Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@12:51:01 GMT

ماجرای شایعه مرگ مشاور سابق «بن سلمان»

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۰۳۹۳

ماجرای شایعه مرگ مشاور سابق «بن سلمان»

به گزارش تسنیم به نقل از رای الیوم، گزارش‌های ضد و نقیضی درباره سرنوشت «سعود القحطانی» مشاور سابق در دیوان پادشاهی سعودی منتشر می‌شود.

همزمان برخی منابع در عربستان سعودی می‌گویند که سعود القحطانی احتمالا فوت کرده است. منابع رسانه‌ای پا را فراتر گذاشته و از مرگ وی بر اثر مسمومیت و یا خودکشی خبر داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

القحطانی، که در اکتبر 2018 و به دنبال آن‌که حکومت سعودی او را به نظارت مستقیم بر قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد در کنسولگری این کشور در استانبول متهم کرد، از مقامش عزل شد.

پیشتر خبرگزاری «رویترز» در گزارشی نوشته بود که سعود القحطانی مشاور به ظاهر برکنار شده دفتر پادشاهی عربستان همچنان در میان خاندان حاکم این کشور از نفوذ برخوردار است و به نیابت از «محمد بن سلمان» ولیعهد صحبت می‌کند.

القحطانی پیشتر مسئول یک گروه رسانه‌ای اینترنتی بود که مامور بود وجهه عربستان را خوب جلوه داده و رویکرد رسمی عربستان را در خصوص مسائلی از جمله نزاع با قطر و امنیت و حقوق بشر در پیش بگیرند.

همچنین اخیرا برخی منابع نزدیک به بن سلمان اعلام کرده بودند که ولیعهد قصد ندارد رفیقش، سعود القحطانی را قربانی کند.

تاکنون حکومت ریاض هیچ‌گونه توضیحی در رد یا تایید مرگ القحطانی، که مسئول نخست مدیریت ارتش سایبری و موتور محرک ارتش‌های سایبری دنیای مجازی بوده و هدایت افکار عمومی در جامعه سعودی را در دست داشت، ارائه نداده‌ است.

در همین راستا، «مجتهد» فعال توییتری معروف که دست به افشاگری درباره اطلاعات محرمانه مسائل حساس در خاندان پادشاهی سعودی می‌زند، در پیامی توییتری نوشت: منبع انتشار خبر مرگ القحطانی همان شخص محمد بن سلمان است و این احتمال وجود دارد که خود شخص القحطانی این پیشنهاد را داده باشد.

مجتهد تصریح کرد: «این شایعات به این دلیل ساخته می‌شوند که «جراد کوشنر» داماد و مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا بن سلمان را تحت فشار قرار داده تا القحطانی را «سپر بلا» کرده و او را به صورت علنی محاکمه کند ولی ولیعهد به دلیل مخالفت با این موضوع، به شایعه‌پراکنی مبنی بر مرگ القحطانی متوسل شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۰۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه عربستان بستری شد

 تلویزیون رسمی عربستان، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در بیمارستان تخصصی «ملک فیصل» در شهر جده بستری شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از «عربی ۲۱»، دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد