساله‌ای که در کشور اتیوپی کشف کردند، چهره قدیمی‌ترین انسان‌های اولیه را بازسازی کردند. تاریخ انتشار: 18:23 - 08 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۵۷۴۶

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، دانشمندان بر اساس جمجمه کاملی که در کشور اتیوپی کشف کردند، چهره قدیمی‌ترین انسان‌های اولیه را بازسازی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این فسیل کشف شده که یافته‌های جدیدی را درمورد دوره‌های بسیار مهم تکامل انسان فاش می‌کند، متعلق به گونه‌ای از انسان‌های اولیه به نام «جنوبی‌کپی انامی» (Australopithecus anamensis) است که اولین بار ۴.۲ میلیون سال پیش، می‌زیسته است.

جمجمه تقریبا سالم کشف شده را از اجداد مستقیم ج «نوبی‌کپی عفاری» (Australopithecus afarensis) می‌دانند، گونه اسکلت معروف کشف شده در سال ۱۹۷۴ که به نام "لوسی" شناخته می‌شد. این جمجعه ۳.۸ میلیون ساله که (MRD) نام دارد در سال ۲۰۱۶ و در فاصله ۳۵ مایلی از منطقه‌ای کشف شده که پیش از آن اسکلت لوسی پیدا شده بود.


جمجمه ۳.۸ میلیون ساله MRD

سن جمجمه (MDR) نشان می‌دهد که گونه آن حدود ۱۰۰ هزار سال با گونه لوسی زندگی کرده و این فرضیه پیشین را نفی کرد که یک گونه بدون هیچ همپوشانی زمانی به گونه‌ای دیگر تکامل یافته است.

محققان مجله علمی «نیچر» با استفاده از جمجمه (MDR) شکل ظلاهری تقریبی این گونه از انسان‌های اولیه را بازسازی کردند.


چهره بازسازی شده قدیمی‌ترین انسان‌های اولیه بر اساس فسیل (MRD)

«یوهانس هیل سالاسی» دیرینه‌شناس در موزه تاریخ طبیعی کلیولند آمریکا و رئیس این تیم تحقیقاتی عنوان کرد که این اولیه نمونه‌ای است که یافته‌ها و اطلاعاتی درباره چهره گونه انسان‌های اولیه موسوم به «جنوبی‌کپی انامی» در اختیار ما قرار می‌دهد که ۳.۸ میلیون سال پیش زندگی می‌کردند.

پیش از این هیچ ایده‌ای در این باره نداشتیم، چون تنها درباره دندان‌ها و بخش‌هایی از فک اطلاعاتی داشتیم و شانس بازسازی کامل صورت انسان‌های اولیه ممکن نبود.

از این فسیل می‌توان برای کسب اطلاعاتی پیرامون رژیم غذایی، اندازه مغز و ویژگی‌های چهره نیز استفاده کرد.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انسان اولیه انسان نخستین جمجمه اسکلت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۸۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان تیراندازی در نیمروز

  سرهنگ "حسینعلی سنچولی" اظهار داشت: در پی یک مورد تیراندازی در یکی از محلات شهرستان نیمروز که باعث ایجاد رعب و وحشت عمومی گردید، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس این فرماندهی قرار گرفت.

 وی ادامه داد: ماموران پلیس اطلاعات شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی سه نفر از عاملان تیراندازی شده و در یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.

 سرهنگ سنچولی در پایان خاطر نشان کرد: متهمان در تحقیقات اولیه انگیزه خود از این اقدام مجرمانه را اختلاف قبلی اعلام کردند؛ که در نهایت پس از تشکیل پرونده اولیه تحویل مراجع قضایی گردیدند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟
  • زن ها در ۷۵ هزار سال پیش این شکلی بودند! |‌ عکس | این زن در کوه های زاگرس زندگی کرده است
  • دانشمندان چهره یک نئاندرتال ۷۵ هزار ساله را بازسازی کردند + عکس
  • بازسازی چهره زن عراقی از ۷۵۰۰۰ سال پیش / عکس
  • خاورمیانه 2050 چه شکلی است؟/ 3 سناریو با فرض جنگ سرد آمریکا و چین
  • مطالعات  طرح جامع جنگل کاری نالشکینه بوکان
  • دانشمندان چهره یک نئاندرتال ۷۵ هزار ساله را بازسازی کردند
  • مغز انسان به شکلی بی‌نظیر شبیه‌سازی شد
  • دستگیری عاملان تیراندازی در نیمروز
  • مطهره گونه‌ای بازداشت شد