Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین موفق شدند ضربات مهلکی را به گروهک های تروریستی در جنوب استان ادلب وارد آورند.

سرویس جهان مشرق - گروهک های تروریستی پس از شکست های سنگین در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه و از دست دادن ۵۰۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی، حملاتی را در روزهای گذشته از شهرک «الخوین» و مناطق حومه علیه نیروهای ارتش سوریه ترتیب دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی به مواضع نیروهای سوری در مناطق «تل مرق، سلومیه، الجدوعیه، شم الهوی و ابوعمر» در جنوب استان ادلب هجوم آوردند که دروازه اصلی شهرک مهم و راهبردی «ابودالی» به شمار می آیند.

تروریست ها درصدد بودند با اشغال این مناطق راه را برای ورود به شهرک «ابودالی» که در مسیر خط راه آهن دمشق - حلب واقع شده، باز کنند و تا حدودی بر زخم شکست ها در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه مرهم بگذارند.

به گفته منابع میدانی، گروهک های تروریستی در مرحله نخست یک خودروی انتحاری را به سمت مواضع نیروهای سوری فرستادند اما قبل ار رسیدن به نقطه از پیش تعیین شده هدف قرار گرفت و منهدم شد.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه پس از چند ساعت درگیری سنگین در نهایت موفق شدند حملات عناصر تروریستی را در این مناطق به طور کامل دفع کنند و شماری از آنان را کشته و زخمی کنند.

پس از خنثی شدن طرح گروهک های تروریستی برای نفوذ به شهرک مهم و حساس «ابودالی»، نیروهای سوری از غروب روز چهارشنبه (ششم شهریورماه) حملات گسترده و وسیعی را علیه تروریست ها ترتیب دادند.

نیروهای سوری عملیات را از مناطق «شم الهوی، سلومیه و تل مرق» با پشتیبانی یگان موشکی، توپخانه و جنگنده ها شروع و صبح روز پنج شنبه (هفتم شهریورماه) پس از درگیری های چند ساعته توانستند تروریست ها را عقب برانند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه در جریان درگیری ها موفق شدند شهرک های «الخوین، الزروز»، ارتفاع «اغبر» و مزارع «التمانعه» را در جنوب استان ادلب از اشغال تروریست ها خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

شماری از عناصر تروریستی در این محورها کشته و زخمی شدند و خسارت های سنگینی به آنان وارد آمد؛ گروهک های تروریستی پس از متحمل شدن ضربات سنگین به سمت شهرک های «ام جلال، فرجه، سکیات و التمانعه» عقب نشینی کردند.

با پاکسازی این ۴ منطقه، امننیت شهرک «ابودالی» بیش از پیش تامین شد و نیروهای ارتش سوریه از محور شرقی یک گام دیگر به «التمانعه» نزدیک تر شدند و راه را برای پاکسازی این شهرک باز کردند.

نیروهای سوری پس از تثبیت مواضع در مناطق تازه آزاد شده، عملیات را صبح روز جمعه (هشتم شهریورماه) از ارتفاع «اغبر» آغاز و با پشتیبانی یگان موشکی و جنگنده ها به مواضع تروریست ها در مناطق حومه حمله کردند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای سوری پس از چند ساعت درگیری موفق شدند ارتفاع «سید علی» را به همراه شهرک های «التمانعه و سکیکات» از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند و به کنترل درآورند.

شماری از تروریست ها در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند و تعدادی دیگر نیز که جان سالم به در بردند از منطقه متواری شدند و به سمت مناطق شمالی از جمله شهرک «ام جلال» عقب نشینی کردند.

به گزارش مشرق، آزادی شهرک «التمانعه» پایان کار نیروهای ارتش سوریه در جنوب استان ادلب نبود و در ادامه عملیات نیز ارتفاعات «سکیکات، ترکی، سید جعفر و صغیر» و مزارع غرب و شرق شهرک التمانعه پاکسازی شدند.

در حال حاضر، نیروهای ارتش سوریه در تلاش هستند مواضع خود را در مناطق تازه آزاد شده پاکسازی کنند؛ پاکسازی شهرک های ام جلال، التح و بابولین» هدف بعدی نیروهای سوری در جنوب استان ادلب است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: باور 373 بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی ارتش سوریه ترکیه ادلب تروریست های تکفیری جبهه النصره تحولات منطقه سوریه تحولات سوریه نقشه میدانی سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۴۹۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات مقاومت به محل استقرار نظامیان اشغالگر در جنوب غزه

با وجود گذشت ۲۰۸ روز از آغاز تجاوز به نوار غزه، مقاومت فلسطین همچنان به هدف قرار دادن اشغالگران و سربازان آن در شمال نوار غزه و در محور تمرکز خود در «نتزاریم» ادامه می‌دهد و خسارات سنگینی را وارد می‌کند. همچنین حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، گردان‌های القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد تجمع نظامیان و خودروهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را در جنوب غربی غزه با رگبار خمپاره هدف گرفته است.

گردان‌های القدس همچنین روز سه‌شنبه مراکز فرماندهی و کنترل اشغالگران در امتداد خط تدارکاتی تا محور «نتزاریم» را با گلوله‌های خمپاره بمباران کرد و صحنه‌هایی از بمباران موشکی مشترک علیه سربازان اشغالگر و استحکامات آن در محور «نتزاریم» را به نمایش گذاشت.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس نیز صحنه‌هایی از هدف قرار گرفتن لودر D۹ اسرائیل توسط گلوله یاسین ۱۰۵ در بیت حانون در شمال نوار غزه را منتشر کرد.

از سوی دیگر، بر اثر حمله ارتش رژیم صهیونیستی به منزلی در اردوگاه «الشابوره» واقع در مرکز رفح در جنوب غزه، ۲ کودک فلسطینی شهید و چند تن دیگر زخمی شدند.

جنگنده‌های ارتش اشغالگر صهیونیست مناطق شرقی و شمال رفح را بارها هدف قرار دادند.

منابع پزشکی می‌گویند در حمله رژیم صهیونیستی به آپارتمان مسکونی در منطقه النصیرات در شمال غزه سه فلسطینی که یکی از آنها کودک بود، شهید و چند تن دیگر زخمی شدند.

هواپیماهای صهیونیستی خانه‌ای را در منطقه دیرالبلح و محله‌های مسکونی را در مرکز غزه بمباران کردند.

همزمان با حملات توپخانه‌ای و تیراندازی در شرق دیرالبلح، تعدادی از خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی به اطراف دیوار حائل امنیتی نفوذ کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گروهک تروریستی سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • مین‌زدایی ۳.۵ میلیون هکتار از مناطق مرزی غرب و جنوب غرب توسط ارتش
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • حملات مقاومت به محل استقرار نظامیان اشغالگر در جنوب غزه
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • اعترافات تروریستی که برای یازده میلیون آدم می‌کشت!
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان