Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  اکوفارس به نقل از تسنیم، اشتغال جوانان دغدغه سال‌های دور و نزدیک اقتصاد ایران است. اقتصادی که وابسته به درآمد نفت بوده و تفکر پشت میز نشینی را از دبستانی تا دانشگاه‌ در ذهن جوانان پرورانده است و حالا این اقتصاد مریض با موج فارغ التحصیلان جویای کار روبرو شده که قدرت رسیدگی و پاسخ‌گویی به چنین حجمی را ندارد و جوابگوی شاغلان موجود هم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما جوانانی هستندکه فارغ از هرگونه تفکر پشت میز نشینی با وجود فراز و نشیب های  مختلف توانسته اند هم برای خود و چند نفر دیگر هم اشتغال ایجاد کنند.

در حال حاضر، حدود یک میلیون و 600 هزار واحد دامداری زیر نظر اتحادیه ی دامداران ایران مشغول به فعالیت هستند که وظیفه تأمین گوشت و شیر کشور را به عهده دارند. بر اساس آمارهای اعلام شده توسط وزارت کشاورزی، در حال حاضر 3 میلیون نفر در امور دامپروری کشور در قالب واحدهای صنعتی، سنتی، دامی کوچک و بزرگ و عشایری فعالیت دارند که ارزش سرمایه ی آنان در زیربخش دام و طیور بیش از 209 هزار میلیارد ریال است.

برای گفتگو با یکی از جوانان فعال و تلاشگر بیجاری که با استفاده از ظرفیت دامپروری موجب ایجاد اشتغال برای خود ودو نفر دیگر نیز شده راهی روستای احمدآباد از توابع بخش کرانی شهرستان بیجار شدیم.

هادی کبودوندی متولد سال 1376 و ساکن روستای احمدآباد ، با بیان اینکه ایجاد اشتغال و کارآفرینی همت بلندی می خواهد ، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد زیادی از جوانان شهرستان بیجار از بیکاری رنج می برند و برای فرار از معضل به شهرهای دیگر پناه میروند.

وی با بیان اینکه کار و اشتغال فقط پشت میز نشینی و دریافت حقوق ماهیانه نیست، افزود: جوانان ما با تحمل یکم سختی و اتکا به ظرفیت ها و داشته های خودشان هم می توانند منبع درآمد خانواده باشند.

این جوان کارآفرین بیجاری درباره آغاز به کارش در ایجاد گاوداری ، می گوید: با 15 راس گاو شیری مادر و 10 راس گوساله با سرمایه گذاری 100 میلیون تومان فعالیت خودم را آغاز کرده ام.

کبودوندی با اشاره به میزان تولیدات گاوداری خود گفت: با پرورش این 25 راس گاو و گوساله قادر به تولید 48 تن شیر در ماه و یک تن گوشت قرمز در سال هستیم که می تواند نقش مهمی در تنظیم بازار شهرستان بیجار داشته باشد.

این کار آفرین بیجاری افزود: با توجه به موقعیت خوب آب و هوایی منطقه به امید خدا تا 5 سال آینده بزرگترین گاوداری تمام صنعتی شهرستان بیجار را راه اندازی می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه میزان سرمایه گذاری اولیه برای ایجاد یک گاوداری نیمه صنعتی بین 100 تا150 میلیون تومان است ، گفت: به نظر من گاوداری شغلی است که بهتره که با زاد ولد گاوها توسعه پیدا کنه تا اینکه بخواییم سرمایه گذاری بیشتری برای آن در نظر بگیریم.

برای جلوگیری از ورشکستگی باید علم کافی داشت

این کار آفرین اهل روستای احمدآباد بیجار ادامه داد: با یک تحقیق در سطح شهرستان بیجار متوجه این مشکل می شوید که متاسفانه خیلی از گاوداری های بعلت نداشتن علم کافی در اداره کردن گاوداری ورشکسته شده اند، که یکی از مهمترین دلیل آن نبود خوراک با کیفیت دام در شهرستان است که این عامل موجب پایین آمدن تولید میانگین شیر از هر گاو شده  و سلامتی دام نیز به خطر می افتد و به ناچار گاوداری های نمی توانند هزینه نگهداری دام را تامین و ورشکسته می شوند.

