Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسعلی اکبری روز جمعه در حاشیه برگزاری دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر سامبوی نوجوانان کشور در بجنورد، به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک بانوان بسیاری علاقه مند به این رشته ورزشی شده اند و در دور قبلی بازی های آسیایی برای نخشتین بار ۲ ورزشکار زن ایرانی حضور یافته بودند.
وی با تاکید بر برنامه ریزی برای توسعه این ورزش در بین بانوان، افزود: هم اینک مجوز حجاب برای حضور بانوان کشورمان با حجاب کامل در بازی های بین المللی گرفته شده و

درصدد هستیم تا این رشته را در بخش اسپورت سامبو نیز توسعه دهیم تا بانوان بتوانند در این رشته فعالیت کنند و در بازی های رسمی و بین المللی حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تعداد بالای ورزشکاران رزمی کشور، گفت: بر اساس آمار موجود از مجموع ورزشکاران رزمی کشور حدود پنج هزار نفر در رشته سامبو فعالیت دارند.
رئیس انجمن سامبوی ایران با تاکید بر لزوم کمک و همراهی سایر رشته های رزمی با سامبو، اظهار داشت: حدود ۴۰ درصد ورزش های رزمی به هم شباهت دارند ولی آنچه که مسلم است هر کدام سبک و شرایط و تکنیک های خاص خود را دارند.
وی از برنامه ریزی برای حضور پررنگتر نونهالان و نوجوانان در این رشته خبر داد و گفت: هم اینک ورزشکاران سامبو در ۳۱ استان کشور مشغول به فعالیت هستند و استقبال خوبی نیز از این رشته می شود.
اکبری با اشاره به حضور ۲۱۵ شرکت کننده با ۱۴۰ ورزشکار در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور در رشته سامبو، خاطرنشان کرد: این امر نشان دهنده استقبال از این رشته و انجام درست کار توسط این انجمن است.
رئیس انجمن سامبوی ایران برای شرکت در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور در رشته سامبو که به میزبانی خراسان شمالی برگزار شد به این استان سفر کرده بود.
به گزارش ایرنا؛ سامبو یک رشتهٔ نسبتا جدید رزمی است که در دهه ۱۹۲۰ در ارتش سرخ شوروی به منظور تقویت توانایی مبارزه تن‌به‌تن سربازان، پایه‌گذاری شد. این رشته بر فنون گلاویزی و پرتابی تأکید دارد و تلفیقی از موثرترین تکنیک‌های چندین رشتهٔ دیگر از جمله جودوی ژاپنی، کشتی آزاد و فرنگی و سبک‌های محلی کشتی آسیای میانه و قفقاز است.

اواخر خردادماه امسال با پیگیری‌های سرپرست فدراسیون رزمی، رشته سامبو در المپیاد استعدادهای برتر کشور گنجانده شد که بر این اساس این رقابت‌ها در رده سنی سیزده تا شانزده سال پسران برگزار می‌شود.
ط/۵۱۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سامبو خراسان شمالی بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کریمی ثابت با اشاره به برگزاری سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ در اصفهان اظهار کرد: این کنفرانس در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه در اصفهان برگزار می ود.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای کنفرانس ارسال شده و ۵۰ دانشگاه در فرآیند داوری مشارکت داشتند، همچنین ۱۶ میزگرد فنی و بنرهای تخصصی برای پوشش تمام ابعاد فناوری‌های هسته‌ای تدارک دیده شد.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران با بیان اینکه ۱۰۰ سخنران از مقالات برای سخنرانی‌های علمی انتخاب شد، تصریح کرد: در میزگردهای تخصصی ۸۰ سخنران علمی داریم و دانشمندان از کشورهای ۵ قاره و بیش از ۵۰ نفر فعال در مجموعه هسته‌ای میهمان داریم.

وی هدف از برگزاری این کنفرانس را آشنایی صنعت با آخرین پژوهش‌ها اعلام کرد و گفت: دانشجویان موضوعات اولویت کشور را در دستورکار قرار دهند، از صنعت هسته‌ای و دانشگاه‌های کشور و دانشجویان حوزه هسته‌ای برای همه حوزه‌ها حضور دارند.

کریمی ثابت با بیان اینکه در این کنفرانس تحقیقات پژوهشگران در ۴ بخش محتوایی ۱۳ گانه ارائه می‌شود که سخنرانان خارجی نیز حضور مؤثر دارند، گفت: همچنین میزگردهای تخصصی با بیش از ۸۰ سخنران از دانشگاه و صنعت و با حضور پژوهشگران خارجی صورت می‌گیرد و یکی از پنل‌های تخصصی به همین موضوع اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری اولین کنفرانس با هدایت‌های ریاست سازمان و همکاری مدیر کل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام شد، ابراز کرد: نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای برای دانشجویان و پژوهشگران انجام شد و یکی دیگر از محورهای ارائه محتوا، پوسترها هستند که به مدت ۳ روز، در ۴ سالن در بازه زمانی صبح و عصر تدارک دیده شده و نشان از استقبال بالا و بلوغ صنعت هسته‌ای کشور است، موضوعاتی که در این همایش مطرح می‌شود از معضلات تمامی کشورهای دنیاست.

به گزارش مهر، این کنفرانس با محوریت کاربرد پرتوها، راکتورهای هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتمی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای برگزار می‌شود.

کد خبر 6097097

دیگر خبرها

  • نوجوان خوشابی در مسابقات آسیای ازبکستان تاریخ ساز شد
  • مخالفت شدید روزنامه وابسته به سپاه با ممنوعیت جدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها: این یعنی اعتراف به شکست فرهنگی/ مراقب پیامدهای بین‌المللی این اقدام باشید
  • کسب مقام ووشو بانوان خراسان جنوبی در المپیاد استعدادها
  • بانوان وزنه‌بردار خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد تمدید شد
  • درخشش بانوان یزدی در مسابقات پتانک کارگران کشور
  • بانوان یزدی حائز مقام سومی مسابقات پتانک کارگران کشور شدند