Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر جدید یونان با تاکید بر اینکه می‌خواهد با برلین درباره مسئله غرامت‌های جنگ جهانی مذاکره کند حل این مسئله را برای همکاری‌های بیشتر دو کشور مهم ارزیابی کرد. ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان،"کریاکوس میتسوتاکیس"،  نخست وزیر محافظه کار جدید یونان می خواهد درباره غرامت ها برای جنایت های جنگی آلمان علیه کشورش در دوران جنگ جهانی صحبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درخواست در دوران نخست وزیری "آلکسیس تسیپراس" مطرح شده بود.

 "کریاکوس میتسوتاکیس"، تصمیم دارد با دولت آلمان درباره غرامت های جنگ جهانی دوم  بابت آسیب هایی که آلمان در این دوره به کشورش وارد کرده است مذاکره کند.

وی در دیداری که روز گذشته با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در برلین داشت به درخواستی که در این ارتباط دولت چپ گرای سلف وی حدود 5 ماه پیش در یادداشتی دیپلماتیک به دولت آلمان داده بود اشاره کرده و گفت: ما امیدواریم که واکنش مثبتی از طرف آلمان به این مسئله وجود داشته باشد.

انتقاد شدید یونان از سیاست‌های ریاضتی سختگیرانه اتحادیه اروپاانتقاد یونان از عدم حمایت‌های بروکسل برای مقابله با بحران پناهندگان

نخست وزیر جدید یونان بر این مسئله تاکید کرد که این بخش سخت در مذاکرات به زودی می تواند بسته شود. راه حل این مسئله برای همکاری های نزدیک تر دو کشور بسیار مهم است.

دولت یونان در اوایل آوریل و تحت نخست وزیری "آلکسیس تسیپراس" در یادداشتی دیپلماتیک رسما از برلین مذاکرات درباره غرامت های جنگی برای جنگ جهانی دوم را درخواست کرد. حزب دموکراسی نوی نخست وزیر جدید یونان در پارلمان با این درخواست تسیپراس موافقت کرده بود.

حدود سه سال پیش یک کمیسیون کارشناسی پارلمان یونان مطالبات بابت غرامت جنگ جهانی از آلمان را حدود 290 میلیارد یورو ارزیابی کرد.

اکثر نمایندگان پارلمان یونان در آن زمان به نفع قطعنامه‌ای که دولت آلکسیس تسیپراس را موظف می کرد درخواست غرامت با همه گام های قانونی و دیپلماتیک ضروری از آلمان را در پیش گیرد رای دادند. در این قطعنامه مسئله دریافت غرامت تا سقف 290 میلیارد یورو از آلمان مطرح شد. حزب راست افراطی "سپیده دم طلایی" در یونان خواستار دریافت 400 میلیارد یورو غرامت از آلمان است.

 اما دولت فدرال آلمان این موضوع را از نظر قانونی و سیاسی پایان یافته می داند که قبلا به آن پرداخته شده است.

در سال های اشغال آلمان هیتلری از آوریل 1941 تا سپتامبر 1944 حدود 300 هزار از اتباع یونانی کشته شدند.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "یونان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار یونان اخبار یونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۹۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌نشینی دولت از اصلاح ماده ۴۱ قانون کار در پی درخواست کارگران و دستور رئیس جمهور

مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رئیس‌جمهور اشاره‌ای داشتند که ما آن را درک کرده و از ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ عقب نشینی کردیم و فعلا اراده‌ای برای اصلاح این ماده قانونی نداریم.

 مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در جلسه روز کارگر که با حضور رئیس جمهور برگزار شد برخی از نمایندگان تشکل‌ها از رئیس‌جمهور درخواست کردند که تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران مانند گذشته بر عهده شورای عالی کار باشد و این امر به مجلس شورای اسلامی سپرده نشود.

رئیس‌جمهور نیز اشاره‌ای داشتند که ما آنرا درک کرده و از ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ عقب نشینی کردیم و فعلا اراده‌ای برای اصلاح این ماده قانونی نداریم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رویکرد اصلی دولت حل قاعده‌مند مسئله حقوق و دستمزد است
  • هم اندیشی ادیان و مسئله غزه
  • ارتقای تخت‌های بیمارستانی هرمزگان در دستور کار دولت
  • عقب‌نشینی دولت از اصلاح ماده ۴۱ قانون کار در پی درخواست کارگران و دستور رئیس جمهور
  • ۲ دستور کار کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال دولت
  • ایران ۶۲ میلیون دلار به همراه دیرکرد غرامت از هند دریافت می کند
  • مساله حجاب، دستور الهی است
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است