Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@16:17:29 GMT

فعالیت ۲۵ استان در رشته گلف

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۸۵۳۴

فعالیت ۲۵ استان در رشته گلف

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مهرداد جمشیدى دبیر فدراسیون گلف در جمع خبرنگاران درباره بهره‌برداری از نخستین زمین استاندارد مینی‌گلف شهر اصفهان اظهار داشت: زمین مینی‌گلف اصفهان از جمله زمین‌هایی است که جزو استاندارد‌های چهارگانه فدراسیون جهانی گلف قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه فدراسیون در تلاش برای کسب میزبانی مسابقات بین‌المللی مینی‌گلف ۲۰۲۰ در جزیره کیش است، افزود: به همین دلیل در آبان ماه میزبان یکی از مسئولان فدراسیون جهانی مینی‌گلف هستیم و امیدوارم با سفر او به شهر اصفهان مجوز بین‌المللی زمین مینی‌گلف اصفهان را نیز دریافت کنیم تا در آینده میزبان مسابقات آسیایی و جهانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر فدراسیون گلف ادامه داد: امسال برای دومین بار اقدام به برگزاری المپیاد استعدادیابی کردیم که رشته مینی‌گلف نیز به این مسابقات اضافه شد. مسابقات رشته گلف در تهران برگزار شد، استان مازندران میزبان مسابقات مینی‌گلف پسران بود و المپیاد استعداد‌های برتر مینی‌گلف دختران کشور نیز از ۷ تا ۱۰ شهریورماه در اصفهان برگزار می‌شود.

او معرفی چهره‌های جدید در رشته‌های گلف و مینی‌گلف را از اهداف برگزاری المپیاد استعداد‌های برتر دانست و گفت: با برگزاری این المپیاد جامعه آماری رشته‌های گلف و مینی‌گلف در رده سنی زیر ۱۸ سال دوبرابر شده است.

جمشیدی با بیان اینکه ۲۵ استان در رشته گلف فعال بوده و ۵ استان نیز به تازگی به این رشته ورود کرده‌اند، تصریح کرد: سال گذشته ۹ استان در المپیاد استعداد‌های برتر شرکت کردند که امسال به ۱۵ استان افزایش پیدا کرده است و برنامه فدراسیون برای سال آینده مشارکت صد درصدی استان‌ها در این رقابت‌ها است.


او در پاسخ به سوالی درباره مشکلات زمین گلف ورزشگاه نقش‌جهان بیان کرد: از آخرین وضعیت این زمین اطلاع دقیقی ندارم. ساخت این زمین به اتمام نرسیده و مشکل زیرساختی دارد، چون برای احداث یک زمین گلف استاندارد به مساحتی حدود ۵۰ تا ۶۰ هکتار نیاز است.

دبیر فدراسیون گلف تصریح کرد: زمین گلف مجموعه ورزشی انقلاب تهران تنها زمین نیمه‌استاندارد کشور است که ۸۰ درصد مسابقات و رویداد‌ها را میزبانی می‌کند، در حالی که زمین گلف نقش‌جهان اصفهان زمین ۱۸ میدانه خاکی است، اما نیاز به مرمت، بازسازی و چمن‌کاری و صرف هزینه گزاف دارد و این در حالی است که نگهداری از این زمین و چمن آن نیز به هزینه بالاتری نیاز دارد. البته این مانع پیگیری توسعه ورزش گلف در استان‌ها و از جمله اصفهان نمی‌شود.

او با اشاره به تکمیل ۴۵ روزه زمین مینی‌گلف استاندارد شهر اصفهان خاطرنشان کرد: از هیئت استان اصفهان قول گرفتیم که یک زمین تمرینی گلف نیز احداث کند، چون استان‌هایی مانند لرستان با وجود نداشتن زمین استاندارد گلف و با یک زمین تمرینی چند ملی‌پوش به گلف ایران معرفی کرده‌اند.

انتهای پیام/م

  نظردبیر فدراسیون گلف درباره بهره‌برداری از نخستین زمین استاندارد مینی‌گلف اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی گلف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۸۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکاندار هیئت اسکی اصفهان مشخص شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع انتخاباتی رئیس هیأت اسکی استان اصفهان ظهر دوشنبه با حضور عباس نظریان رئیس فدراسیون، جواد محمدی مدیرکل ورزش و جوانان و دیگر اعضای مجمع در تالار اجتماعات سرای ورزشکاران برگزار شد که در نهایت محمود یسلیانی ریاست هیئت را به دست گرفت.

در این مجمع وجیهه مطهری و محمود یسلیانی ثبت‌نام کرده بودند که وجیهه مطهری انصراف خود را اعلام کرد.

محمود یسلیانی پس از رأی گیری از ۱۵ رأی مأخوذه ۱۳ رأی کسب و برای چهارسال آینده به عنوان رئیس هیئت اسکی انتخاب شد.

همچنین وجیهه مطهری به عنوان نایب رئیس هیأت، عبدالرضا اسفنانی به عنوان خزانه دار و فرشته جلالی، عبدالرضا سپیانی و علیرضا بهزادیان فر به عنوان عضو هیئت رئیسه انتخاب شدند.

جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در این مجمع، اظهار کرد: در چند سال اخیر رشته اسکی در سطح کشور و استان شاهد اتفاقات خوبی بود. با همکاری فدراسیون و هیئت استان اصفهان، با دریافت گواهی بین‌المللی، پیست اسکی فریدون‌شهر بین‌المللی شد. شرایط خدماتی و امکانات پیست فریدون‌شهر، بهبود چشم‌گیری داشته و امیدواریم که این روند رو به رشد ادامه دار باشد.

وی افزود: روند توسعه و رشد اسکی استان با همدلی و هم‌افزایی ادامه خواهد داشت. باید در کنار توسعه اسکی روی برف، توسعه همه رشته‌های زیرمجموعه این هیئت به ویژه اسکی روی چمن را هم در دستور کار قرار دهیم. امسال اسکی روی یخ در بخش دختران اولین مقام بین‌المللی ورزش کشور را به دست آوردند. روزهای درخشانی در انتظار این رشته است.

کد خبر 6098221

دیگر خبرها

  • سکاندار هیئت اسکی اصفهان مشخص شد
  • یسلیانی، سکان‌دار هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی اصفهان شد
  • تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان
  • ژیمناستیک و «پرش» از روی انتخابات/ فرود «آرام» نیاز رشته مادر است
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند
  • تصادف خونین مینی‌بوس در شاهین‌شهر با ۱۵ مصدوم