Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@02:16:18 GMT

اندیشکده آمریکایی: توقیف آدریان دریا قانونی نیست

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۴۹۷۰۵

یک اندیشکده تخصصی مسائل تردد دریایی در تحلیلی نوشته دولت آمریکا طبق قوانین بین‌المللی دریا‌ها نمی‌تواند نفتکش ایرانی «آدریان‌دریا» را توقیف کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   به نقل از فارس، «اندیشکده دریایی آمریکا» نوشته نفتکش «آدریان‌دریا» در حال حاضر در حال پیمودن دریای مدیترانه است و دنیا منتظر است ببیند این نفتکش سرانجام بیش از دو میلیون بشکه نفت خام خود را در کدام کشور خالی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اندیشکده آمریکایی نوشته است هر کشور یا موسسه‌ای که به این نفتکش کمک‌رسانی کند، طبق قوانین آمریکا مشمول تحریم خواهد شد.

این نفتکش، حدود دو ماه پیش هنگام عبور از منطقه جبل طارق توسط تفنگداران دریایی انگلیس توقیف شد. مقام‌های دولت محلی جبل طارق ادعا کرده این نفتکش در حال ارسال نفت به سوریه بوده و به دلیل نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف شده است.

جبل‌طارق سرانجام حدود دو هفته پیش این نفتکش را آزاد کرد. گریس‌۱ از آن زمان نامش را به «آدریا‌ن‌دریا» تغییر داد و با پرچم جمهوری اسلامی ایران حرکتش را آغاز کرد.

اندیشکده دریایی آمریکا نوشته است: «تلاش ایالات متحده برای توقیف گریس‌۱، یادآور اقدام اخیر آمریکا در توقیف یک کشتی کره شمالی است. آمریکا این کشتی به نام «وایز آنست» را آوریل ۲۰۱۸ توقیف کرده است.»

این اندیشکده نوشته دولت آمریکا ادعا می‌کند هم کشتی کره شمالی و هم گریس‌۱ بایستی به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا تحویل دولت آمریکا شوند. ایالات متحده ادعا می‌کند که گریس‌۱ متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که توسط دولت آمریکا در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی قرار گرفته است.

«اندیشکده دریایی آمریکا»، علی‌رغم این می‌نویسد: «طبق قوانین دریا، ایالات متحده آمریکا در دوران صلح اختیار توقیف کشتی یک کشور دیگر را در دریا‌های آزاد یا در آب‌های کشور دیگری ندارد. کشور‌ها صرفاً می‌توانند قوانین خودشان را در آب‌های خودشان اجرا کنند.»

این اندیشکده نوشته آمریکا برای توقیف نفتکش ایران باید یا منتظر بماند تا این کشتی وارد آب‌های ایران شود و یا اینکه کشور دیگری را مجاب کند حکم وزارت دادگستری آمریکا را به رسمیت شناخته و آن را اجرا کند

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: آدریان دریا نفتکش جبل الطارق انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۹۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریچموند به هایوارد پیوست/ تشدید دایره تحریم اسرائیل در آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، شورای شهر ریچموند ایالت کالیفرنیای آمریکا پایان دادن به سرمایه گذاری در شرکت‌های فعال در اراضی اشغالی را تصویب کرد تا دومین شهر آمریکا پس از هایوارد در این زمینه باشد.

سهیله بانا عضو شورای شهر ریچموند که در روند این تصمیم‌گیری قرار داشته گفت: تنها یک کار است که می‌توانیم انجام دهیم و آن پایان دادن به سرمایه‌گذاری‌ها است. به لطف جنبش دانشجویی یکبار دیگر توجهات به این مساله جلب شده است، این زمان مناسبی است.

وی افزود ریچموند مجموعاً ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری دارد اما حدود ۷ درصد از آن در سبدهایی قرار دارد که شامل شرکت‌های اسرائیلی می‌شوند که به آنها پایان داده خواهد شد.

بانا تاکید کرد از جمله نمونه‌های روشن آن پیمانکاران عرصه دفاعی و سازندگان تسلیحات مانند شرکت‌ لاکهید مارتین است اما شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و Airbnb نیز در این لیست وجود دارند.

شیفا میشک از کارمندان ارشد دفتر شهرداری ریچموند گفت: شهرک‌های اراضی فلسطینی غیر قانونی است و حداقل بر اساس قوانین بین المللی مجوزی ندارند. اما با این حال شرکت Airbnb بسیاری از املاک موجود در اراضی اشغالی را به طور غیر قانونی اجاره می‌دهد.

دکتر دوف باوم فعال صلح اسرائیلی در جلسه شورای شهر ریچموند طی سخنانی این اقدام را تاریخی توصیف کرده و بحث‌های موجود در خصوص اینکه مالیات‌های آمریکایی در کجا و چگونه هزینه می‌شوند را توسعه می‌دهد.

باوم که خود یک یهودی است گفت: نسل کشی در نوار غزه افراد آگاه در آمریکا را به این فکر انداخته است که باید منابع مالی را از نژاد پرستی اسرائیلی، اشغالگری و نسل کشی دور کرد.

کد خبر 6095504 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا+فیلم
  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا
  • تصویب یک طرح برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل در آمریکا
  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • ریچموند به هایوارد پیوست/ تشدید دایره تحریم اسرائیل در آمریکا
  • فیلم/انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا
  • آدریان رابیو با یوونتوس تمدید می‌کند یا به عنوان بازیکن آزاد جدا می‌شود؟
  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان