Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر محمدعلی شجاعی با اشاره به آخرین گزارش بانک جهانی مبنی بر رشد مثبت اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۰و ۲۰۲۱، اظهار داشت: این نشان دهنده پایان رکود اقتصادی در کشور است. 

دکتر شجاعی افزود: بنابر اطلاعات مرکز آمار ایران، تورم نقطه به نقطه در تیرماه ۱۳۹۸ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۸ درصد بوده که در مقایسه با تورم نقطه به نقطه خردادماه با ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد کاهش مواجه شده که از جمله نشانه های بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش فشارهای قیمتی بر اقشار جامعه است.

دکتر شجاعی افزود: در بازار کار، نرخ مشارکت اقتصادی کشور در سال ۱۳۹۷ به ۴۰.۵ درصد رسید که در مقایسه با نرخ ۴۰.۱ درصد در سال ۱۳۹۶ نشانگر افزایش نسبت جمعیت فعال می باشد.

وی تصریح کرد: نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله حاکی از آن است که ۲۳.۷ درصد از جمعیت فعال این گروه سنی در بهار ۱۳۹۸ بیکار بوده اند که بررسی تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان میدهد، نسبت به فصل مشابه در سال قبل ۱.۸ درصد کاهش یافته است.

دکتر شجاعی در ادامه سخنان خود به بخش صنعت اشاره داشت و گفت: در سال ۱۳۹۷، افزون بر ۶ هزار فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۹۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال افزون بر ۱۰۶ هزار نفر صادر شده که نسبت به سال ۱۳۹۶، این ارقام به ترتیب ۶.۲، ۹۹.۷ و ۱.۷ درصد رشد داشته اند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه خاطر نشان کرد: در حوزه تجارت خارجی نیز صادرات محصولات پتروشیمی در دو ماهه سال ۱۳۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۵۷.۴ درصد و از نظر ارزش ۹۰.۹ درصد افزایش داشته است.

دکتر محمدعلی شجاعی افزود: مجموع درآمدهای غیر نفتی دولت در دو ماهه اول سال ۱۳۹۸ با ۲۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۰۵ هزار میلیارد ریال رسیده که نویدبخش کاهش سهم درآمدهای نفتی از بودجه دولت است و درآمدهای مالیاتی و سایر درآمدها طی این مدت به ترتیب از ۱۳.۹ و ۶۷.۳ درصد رشد برخوردار بوده است. 

دکتر شجاعی با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی تسهیلات پرداخت شده توسط بانک ها در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، گفت: همچنین کل تسهیلات اعطا شده در فروردین ماه ۱۳۹۸ معادل ۳۴۲ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۳۲.۹درصد افزایش یافته است.

وی مطرح کرد: شاخص کل بورس بعنوان مهمترین نماگر بازار سرمایه تا تیر ماه ۱۳۹۸ با ۱۳۲.۵ درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۲۵۳۰۵۷ واحد رسیده است.

دکتر شجاعی همچنین در خصوص تخصیص بودجه عمرانی کشور هم اظهار داشت: شاخص های عملکردی بودجه عمومی دولت حاکی از آن است که در دولت دوازدهم در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۸۲ درصد از اعتبارات عمرانی و در سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۶۱ درصد از اعتبارات عمرانی دولت پرداخت شده است. 

استاندار خراسان شمالی افزود: از مهمترین اقدامات انجام یافته در دولت دوازدهم آماده سازی، قیمت گذاری و عرضه ۲۲۶ بنگاه با ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان می باشد، که از این میزان ۸۵ بنگاه به ارزش ۷ هزار میلیارد تومان واگذار شده است.

دکتر محمدعلی شجاعی همچنین با اشاره به افزایش سهم بخش خصوصی از واگذاری ها، تصریح کرد: سهم این بخش در دولت یازدهم ۶۷.۵ درصد و از سال ۹۶ تا کنون ۱۰۰ درصد حجم کل واگذاری ها بوده است که بیانگر دستیابی به هدف کیفی واگذاری ها در دولت های یازدهم و دوازدهم است.    

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد خراسان شمالی دولت رشد و توسعه شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۰۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در این استان خبر داد.

اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: میزان ترک تحصیل دانش‌آموزان در این استان در دوره متوسطه دوم بیشتر از دوره‌های دیگر است. ترک تحصیل در دوره متوسطه اول نیز بیشتر از دوره ابتدایی است. در واقع، در دوره گذر از ششم به هفتم و نهم به دهم ترک تحصیل بیشتر است.

وی ادامه داد: در این استان ۲۴ هزار و ۲۳۴ نفر در مقطع متوسطه دوم مشغول به تحصیلند که ۱۵ درصد آن‌ها ترک تحصیل می‌کنند. همچنین حدود ۴۰۰۰ نفر از دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در این استان ترک تحصیل می‌کنند.

اکبری بیان کرد: ۶۵ درصد افرادی که در این دوره ترک تحصیل می‌کنند دانش‌آموز پسر و ۳۵ درصد دخترند. ازدواج دانش‌آموزان دختر و مشغول به کار شدن دانش‌آموزان پسر از جمله مهم‌ترین دلایل ترک تحصیل دانش‌آموزان در دوره متوسطه دوم است.

۱۱۱۱ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در خراسان شمالی تعیین تکلیف شدند

عصمت بدخشان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، بیان کرد: ۱۱۱۱ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی در این استان تعیین تکلیف شدند.

وی اظهار کرد: در سامانه شهید محمودوند ۱۳۱۱ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی در این استان ابلاغ شد که با پیگیری‌های انجام‌شده ۱۱۱۱ دانش‌آموز تعیین تکلیف شدند و ۲۰۰ دانش‌آموز هنوز باقی مانده‌اند.

بدخشان توضیح داد: از ۱۱۱۱ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل که در سامانه یادشده به این استان ابلاغ شده، ۴۵ دانش‌آموز فوت کرده بودند و ۴۸ دانش‌آموز نیز به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند. دو دانش‌آموز جذب مدارس دینی (حوزه‌های علمیه) شده‌اند و والدین ۸۱ دانش‌آموز نیز اعلام کردند که فرزندان‌شان جثه کوچکی دارند و امسال نیز پیش‌دبستانی را سپری می‌کنند.

به گفته وی، چهار دانش‌آموز به علت اشتغال به کار، ۳۹ دانش‌آموز به علت فقر مالی خانواده، ۳۹ دانش‌آموز به علت ابتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج در این استان از تحصیل بازمانده‌اند. ۲۵۰ دانش‌آموز نیز استثنایی بودند، ۲۲ دانش‌آموز بی‌سرپرست و بدسرپرست بودند و ۱۳۲ دانش‌آموز نیز به علت مهاجرت داخلی از تحصیل بازمانده‌اند.

وی تاکید کرد: پوشش تحصیلی دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره ابتدایی در سال گذشته ۹۸.۶۲ درصد بود که از میانگین کشوری بالاتر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است