وی تصریح کرد: میزان تولید شیر در گاوداری های صنعتی از هر گاو میانگین بین 50 تا 60 کیلو است ، اما این میزان در گاوداری های شهرستان میانگین بین 20 تا 30 کیلوگرم می باشد و علت آنهم طرز صحیح خوراک دادن به دامها طبق علم دامپزشکی در این شهرستان وجود ندارد.

کبودوند بیان داشت: مشاوره گرفتن از افراد متخصص و کارشناس در امور تغذیه و دام و اصلاح نژاد یکی از برنامه های است که برای توسعه گاورداریم مطمئنن از آن استفاده میکنم.

این جوان کارآفرین بیجاری با تاکید بر اینکه گاوداری های که در شهرستان وجود دارد توان تولید شیر مورد نیاز شهرستان را ندارند و در بیجار کمبود شیر داریم ، گفت: امیدوارم با ارتقای گاوداری خودم نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی و اتکا به تولیدات داخلی داشته باشم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۹۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلفی گل: در فرهنگ ایرانی به علم توجه شده است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در همایش ملی جایزه البرز با بیان اینکه این اتفاق، کار بسیار زیبا و ستودنی است، گفت: در طول تاریخ، کشور عزیزمان ایران مهد عالمان و دانشمندان بوده و علما و دانشمندان و فیلسوفان خود را قدر می‌دانسته که این در فرهنگ ما نهادینه شده است.

وی افزود: ما در کشورمان شما را سرمایه نمادین می‌دانیم، سرمایه انواع مختلفی دارد؛ مادی، معنوی و اجتماعی، یکی از مهمترین بخش‌های سرمایه انسانی و سایر سرمایه‌ها سرمایه نمادین است.

زلفی گل با بیان اینکه سرمایه نمادین می‌تواند انسانی و غیرانسانی باشد گفت: به عنوان مثال وقتی در یک زمین کم ارزشی، یک نهاد و دستگاهی قرار می‌گیرد تحت عنوان دانشگاه یا پژوهشگاه، آن منطقه ارزش پیدا می‌کنند، وقتی یک دانشمندی در یک منطقه ضعیف مطب می‌زند و حضور پیدا می‌کند، آن منطقه کم برخوردار، ارزش پیدا می‌کنند. به همین دلیل شما عزیزان را سرمایه‌های نمادین کشورمان می‌دانیم که در هر مجلس و منطقه قرار بگیرید به آن وجاهت می‌دهید.

وزیر علوم با بیان این مطلب که مزیت‌های ایجابی لازم است که بر مبنای علم ایجاد شود خاطرنشان کرد: با توجه به علم و دانش جدید می‌تواند فناوری و تکنولوژی جدیدی خلق کنید، مزیت‌های جدید برای شما ثروت و قدرت ایجاد می کند.

وی افزود: خوشبختانه در فرهنگ ایرانی به علم توجه شده و خانواده‌های ما در سبد خانوار خودشان برای بخش آموزش پیش بینی لازم را می‌کنند که این یک فرصت است برای ما که باید قدر آن را بدانیم.

زلفی گل تصریح کرد:بزرگترین سرمایه هر کشور فرهنگ آن است، فرهنگ فکر را شکل می‌دهد و فکر عمل درست را منجر می‌شود، این کار زیبای بنیاد البرز ایجاد فرهنگ سالم برای نسل‌های آینده هم هست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زلفی گل: در فرهنگ ایرانی به علم توجه شده است
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • برگزاری دوره امداد و کمک‌های اولیه در شهرکرد
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