Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، بیست‌ویکمین جشن خانه سینما شب گذشته با حضور جمع کثیری از هنرمندان و اهالی رسانه در برج میلاد تهران برگزار شد.

در بین هنرمندان و اهالی رسانه چند چهره غیر سینمایی نیز به چشم می‌خورد که از جمله آنها می‌توان به مصطفی کواکبیان، پیروز حناچی و برخی دیگر از اعضای شورای شهر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته جالب توجه این است که پیش از برگزاری جشن خانه سینما خبری مبنی بر فروش کارت حضور در این مراسم منتشر شد که به نظر می‌رسد این خبر صحت داشت چرا که تعداد زیادی از افراد بی ارتباط با سینما را می‌شد در این جشن دید.

یکی از نکات جالب توجه در بیست و یکمین جشن خانه سینما که اجرای آن توسط احسان کرمی صورت گرفت، جایزه بهترین فیلم مستند بلند بود که به پیروز حناچی (شهردار تهران) به خاطر تهیه‌ فیلم «زمستان است» رسید.

از دیگر حواشی این جشن می‌توان به حضور عادل فردوسی‌پور اشاره کرد. فردوسی‌پور با حضور بر روی صحنه با تشویق بسیاری همراه بود و او جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را اهدا کرد که این جایزه به نوید محمدزاده رسید و پس از اتمام این بخش از مراسم احسان کرمی نیز با کنایه گفت: «درود بر کسانی که پای عقاید خود می‌ایستند.»

دو جایزه اصلی بهترین فیلم و بهترین کارگردانی به فیلم سینمایی «سرخ‌پوست» رسید و فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست‌داشتنی» نیز در این جشن توانست جایزه بهترین فیلمنامه را از آن خود کند.

گفتنی است، نامزدهای این جشن توسط کمیته صیانت از آرای انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی متشکل از آقایان: عبداله اسکندری، حسن حسندوست، سعید رشتیان، رضا مقصودی (اعضای کمیته صیانت)، مرتضی رزاق کریمی (نماینده هیات مدیره)، رامین حیدری فاروقی (رئیس انجمن عالی هنرها و فنون سینمای ایران) و مازیار میری (مدیر اجرایی انجمن عالی هنرها و فنون سینمای ایران) بررسی و اعلام گردیدند.

خبرنگار: علی ناصری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پوست خانه سینما سینمای ایران شهردار تهران فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۰۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد

به گزارش قدس آنلاین، فیلم سینمایی «فسیل» که به‌عنوان پدیده اکران سال گذشته سینماها توانست بخشی از رکوردهای تاریخ سینمای ایران را جابه‌جا کند، حالا در اکران آنلاین (برخط) هم رکورد تازه‌ای را به نام خود ثبت کرد و وارد بخش اشتراک نمایش خانگی شد.

«فسیل» به کارگردانی کریم امینی و تهیه‌کنندگی سیدابراهیم عامریان از روزهای پایانی اسفند سال گذشته اکران آنلاین خود را آغاز کرد و تا به امروز با بیش از ۴۰ میلیون دقیقه بازدید، تبدیل به پربازدیدترین فیلم‌ عرضه شده در فرآیند اکران آنلاین در سال‌های اخیر شده است.

تعداد بلیت‌های فروخته شده برای تماشای آنلاین این فیلم، به عدد ۳۵۸ هزار و ۹۴۵ قطعه و فروش ۲۸ میلیارد و ۵۶۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

فیلم «فسیل» با بازی بهرام افشاری، الهه حصاری، هادی کاظمی، ایمان صفا و الناز حبیبی یکی از پرمخاطب‌ترین فیلم‌های کمدی تاریخ سینمای ایران است.

داستان این فیلم از دهه ۵۰ آغاز می‌شود و سرگذشت خواننده‌ای به نام اسماعیل و دوستانش را روایت می‌کند که در طول زمان برای هر کدام اتفاقاتی رخ می‌دهد.

این فیلم در گیشه سینماها نیز فروشی افزون بر ۳۲۴ میلیارد تومان را تجربه کرد و عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص داد و هم اکنون نیز در «فیلیمو» قابل تماشاست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • «هفت» از امشب روی آنتن می رود /موضوع سینمای‌ جنایی
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش
  • «هفت» از امشب راهی آنتن می‌شود/ بررسی موضوع جنایی
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • سینما به روایت «آپاراتچی»