Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-30@02:30:00 GMT

پیش بینی وضعیت بارندگی طی مهر و آبان ۹۸

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۸۳۰۷

سرپرست پژوهشکده اقلیم‌شناسی گفت: بارش باران در شهریور و مهر در محدوده نرمال خواهد بود اما در آبان‌ ماه بارش‌ها نسبت به بلندمدت کمی بیشتر از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش صدای ایران، ایمان باباییان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نتایج آخرین نتایج مدل‌های هواشناسی، وضعیت بارش و دمای کشور را طی ماه‌های آینده پیش‌بینی کرد و اظهارکرد: بارش باران طی شهریور و مهر در محدوده نرمال پیش‌بینی می‌شود البته در این مدت بارش در استان‌های ساحلی خزر از جمله گیلان و بخش‌هایی از شمال غرب مثل اردبیل گرایش به کمتر از نرمال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با بیان اینکه دمای کشور در شهریورماه به‌طور کلی در محدوده نرمال خواهد بود، تصریح کرد: با این وجود بخش‌هایی از نوار غربی و جنوبی کشور با حدود یک درجه تا دو درجه سانتیگراد افزایش دما مواجه خواهند شد.
به گفته این اقلیم‌شناس، در مهر ماه میانگین دمای کشور حدود یک درجه سانتیگراد بیش از نرمال خواهد بود که این مقدار در شرق کشور به حدود دو درجه سانتیگراد می‌رسد.
باباییان در ادامه با اشاره به وضعیت بارش و دمای کشور در ماه دوم فصل پاییز اظهارکرد: انتظار می‌رود بارش آبان ماه در محدوده نرمال تا بیش از نرمال باشد. دمای هوا نیز در آبان قدری تعدیل می‌شود و وضعیت دما نسبت به میانگین بلندمدت در محدوده نرمال خواهد بود.
وی تأکید کرد که در ماه‌های شهریور تا آبان بارش در کشورهای همسایه ایران بیشتر در محدوده نرمال است و تنها در بخش‌هایی از ترکیه و قفقاز بارش‌ها کمتر از نرمال خواهد بود.
سرپرست پژوهشکده اقلیم‌شناسی در پایان با اشاره به اینکه بارش سال زراعی جاری تاکنون در سطح کشور نسبت به بازه زمانی مشابه بلندمدت ۸۷ میلی‌متر بیشتر بوده است، گفت: از آغاز سال زراعی جاری (مهرماه ۹۷) تاکنون در استان‌های ایلام، لرستان و گلستان بیشترین افزایش بارش را نسبت به نرمال داشتند. 


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: وضعیت بارندگی آبان ۹۸ مهر ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۸۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاله زار دومین ایستگاه سرد کشور

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت: برای امروز بارش‌ها به صورت پراکنده در سطح استان خصوصا مناطق شمال، مرکز و جنوب استان داریم.

 وی گفت: از فردا تا روز سه شنبه وزش باد و افزایش ابر پدیده غالب جوی در سطح استان است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه‌های لاله زار، بم، جیرفت، زرند، انار، بافت و دشتخاک گزارش بارندگی داشته ایم که دشتخاک با ۱۲ میلی متر بیشترین میزان بارندگی را داشته است.

سلاجقه گفت: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد زیر صفر خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۹ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

سلاجقه گفت: همچنین کرمان بعد از مشهد در ۲۴ ساعت گذشته خنک‌ترین روز را داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • پیش بینی وضعیت هوای استان مرکزی
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان است
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • تداوم بارش‌های مطلوب در اصفهان تا هفته اول خرداد
  • علت بارش‌های سیل‌آسای ایران؛ عامل انسانی دخیل بود؟
  • بارورسازی ابر‌های کشور‌های همسایه علت بارش‌های سیل‌آسای ایران بود؟
  • لاله زار دومین ایستگاه سرد کشور
  • ورود سامانه بارشی به کشور/ این استان ها منتظر بارندگی باشند