Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ عنایت‌الله آتشی، کارشناس بسکتبال ایران، طی گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص رقبای هم‌گروه ایران در مرحله آغازین جام جهانی 2019 بیان کرد: ارنج تیم دست مربی تیم یعنی مهران شاهین‌طبع است اما در مورد بازی برابر تیم پورتوریکو شرایطی وجود دارد که باید با دقت لازم، درایت و با استفاده از تمام پتانسیل تیم بازی را آغاز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل این که این بازی برای ما بسیار اهمیت دارد و می‌تواند روحیه بخش باشد. جام جهانی عرصه توانایی‌های ورزشی هر کشور است و یکی از ماموریت‌های تیم ملی ما کسب رتبه شایسته‌تر است. این فرصت طلایی برای ما محسوب می‌شود که نباید از آن غافل شویم و باید از این موقعیت بهره ببریم.

وی افزود: اگر به جمیع جهات توجه کنیم بردن تیم پورتوریکو دور از دسترس نیست. این نکات شامل توانایی‌های ورزشی ما است که باید ارایه دهیم، از نظر فرهنگی باید شرایط مطیع و خوبی داشته باشیم و مسائل اجتماعی را رعایت کنیم و در خیلی از موارد می‌توانیم نام بسکتبال ایران را در سطح جهان پرآوازه کنیم. این‌ها جزو مواردی است که می‌تواند در دستور کار یک مربی قرار بگیرد.

آتشی عنوان کرد: ضمن این که اگر موفق شویم پورتریکو را ببریم بازی برابر تونس خواهیم داشت که اگر این تیم را هم بتوانیم شکست دهیم، برای اولین بار در تاریخ جام جهانی، که تجربه سه دوره حضور در آن را داریم، به مرحله دوم راه پیدا می‌کنیم. در سال‌های 2010 و 2014 در مرحله اول حذف شدیم و 2010 ترکیه تیم تونس را 71 بر 58 بردیم ولی به برزیل، کرواسی، آمریکا و اسلوونی باختیم. اما در جام جهانی 2014 به جام جهانی مصر را 88 بر 73 بردیم ولی برابر اسپانیا، برزیل، فرانسه و صربستان بازی را واگذار کردیم. بازی خوبی در اسپانیا برابر فرانسه کردیم، فرانسه بازیکنان قدرتمند و شاخصی داشت. در برابر اسپانیا بازی کردیم که الان هم در گروه ما است و بعد از بازی برابر تونس بازی سوم ما برابر اسپانیا خواهد بود.

کارشناس بسکتبال ایران ادامه داد: اسپانیا تیم قدرتمندی است و رنکینگ دوم جهان را دارد اما اگر ما مقابل این سه تیم هوشیار باشیم و بازی را از قبل خوب آنالیز کرده باشیم و تمام مشکلات تیم را رفع کرده باشیم، باتوجه به بازی تدارکاتی خوبی که انجام دادیم، می‌توانیم بازی خوبی برابر پورتریکو کنیم. اگر گام اول را محکم برداریم با اقتدار می‌توانیم در برابر تونس حاضر شویم که سابقه بازی و برد این تیم را در ترکیه داریم.

وی اظهار داشت: در بازی کشورهای اسلامی مدینه، تیم ما در بازی مقدماتی اول تونس را برد ولی بازی بعدی را باخت. شرایط در این دوره به شکلی است که الان تونس یک بازیکن MBA به نام صلاح دارد که این بازیکن در پست حامد حدادی بازی می‌کند. حدادی بازیکنی است که ام بی ای پلیر بوده و از بازیکنان شاخص است و نسبت به آن شناخت دارند. قامت صلاح 2.17 و حامد 2.30 است و امیدوارم که حامد حدادی بر این بازیکنان فائق آید و بتوانیم با اقتدار به مرحله دوم راه پیدا کنیم.

آتشی اضافه کرد: در مرحله دوم رقیب ما در آسیا برای ارزیابی، انتخاب تیم اول آسیا و معرفی به المپیک 2020 می‌تواند تیم‌های ژاپن و چین باشد که در گروه ما نیستند اما بازی‌های آن‌ها مدنظر ما است. بهترین تیم آسیایی شانس کسب حضور در المپیک 2020 به طور مستقیم را دارد.

کارشناس بسکتبال ایران در پایان در خصوص اظهارات رییس فدراسیون جهانی که بازی‌های گروه ایران را جذاب‌ترین بازی‌های جام پیش بینی کرده است، گفت: بازی‌ها جذاب خواهد بود به دلیل این که رقابت با تونس و پورتریکو می‌تواند بسیار نزدیک باشد. بازی‌های تدارکاتی خوبی امسال انجام دادیم، از بازی‌های ساده به سمت تیم‌های قدرتمند آمدیم و تیم‌های بهتری نسبت به دوره‌های گذشته برای تدارکاتی انتخاب کردیم. مسیر ما مسیر خوبی بود و الان بازی‌هایی که تدارکاتی انجام دادیم و خودمان را محک زدیم، اگر بازی که برابر روسیه کردیم، ارائه دهیم و مشکلی از نظر روحی، روانی و حاشیه نداشته باشیم می‌توانیم بازی خوبی را داشته باشیم.

خبرنگار: پرفام ذاکرانی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جام جهانی خبرگزاری برنا فدراسیون بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۰۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز

به گزارش «تابناک» به نقل از راهور، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم ، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و پلیس راهور صورت گرفت و ما توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان در تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته بود.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده ای شرایط نسبتا خوبی را داشتیم که با برنامه‌ریزی و حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی توانستیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته باشیم.

سردار حسینی تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم باید اقدامات خود را در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • بازگشت سعید صادقی از بیماری
  • پیولی: به شایعات اخراجم توجهی نمی‌کنم
  • آنچلوتی: این رئال شگفت‌انگیز است
  • رجاییان: عده‌ای در جایگاه ویژه پرسپولیس را تشویق کردند/ بردن استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد+فیلم
  • همدلی خوبی در تیم وجود دارد/ باید مقابل ازبکستان با حوصله باشیم
  • همه باید همدل و متحد به دنبال موفقیت تراکتور باشیم
  • بازیکنان برای تراکتور باید سرشان را هم بدهند/ باید همدل باشیم
  • نونیز در حد لیورپول نیست، زودتر بفروشیدش!
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا